Hundar trafikfara?
Det har pratats mycket på TV om att det är några mysko personer som placerar ut hundar i trafiken lite överallt. Obs! inga riktiga levande:)
De står i rondeller, ja lite överallt.
I morse när jag var ute och promenerade så fick jag till min förtjusning se 2 hundar i "min rondell"
Jag hoppas att de får vara ifred!!
Vad tycker ni ska det vara straffbart att placera ut dessa hundar? Är de en trafikfara? Eller är det civil olydnad när den är som bäst?
Vad anser ni?
//Lisbeth
Jag tycker att det är en kul grej! De har skapat stor uppståndelse, men jag tycker att det är ett härligt initiativ och att de ska få stå kvar.
Dessa hundar är mycket finare än mycket annan "konst" som står och skräpar på stan.
Så länge de inte skymmer sikten för bilföraren så är det bara en fin dekoration.. :)
En fråga som testar gränser…
- Vad får du göra på allmän mark?
- Är det mer OK om den är snygg än om den är ful?
- Hur stor kan den få vara?
- Vad händer om den blåser ut i vägbanan och någon skadas?
Skeptisk…
# 3 Men Anders de ÄR söta! Dessutom så sprider de glädje. Hur pass förankrade de är är väl den stora frågan, som du säger det kan bli så att de blåser iväg. Men visst är det ett härligt initiativ som skogskatten säger. Jag tycker som Juve att det är en fin dekoration:)
Varför inte placera ut miljöpartister också…jag tror att de skulle göra minst skada i en rondell…eller kanske inte…
mvh
Bertil
# 5 He he
Om det stod några miljöpartister i en rondell ikväll så tror jag att de istället för att ha ett plakat med tuta på hunden, skulle ha ett plakat som det stod så här på 
TITTA PÅ PLANETEN IKVÄLL 21.00 PÅ 1:AN
Kollar hockey istället. Kanske kan se reprisen…
mvh
Bertil
Det kanske är de som väljer hockey som man ska placera i rondeller med plakat där det står, gör som strutsen stoppa huvudet i sanden. Nej skämt åsido se på reprisen du 
Det verkar vara ett bra program "Planeten". Har dock bara sett ett avsnitt och tyvärr något flyktigt…
Jag tittar på TV24 hela dagarna, så jag får nog min dos av vad som är väsentligt….mkt intressant att kunna följa en rad olika samhällsfrågor och i olika fora
mvh
Bertil