Politik iFokus

Politik

Etikett: off-topic
Läst 1537 ggr
Faidra
0

OT - Alla hjärtans dag

Det här inlägget la jag upp på bakverk iFokus, men där fanns det ingen som kunde hjälpa mig, så jag testar här :P

Hej :) Snart är det ju Alla Hjärtans Dag, och då har jag och min kompisar ett evenemang där bland annat kommer ha café öppet hela natten (nattäventyr ^^).

Är det någon här som har bilder, idéer eller recept på kakor, bakverk, cupcakes, allt som har med Alla Hjärtans Dag att göra?

Det behöver absolut inte vara något avancerat, men hela evenemanget går typ ut på att allt ska vara rosa/rött/lila och jättesött med en massa hjärtan överallt och så :P

Calmare
0

Hoppas ni får en riktigt bra Alla hjärtans dag! Glad

Halvdansken
0

Ddet är väl bara att baka vanliga kakor men göra dem hjärtformade istället? Kanske lägga på rosa "icing" (jag vet inte vad det heter på svenska).

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Linda
0

Vilken härlig Idé med natt öppet.

Efter att nu bott här i USA ett par år är det det första jag ska ta hem till Sverige är mer firande.

Vi firar 3 dagar på Fredag är det stort firande i barnens klasser med kort till alla som ska delas ut, fika som föräldrar bakat.

På kvällen är det Dans på skolan och på Lördag är det bakdag inför Alla hjärtans dag och på Söndag är det kalas.

Mellan 2-4 får barnen hit sina vänner med föräldrar och på kvällen brukar alltid familjen åka ut och äta.

På Lördag ska vi försöka vara barn lediga och ta hand om varandra.

Det behövs lite påminnelse att man ska vara rädd om varandra.

Jag brukar alltid baka brownies som jag skär ut med pepparkaks hjärtan och dekorerar med strössel.

Sedan en hjärtformad tårta, cupcakes med hjärt godis som dekoration.

Hoppas det blir trevligt.

Mvh Linda

blombuketten
0

#2. Menar du glasyr tro?

Halvdansken
0

YES!! Glasyr. Så heter det. Jag bakar aldrig, som du nog listat ut…Tungan ute

Mitralis
0

Välkommen in på Kost i fokus. Där kanske du kan få den hjälp du behöverGlad

Halvdansken
0

Menar du mig eller TS, mitralis…?  Flört

Faidra
0

#2/5 Eller frosting :P

#6 Tack, ska kolla där :)

Mer förslag :D

Mitralis
0

#7 Ha ha ha! Skrattande Tänkte mest att TS kan lägga in samma fråga på Kost, men du är hjärtligt välkommen att titta in du ocksåGlad