Desperat reklam?
Om du går in på Google och söker på ordet "moderaterna" så kan du se vilka som köpt en sponsrad länk som hamnar överst…
Desperation eller smart?
Kanske någon tycker att det är roligt. Jag testade att söka på "socialdemokraterna" och "vänsterpartiet" och kände mig faktiskt stolt att alliansen inte gjort något liknande.
Min association blir ju att man räknar med att människor är mest intresserade av moderaterna…
Om man söker på "alliansen" finns där också en köpt (s)-annons…
I Krig och kärlek är allting tillåtet eller?
Det är väl ett mindre "krig" nu när valet närmar sig och som med alla krig följer fula trix.
/Maria
#4 Jo, så är det absolut.
Jag tycker det visar att dom har lite mer respekt för internet och internets inflytande… Det är ett smart drag, i mina ögon, alla kommer ju ändå att göra propaganda för sin sak, och skyltarna kommer väl komma upp… Så det är väl ett smart drag, tycker jag?
#6 Man kan säkert se det så.
Jag tänker mig att någon faktiskt söker info om moderaterna, trycker på länken och hamnar på (s) sida. Någon kanske tycker det var smart och blir imponerade. Tror ändå många kan bli arga också. Känna sig lurade.
Själv tänker jag mest så att (s) har fattat vilka sökord som är "hetast" och köpt just dem…

#7 Det är sant. Verkar som om jag missuppfattade att länken inte leder till Moderaternas hemsida, utan (s)..
Förstår inte varför socialdemokraterna har en länk där. Det verkar bara som om dom vill smutsa ner Moderaterna.
Det vänder i så fall på kakan. Det är rätt fult gjort:p