Test på Facebook
Har du gjort testet på facebook där du får se vilken ideologi du tillhör? (Vet inte hur länken funkar för dom som inte har facebook.)
Detta test är bara för kul och inte dödligt seriöst.
Mitt testresultatet var dock föga förvånande
Resultat: Socialdemokrat
Du är sosse. Du är en godhjärtad människa som vill väl. Rättvisa är bra och eftersträvansvärt, men det får inte gå för fort fram. Trevlighetsfaktorn måste alltid sättas i främsta rummet.
Jag var bara tvungen att testa… jag vara kommunist! 
Nej jösses, man får inte ta testerna seriöst.
Socialdemokrat 

Jaha ja, jag blev kommunist
. Oj oj, det som vissa tror att jag är, fast inte.
Jag blev Socialdemokrat. Nåja.
Hursomhelst, vill man göra ett vettigt politiskt/ideologiskt test rekomenderar jag The Political Compass.
Jag blev också kommunist
/Maria
#5 Det är så man får skämmas nästan!
Men det var konstiga alternativ, man ville ha fler att välja på.
#0 Fungerar enbart för dem som är medlemmar på Facebook. Testade själv och fikc svaret att jag var tvungen att vara medlem.
För mig fungerade det utan att logga in. Jag blev socialdemokrat och det stämmer inte med verkligheten.

JA var Svenskpartist.

9# Denna beskrivning fick jag.
De flesta svenskar erkänner idag att svensk invandrings- och integrationspolitik har varit ett monumentalt misslyckande. Sverigedemokraterna är det enda parti som vågar säga detta öppet.
Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning. Därför förespråkar sverigedemokraterna en restriktiv invandringspolitik, liksom att samhället på alla sätt ska uppmuntra en ökad återvandring. Dagens situation med
kulturellt främmande enklaver i de flesta städer är inte hållbar. Ingen integrationspolitik i världen skulle klara av att integrera så många människor på så kort tid som behövs. Det bästa både för svenskarna och för de invandrare som inte kunnat anpassa sig till samhället vore om många invandrare återvänder till sina hemländer.
Sverige har i förhållande till folkmängden tagit emot flest invandrare i Europa under efterkrigstiden. Det har medfört stora sociala och ekonomiska påfrestningar för vårt land. Rotlöshet och omfattande motsättningar, såsom gängvåld, rasism och grupphat, har blivit en del av vardagen i Sverige, som en konsekvens av en alltför generös invandringspolitik.
Testet i #0 tyckte jag var för dumt för att fullfölja. Däremot kikade jag in på länken som vimes gav i #4.
Där hamnade jag nästan prick på höger-vänster-mittlinjen, faktiskt en aning till vänster, och en bit under "Libertarian/Authoritarian" dvs på "libertarian-sidan".
Jämför jag min egen placering med de olika kändisarnas så är jag långt från Stalin, Mugabe, Hitler, Bush, Berlusconi och Thatcher. Betydligt närmre Dalai Lama, Gandhi och Romano Prodi…

Här är ett till test. Om möjligt ännu mindre seriöst än det första