Utfrysning eller inte?
Vad tycker du, ska SD frysas ut i riksdagen eller inte?
Vilka blir konsekvenserna av respektive handlingssätt?
Nu vet jag inte om jag la detta i rätt grupp, annars kanske värd/medarbetare kan ändra på den saken.
Det är ju det som ingen vet vad som är bäst. Hörde nån diskussion om det. Varken utfrysning eller samarbete har ju hjälpt att dessa partier försvinner.
För mig känns det omöjligt att ens tänka mig ett samarbete, därför förstår jag också Ohlys vägran att vara i samma rum som Åkesson. Men det löser ju inte problemet. Jag har förföljt Frankrikes utveckling under Le Pen och hans Front National. Ett parti som blev stor under 90-talet men har nu förlorad många väljare genom att:
Front National saknar parlamentarisk representation på nationell nivå men anses ändå ha påverkat franska regeringar till att driva en restriktivare invandringspolitik. Framför allt har franska högerregeringar under 90-talet fört hårda invandringslagar för att stoppa Nationella frontens framgångar. Vänsterregeringarna under 80-talet försökte att radera ut partiet genom att ändra valsystemen flera gånger.[10]Partiet har dock inget inflytande eftersom att de etablerade partierna inte samarbetar med eller gör sig beroende av Nationella fronten. Partiet har inte fått någon vågmästarroll vid något val.[1] Wikipedia
----------------
Regeringen har alltså själva ändrat deras invandrarlagar mer restriktiv, samtidigt som de vägrade att samarbeta med NF. Och så borde man också göra i Sverige.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag har inget direkt förslag men utfrysning är nog ingen bra metod.
När jag gick på högstadiet blev jag utfryst och jag kan säga att det knäckte inte mig, jag blev snarare bara arg och bestämde mig för att klara mig själv vilket jag gjorde utmärkt.
Risken med utfrysning är att partimedlemmarna och deras anhängare blir än mer hängivna att lyckas bara för att visa andra att det går.
Skynda långsamt så går det fortare.
#1 Nej, man vet inte vad som är bäst, men det är åsikter jag efterlyser. Själv tycker jag att man ska ta tjuren vid hornen, att frysa ut, det skapar bara fler sympatier för dem.
Jag vore tacksam om vi kunde prata om Sverige, SD och nuvarande situation. Det var meningen med denna tråd.