Rösta i kommande val?
Vet ni alla här i forumet vad in kommer att rösta på i nästa val eller är det något som ni kommer att bestämma närmare valet?
/Maria
Själv är jag som vanligt ambivalent och antar att jag kommer att rösta olika (som alltid ) i kommunalval, regionsval och riksdagsval.
Jag har röstat både blått och rött genom åren men det lutar åt Miljöpartiet då denna fråga står mig varmt om hjärtat.
/Maria

Jopps, det blir Piratpartiet - för jag ser internet som grogrunden för framtidens demokrati, den i särklass viktigaste frågan där PP är det enda alternativ som kan göra skillnad.
//Zac
Det blir förmodligen Folkpartiet då jag är just folkpartist. Men det beror mest på hur de individuella riksdagskandidaterna verkar. Jag kan kryssa i en moderat också, om den personen verkar bra. Skulle Niklas Wykman ställa upp skulle jag kunna rösta på honom.

Jag är lite fundersam hur många det är som röstar enligt ideologisk övertygelse och hur många som röstar"personval"utifrån utstrålning, eller brist på utstrålning.
Jag gissar att mina rödgröna sympatier lyser lång väg så att det blir något åt det hållet är väll ingen hemliget.
Tyvärr så är det ingen inom något parti, oavsett om man tittar på Alliansen eller de Rödgröna, som har någon vidare karisma.
Med största säkerhet kommer jag att rösta på något av de fyra partierna i alliansen. Jag tycker de är inne på en intressant linje och skulle gärna se att de fick fyra år till på sig.
Det är igentligen samma skit allting. Bara snack och lite verkstad. Men lutar väl åt nått åt vänsterhållet.
#5 Jag går inte efter utseende och utstrålning, vad jag vet. Skulle jag göra det skulle det bli Rossana Dinamarca (V), men det är inte aktuellt. Sedan tycker jag att Nyamko Sabuni och Mauricio Rojas har karisma båda två, men det kanske är för att jag är folkpartist. ^^
Jag röstar rött.
Sara
#8 Nyamko Sabuni har enligt min mening karisma, undrar om hon skulle passa som statminister 
#10 Jag tror inte att hon vill det utan vill arbeta med mer specifika frågor. I framtiden kanske. ^^
#11 Jo jag har för mig om att hon har sagt det vid något tillfälle.
#12 Hon blir nog kvar i politiken ett tag. Jag kan se henne i EU-parlamentet också. ::heja::

Om jag röstar så blir det Moderaterna, men jag vet inte eftersom jag bor i Danmark. Jag tycker inte att jag ska blanda mig i svensk politik.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag har alltid hållit mig åt vänster och det ska mycket till om jag kommer att ändra mig.
Tyvärr har både Socialdemokraterna och Vänsterpartiet fått partiledare som inte faller mig i smaken. En uppfattning som jag delar med många enligt en färsk opionsundersökning.
Visserligen så är det inte partiledarna man röstar på, men eftersom de är partiernas "ansikte" utåt, så tror jag att både Socialdemokraterna och Vänsterpartiet kommer att förlora röster p.g.a. Sahlin och Ohly.

#15. Säg inte det. Såg ett skämtprogram med Ohly och blev väldigt överraskad faktiskt. Han har en enorm humor och jag skrattade gott. Det roliga var att han, på fråga om vilken partiledare han ansåg vara roligast, svarade Göran Hägglund (KD). Det kanske man inte skulle kunna tro, att en kommunistledares favorit skulle vara en kristdemokrat. Inte heller tror man att Göran Hägglund är den roligaste precis, men enligt Ohly så är den mannen jätterolig. Skenet bedrar
.
Jag är också mer eller mindre säker på vad jag kommer rösta på i september, och det blir någon av allians-partierna.
Skulle det mot all förmodan bli en röd-grön regering hoppas jag då på att Maria Wetterstrand blir statsminister, för Mona Sahlin som statsminister skulle enligt mig vara en total katastrof.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

#16. Jag tror säkert att Ohly är kul att gå ut och ta en öl samman med, men det är ju inte samma sak som att han är lämplig att styra Sverige. Man får hoppas att folk röstar på deras duglighet och inte skämtlynne.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

#18. Men snälla du, det fattar till och med jag. Kan garantera dig att jag inte röstar på någon bara för att den är rolig……..och det hoppas jag att ingen annan gör heller. Men, det jag ville ha sagt var att man lätt kan tro att någon är tråkig, för att den ser så ut. Alltså, som jag också skrev, skenet bedrar. Det finns ju de som röstar på karisma vet du och inte bryr sig så mycket om själva politiken.

#20.
.