Politik iFokus

Politik

Etikettenergifrågor
Läst 1788 ggr
AndersE
0

Kärnkraft - ett kraftfullt inlägg

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lyssna på detta kraftfulla inlägg i kärnkraftsfrågan:

AndersE
0

Man förstår Mona Sahlin när hon i ideologidebatten på TV4 med Reinfeldt nyligen berättade att det var Olof Palme som fick henne att börja arbeta med politik.

Hon skulle kanske själv lyssna lite på Palmes argument…

AndersE
0

Ingen mer som gillar Palme?

blombuketten
0

Jo jag gillade Palme.

AndersE
0

#3 Hur tänker man då man idag hör honom argumentera som om han vore folkpartist?

Jag menar inte att jag skall dra några politiska växlar idag. Men visst är det intressant att se hur synen kan ändras på vad som egentligen inte är så lång tid?

Hur skulle jag själv reagera på att höra Gösta Bohman prata engagerat om någon fråga?

Eller Thorbjörn Fälldin som är en politiker som jag hört så mänga från alla läger tala gott om. Hur tänker man om man hör honom idag?

blombuketten
0

#4. Intressant. Det har jag inte tänkt på faktiskt.

Torbjörn Fälldin såg jag på TV för ett tag sedan. Åldrad men klok. Sävligt eftertänksam. Men att höra honom prata för sin sak idag, ja det vet jag inte hur man skulle uppfatta.

Gösta Bohman ja. Honom minns jag som snabbtänkt och rapp i munnen, liksom Palme. Fast om de två stod och debatterade idag så kanske det skulle låta väldigt annorlunda än att lyssna på Reinfeldt och Sahlin. Politiken har förändrats liksom politikerna. De stora frågorna är inte lika nu som då.

Det här tål att tänkas på en stund faktiskt.