Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 1120 ggr
Ida
2007-01-06 02:19
0

Reflektion...

Sprang på Filippa Reinfeldt på ICA Stopp i Täby ikväll. Vår statsministerhustru gick där med kundkorgen som vilken Svensson som helst och shoppade fredagsmiddag. Det slog mig att det nog inte händer i särskilt många länder runtom i världen, men härligt att vi kan fortsätta ha det så här i Sverige!

Bakom hennes fina yttre kunde man ana en viss trötthet, jag antar att det inte är så lätt att vara både statsministerhustru, landstingsråd och trebarnsmamma. Det måste vara jobbigt att alltid behöva vara representativ och på hugget.

Det var nära att jag bjöd in henne till den intervju vi talade tidigare om, men jag vågade inte riktigt… :)

/Ida

zzaga
2007-01-06 08:53
0

Får hoppas att det kan fortsätta så:)

Lisbeth
2007-01-06 09:45
0

Jag hade frågat Filippa Reinfeldt varför de inte vill lyssna på EU som de förespråkar! Jag hade frågat varför de bara talar om att andra ska ändra klimatpolitik när de själva inte vill gå i spetsen.

EU underkänner den svenska klimatpolitiken och vill att vi minskar våra utsläpp. Regeringen säger nej.

Andreas Carlgren vår miljöminister kommenterar inte ens frågan.

De kommer att få mycket svårt att klara sina egna klimatmål inför 2010-2020.

Det är bra att hon kan gå runt och handla som vilken Svensson som helst eller kan de det? tänker på Anna Lindh.

zzaga
2007-01-06 10:26
0

2

Sånt är verkligen inte roligt att höra:/

Ja.. och Olof Palme.

Bertil
2007-01-06 12:21
0

Mycket tyder på att Palmemordet inte var planerat…det kunda ha varit någon annan med lång mörk rock…

mvh
Bertil

Ida
2007-01-07 16:52
0

#2 Om du hade hoppat på henne med en sån fråga på ICA måste ju svaret ändå vara att hon egentligen inte kan gå där som vem som helst, eller?… ;)

jen
2007-01-07 18:29
0

ja, det är skönt att en politiker går och handlar på ICA som vilken Svenssons som helst. Vi får hoppas att de kan fortsätta så…

(tänker också på Anna Lindh)

häromdan så mötte min kompis Anders Borg i en affär, och jag har mött Göran Persson i en affär när han va och handlade i stan för ett par år sen.

Lisbeth
2007-01-07 18:39
0

#5 Jag menade inte att jag skulle hoppa på henne på ICA hoppar inte på kvinnor;) Det jag menade var att jag hade ställt denna fråga om du hade bjudit in henne till politikIfokus.

Ida
2007-01-07 20:05
0

#7 Jaha, jag missuppfattade visst.

Hoppas att jag kan bjuda in henne ändå, även om det blir mer formellt än att prata om det på ICA. Skrattande