Politik iFokus

Politik

Etikett: politiker
Läst 1459 ggr
Staffan
0

Carin Jämtin = Lögnare

Socialdemokraten Carin Jämtin är en lögnare:

» Länk till artikel på DN 29:e mars 2010

// Staffan

kerstinjo
0

Då kan man nog säga att de flesta politiker är lögnare. 

Carin Jämtin är Socialdemokraternas oppositionsborgarråd och hur hon kan ge ett löfte utan att ha övriga röd/gröna med sig förstår jag inte.

Lite OT, men jag minns när en vän till mig (vid förra kommunalvalet) ringde upp alla kommunalpolitiker, för att höra var de stod i frågan; Mer pengar till vården.

Kommunalstyrelsens ordförande talade varmt om deras ambition att lägga mer pengar till vården.

Min vän röstade på det partiet i Kommunalvalet. Vad hände? Jo, inga mer pengar till vården. *pust*

Kerstin 

Staffan
0

#1 Kerstin

> Kommunalstyrelsens ordförande talade varmt om > deras ambition att lägga mer pengar till vården.

Men en ambition är inget löfte, det är en målsättning. I Carin Jämtins fall så får hon frågan om "hon lovar detta", och då svarar hon med en tveklöst rungande "ja", med efterstryck. Du får gärna klistra en länkar till andra så klockrena och solklara lögner som de två som socialdemokraterna stått för i #0. Då ska jag klandra dom också.

// Staffan

kerstinjo
0

Jag vet, de talar om ambitioner och visioner, som inte behöver  uppfylla formella krav på realism.

Men har man som ambition/vision att ge mer pengar till vården, så borde det ha synts på de 8 år de har haft makten i min kommun.

Annars är det bättre att i stället för ambition och vision skriva; Mina fantasier är…….

Kerstin