Politik iFokus

Politik

Etikettoff-topic
Läst 1501 ggr
blombuketten
0

Tack för mig

Jaha, nu väljer jag att dra mig tillbaka från Politik iFokus. Har varit med här under några år och tyckt det varit riktigt roligt. Många skribenter har försvunnit och andra har tillkommit och många intressanta inlägg med olika åsikter har dryftats, vilket är som det ska på den här typen av sajt.

De flesta trådar drar iväg åt alla håll och kanter utefter olika saker kommit upp vilket är rätt normalt i politiska diskussioner. Det har varit helt ok hitills och det har, oftast, gjort trådar mer intressanta, även om de ibland dragit iväg för långt.

Idag har jag förstått att sådant inte får förekomma, då en av de trådar jag deltagit i blivit låst med motivering att jag brutit mot skrivreglerna, vilket jag inte har gjort. Vad jag gjorde var att försöka ge min tanke (som jag ser det) så gott jag kunde. Min tanke är nu inte densamma som trådskaparens. Jag har också bett trådskaparen om en förklaring, ett svar, på vad han menade, men inte fått det vilket är rätt tråkigt. Kanske jag svarat på ett annat sätt om jag fått en förklaring för jag kan ju ha misstolkat.

Ska trådar börja låsas med såna vaga anledningar så är detta inte en sajt jag vill delta i. En sajt där man hela tiden måste vakta på vad man skriver så att man inte misshagar värden är, för mig, inte demokratisk. Därför väljer jag att inte skriva här vidare.

Tack till alla meddebatanter, ingen nämnd och ingen glömd. Det har varit givande att läsa vad ni har att säga och hur ni tänker på saker och ting. Jag har lärt mig massor av er.

Ha det gott.

AndersE
0

Även i detta sista (?) inlägg försöker du påstå osanna saker om mig.

Att tråden är låst beror inte på det du påstår. Den är låst eftersom jag nu som värd fått möjlighet att ta upp ämnet i artikelform och eftersom den tidigare diskussionen kom att handla om annat än det avsedda.

Att "trådar börja låsas" är helt fel. En tråd har låsts men det beror främst på att exakt samma ämne diskuteras på annat ställe. Hänvisning är gjord.

Däremot har jag nog låst upp gissningsvis 50 trådar idag.

Den här sajten är inte demokratisk. Det är en sajt för diskussioner om politik, med mig som värd och med Skrivregler. Jag tror faktiskt aldrig jag sett ett demokratiskt diskussionsforum.

Lisbeth3
0

Vill också tacka alla. Även jag har lärt mig massor. Du gör helt rätt blombuketten att du drar dig tillbaka från Politik iFokus. Det finns andra politiska forum som är mer demokratiska. Denna sajt är inte demokratisk. Fortsätt att berika andra blombukett. Lycka till!

Även jag drar mig tillbaka. Inget svårt val. Glad 

Trevlig sommar till er alla!

blombuketten
0

#1. Vad är osanning…….du skrev så här i den låsta tråden, riktat till mig……

"Det är synd att du inte kan visa sådan respekt för diskussionen att du besvarar de enkla frågorna i #0.

Faktiskt bryter du i och med det mot sajtens Skrivregler. Vill du diskutera något annat är du välkommen att starta en diskussion om det."

Klart och tydligt står det där att jag bryter mot skrivreglerna, fast jag inte gjort det. Trots att jag, gång på gång, ställt frågan till dig om sambandet som jag inte förstod och den frågan besvarade du aldrig.

AndersE
0

#3 Ja, du bröt mot skrivreglerna.

blombuketten
0

#4. Nej det gjorde jag inte. Jag gav min syn på det du som trådskapare tog upp, utifrån hur jag förstått det.

blombuketten
0

#2. Ha en trevlig sommar du med Glad.