TV-tips
Kunskapskanalen 15/12 kl.20.00 "Upponervänd värld" del 1 av 4
Kunskapskanalen 15/12 kl.20.50 "Svartisen - krympande glaciär"
Detta kanske kan bli en stående tråd med tips om intressanta program och dokumentärer? :)
Ja, vilken bra idé! :)
Själv är jag ofta hemma om dagarna (för att jag pluggar) och brukar då se interpellationer och utfrågningar från Riksdagen. Det är jätteintressant att ha på i bakgrunden och höra vad som debatteras och beslutas.
Absolut ett Tv-tips, även om det nog inte är skyhöga tittarsiffror direkt…
Kunskapskanalen och wikipedia har blivit mina bästa vänner :) (jämfört med hur mycket tid jag spenderar med dom alltså)
Kanal24 Direkt (nu även i TV2) r mkt bra för att hänga med i den allmänna debatten…allt är givetvis inte så intressant och inte alltid bra
mvh
Bertil
Kunskapskanalen 1/1 kl.20 Viva Zapatero - satir/doku om mediamogulen Berlusconi och censur/ideologi/makt/maktmissbruk i Italien (flera program handlar om satir under samma kväll på denna kanal)
Kunskapskanalen sänds den dygnet runt?
Nej, tyvärr bara 18 - 23. Det är SVT:s Barnkanalen från morgonen, fram till 18.00 på den kanalplatsen. men i framtiden kanske Kunskapskanalen blir dygnet runt, för det finns mängder med bra dokumentärer att visa, för att informera, upplysa och bara underhålla oss med bra reklamfri tv.