Politik iFokus

Politik

Etikett: om-ifokus-och-sajten
Läst 4091 ggr
AndersE
0

Nystart för Politik

Jag har fått förtroendet att bli ny värd på Politik iFokus.

Det kommer att bli en del förändringar och jag återkommer med information om det efterhand.

AndersE
0

Förändringar:

• Det finns nu en ny text under "Om sajten"
  • Det finns en ny välkomsttext för nya medlemmar. Gamla medlemmar som vill se den kan gå ur sajten och sedan med igen så får man meddelandet.
  • Det finns nya Skrivregler. Läs!
  • Artiklarna har sorterats in under nya kategorier. Förhoppningsvis kommer det nya artiklar framöver.
  • Forumet har fått ändrade och nya rubriker. Jag har börjat städa där men det kommer att ta tid. En hel del har hamnat fel, en hel del ska tas bort.

Jag hoppas kunna vara tillräckligt närvarande som moderator för att det ska bli lite mer ordning och stringens här.

Maja
0

Grattis och lycka till!

AndersE
0

#2 Tack!

AndersE
0

Av någon anledning har en mängd gamla inlägg varit låsta. Jag tar bort låsningen. I "Off Topic" var också placerat en mängd politiska inlägg.

Det kommer att ta tid att städa upp här…

Mitralis
0

Av vem har du fått förtroendet att vara värd?
Du hade ju inte "folkets" stöd att vara medarbetareObestämd

Men du ska ha en stor eloge för att du skapar så många trådar. Synd bara att man inte får skriva vad man vill i dom utan blir styrd med järnhand. Om man inte följer ordningen på frågorna så låses tråden har jag sett. Jag länkar till tråden eftersom du antagligen kommer att fråga efter en sådan länkFlört

AndersE
0

#5 Vem som är värd avgörs av iFokus.

Vad du menar med mening två begriper jag inte.

Man får sällan göra som man vill. På denna sajt som alla andra inom iFokus finns Skrivregler. Gillar du diskussionsforum utan regler kommer du nog inte att trivas här.

Mitralis
0

#6 Så det är du själv som frågat om du får bli värd och dom har accepterat det?

Jag tycker om forum med vettiga regler. Så du har nog rätt i att jag antagligen inte kommer att trivas så bra på detta forum längre där trådlåsningarna påbörjades så fort du tog över klubban. Möjligt att jag tittar in nån gång nu och då framöver, men så mycket mer blir det nog inte…

Mitralis
0

En rolig grej som man skulle kunna göra är att ha en demokratisk omröstning om vilka som ska vara värd och Medarbetare. Det vore ju lite passande på denna sida eftersom den handlar om politik och det är valårGlad

Lisbeth3
0

Yttrandefrihet är rätten att tala och rätten att tiga. En person som inte förstår och respekterar det är inte mogen nog att axla rollen som värd. Detta pressande att människor ska svara på frågor. Denna oförmåga att se svar. Har det inte varit ordning här? Sajten har blomstrat och det har skrivits mycket. Nu blev det tyst… Folk blev väl chockade Obestämd

Får inte trådar utvecklas i den riktning människor vill så för tanken till diktatur. Det har varit trevligt att skriva här inne ett tag. Inga personer som anser sig ha förmågan och rätten att styra och ställa som de vill. Ja förutom du då AndersE. Politik iFokus har blomstrat ett tag utan någon värd eller Medarbetare?

Jag undrar också vem har du fått förtroendet att vara värd av?

Politik iFokus skulle må bra av att fortsätta utan värd åtminstonde på prov ett tag till? För inte har väl något hemskt inträffat :)

AndersE
0

#7 Din bild är helt fel.

• Jag har blivit tillfrågad att bli värd och accepterat.
  • Jag har idag låst upp minst tjugo diskussioner - kanske uppemot femtio. Jag har ägnat stor del av dagen åt detta.
  • Jag har låst en (1) diskussion eftersom jag istället gjort en artikel om exakt samma ämne. Samma diskussion på två ställen verkar onödigt. Dessutom hade den första diskussionen spårat ur. Men ämnet är genom denna nya artikel lika tillgängligt som innan.
  • iFokus är ett community som drivs av ett företag och där de enskilda sajter drivs av värdar ideellt. Vill du bli värd för en sajt kan du klicka här - länk.
Maria
0

Som ny värd hoppas jag att du tar till dig av vad medlemmarna ovan skriver och att börja med att låsa en tråd var en osedvanligt klumpig åtgärd då tråden både var intressant och hölls sig till ämnet.

Ämnet politik i sig brukar leda till stora utsvävningar och det kanske man ska ha i åtanke.

/Maria

Mitralis
0

#10. Okej, då ber jag om ursäkt. Jag missuppfattade det hela.

AndersE
0

#11 Diskussionen finns kvar och fortsätter som kommentarer till artikeln för den som vill.

Jag tror jag får stå ut med att du tycker jag är klumpig.

Utsvävningar kommer jag att försöka förhindra.

#12 Tack, den accepteras naturligtvis med glädje.

blombuketten
0

"Det är synd att du inte kan visa sådan respekt för diskussionen att du besvarar de enkla frågorna i #0.

Faktiskt bryter du i och med det mot sajtens Skrivregler. Vill du diskutera något annat är du välkommen att starta en diskussion om det."

Detta är vad du skriver till mig i den låsta tråden. Du anklagar mig för att bryta mot skrivreglerna, vilket jag absolut inte gjort. Jag har ställt en enda fråga till dig, flera gånger, och det enda du svarat är att det är "solklart" vad du menar. Du respekterar inte att det faktiskt inte är solklart för mig och hjälper mig genom att förklara det jag inte förstår. Trots det har jag försökt skriva, utifrån det jag har förstått (som alltså kan vara fel då förklaring uteblivit) hur jag ser på det hela. Det kallar du att bryta mot Skrivregler?

Att du sen har låst upp andra trådar gör inte bristen på anledning att låsa en mer rumsrent.

Den här sajten har därmed mist sitt värde, för är man inte välkommen att diskutera saker utifrån sin egen åsikt och sina försök att förstå utan att bli styrd uppifrån och bli kallad regelbrytare så finns det heller ingen anledning att fortsätta diskutera här. Faktum är att jag sa till min sambo, när jag såg vem som fått "förtroendet" att bli Sajtvärd här……att nu kommer det inte dröja länge innan han kommer hitta på någon anledning att antingen låsa trådar där jag (och andra oliktänkande) deltar eller ideliga reprimander att man inte följer regler och så vidare. Jag fick rätt Glad.

Det är ok. Hoppas i alla fall att det kommer gå bra för dig och sajten. Blir nog skönt för dig att jag inte deltar längre Obestämd. Till sist…..hälsa till Peter flygledare, han är vän till min sambo.

AndersE
0

#14 Det är synd att du fortsätter med att lägga så mycket energi på att påstå osanna saker om mig.

Du skriver att du fick rätt i direkt anslutning till en lögn. Tja…

blombuketten
0

#15. Det finns fler än jag som ser det orättvisa du skrev i den låsta tråden till mig. Var ligger lögnen i de inlägg jag gjorde där, var exakt bröt jag mot skrivreglerna? Jag fick rätt……det dröjde inte länge innan du låste en tråd med hänvisning som är rätt genomskinlig. Men det är ok, det är ju du som bestämmer Glad. Jag får finna mig i det och göra det som i ett sådant läge passar bäst, att inte delta här så länge du är värd. Jag vill också göra min röst hörd och får jag inte det utan slag på käften, ja, då får det vara.

Föresten Anders, det spelar ingen roll, du behöver inte svara. Du har ju redan lyckats dela ut varningar och låsa tråd. Jättebra start på värdskapet. Blir nog bra det här i slutänden.

AndersE
0

Idag har jag jobbat en del med sajten vilket jag berätta om ovan. Sedan #4 Har ytterligare ett stort antal låste diskussioner öppnats.

Ett antal diskussioner - knappt tio tror jag - som tagits bort har återpublicerats.

Ett skrivförbud har hävts.

Jag har gått igenom stora delar av forumet och flyttat diskussioner som hamnat i fel trådar.

AndersE
0

En artikel om riksdagsvalet finns nu på plats. Jag hoppas efterhand kunna presentera de olika partierna i kortare beskrivande artiklar.

Det vore befriande om fokus nu kunde flytta från värdskapet till politiken…

Sajten får en nystart och jag hoppas det ska leda till att vi får glädje av den under den spännande tid vi nu har framför oss - med valrörelse, val och med det som händer därefter.

AndersE
0

Det har blivit en artikel om miljöpartiet också.

Sedan har jag lagt in några av Niklas fina instruktionsfilmer. Fler kommer…

Denna kommentar har tagits bort.
AndersE
0

Nu har jag gått igenom Politiks länksida. Jag har bl.a. kompletterat listan över media med ett antal vänstertidningar vilket tidigare saknades.

Jag tar gärna emot förslag på fler länktips till länksidan.

MichaelE
0

Faktiskt så tycker jag att ALLA ska lägga ALLA bekymmer, problem och gnat bakom sig. Så här långt har AndersE gjort mer jobb än vad IdaT gjorde på ett halvår. Mannen lägger ju ner tid på sajten så jag tycker vi alla ska ge honom en chans.

Skippa allt bråk nu och välkomna AndersE, jag tror att sajten kommer bli bättre.

Lycka Till!

AndersE
0

#22 Tack!

Faktiskt har jag fått flera PM och kommentarer från tidigare medlemmar som säger att man vill ge Politik en ny chans eftersom den nu kommer att vara modererad.

Så förhoppningsvis kommer aktiviteten att öka nu. Kul!

Mitralis
0

Vore roligt att få en lista på trådarna du låst upp så vi kan fortsätta på domGlad

AndersE
0

#24 Det är möjligt att det vore roligt. De finns ingen lista på dem. Jag tror jag kommer ihåg en del av dem, men garanterat inte alla.

Det jag gjorde igår var att dels gå igenom alla borttagna inlägg och återpublicerade några. Sedan gick jag igenom stora delar av forumet. Dels flyttade jag många inlägg som hamnat i fel kategori, jag tog bort en del skräp och jag låste jag upp ett stort antal. Antalet låsta var faktiskt förvånansvärt stort och jag begriper inte varför de låsts.

Dock finns ingen praktisk möjlighet att göra en lista. Och det tar precis lika lång tid för mig att leta som för dig och om du tycker det vore roligt så tycker jag du ska leta. Upplåsta strängar är emellertid inte markerade på något sätt - varken för dig eller mig.

Men kika gärna igenom forumet. Klicka på de olika kategorierna, bläddra gärna någon sida bakåt. Det finns säkert diskussioner som tål att lyftas. Jag hat själv gjort några försök.

AndersE
0

Intressant att två av tre "avhoppare" redan återvänt. Ni är lika välkomna som alla andra.

Bara sedan igår har faktiskt Politik också fått tre helt nya medlemmar!

Mitralis
0

#26 Det är som med en dålig film. Man forstätter att titta för man vill se hur det slutarFlört

NaimaG
0

Jag tycker det är bra att du tagit över sajten och jag ser att det har hänt en hel del redan. Riktigt bra jobbat AndersE.

kerstinjo
0

Bra Anders! Även om vi inte har samma politiska uppfattning, så tillhör jag en av dem som gillar ditt sätt att skriva!

Kerstin 

AndersE
0

Tack ska ni ha!

AndersE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Medlemsantalet på Politik har utvecklats så här sedan nystarten för en dryg vecka sedan.

AndersE
0

Och aktivitetsutvecklingen ser ut så här. (Dippen de sista dagarna beror på iFokus server-problem…)

Denna kommentar har tagits bort.
AndersE
0

Själv glädjer jag mig åt att debatterna lyfter fram olika ståndpunkter och att det visas respekt för dessa.

asvensso
0

Lycka till!

Ge Andres en chans nu och borja pa ny kula.

korseett
0

jag ser med glädje fram emot en modererad sida om politik och att jag vågar mig fram även här för jag är en av dom som blivit bortskrämd. Det är ju bara att hålla sig till reglerna som överallt annars. Det klarar ni väl av?

AndersE
0

Det är lite intressant att titta på medlemsutvecklingen.

Några som trivdes med en omedorerad sajt har lämnat - det ser ut att vara fyra stycken. Samtidigt har fjorton nya tillkommit, ett netto på tio alltså.

Om en sajt ändrar prägel så här ganska radikalt är det nog ganska naturligt att det inte passar alla. Än så länge är helhetsbilden i alla fall positiv.

blombuketten
0

#37. Nu går jag in lite snabbt här för att det är en sak du skriver som inte stämmer. I alla fall inte för mig. Du säger att fyra stycken lämnat på grund av att man trivdes med en omodererad sajt…….det stämmer inte alls. Jag lämnade av andra orsaker, vilket jag också talat om. Har varit medlem här väldigt länge och under den tiden har denna sajt haft sajtvärdar, utom nu på sista tiden då sajtvärden valde att inte vara här.

Det blir lite löjligt att sopa bort de som valt att lämna sajten med den motivering som du ger, fast kanske enklast för dig själv. Det är bra om det finns en Sajtvärd, men för min del föredrar jag en mer neutral sådan. Så enkelt är det.

Lisbeth3
0

För egen del tyckte jag sajten var dynamisk utan värd. Om det ska finnas en värd så behöver den personen förstå innebörden av att vara neutral dvs visa förtegenhet i mellanåt. En Sajtvärd bör inte enligt mitt sätt att se på saken dominera fullständigt. Har skrivit på många politiska sajter t.ex. Dalademokraten där värdarna lägger ut intressanta ämnen att diskutera. Själva så deltar de inte nämnvärt trots att de får en hel del kängor. Att skapa reaktion hos andra samt givetvis även ha rätten att uttrycka sina egna åsikter är en svår balansgång.

Det är väl det som är konsten att ha förmågan att skapa en levande dynamisk  sajt.

Att jag i ett inlägg förespråkar omodererade sajter, är för att det inte verkar finnas personer just här som har den "rätta" förmågan, att skapa ett politiskt forum där yttrandefriheten är ledstjärnan. Då är en sajt utan värd att föredra. Inte var det så farligt, tycker det är värre nu. De värdar som haft insikten att förtegenhet ibland är en dygd har kritiserats eller försvunnit på grund av att de inte haft tid.

Det går inte att sopa bort verkligheten. Den knackar på dörren förr eller senare. #38 har knackat…

AndersE
0

#38 Ja, självklart kan jag inte vilka motiv som finns för varken det ena eller andra.

Någon tog bort sitt medlemskap, men fortsatte skriva här. Andra har varit medlemmar länge, men inte skrivit på länge och börjar igen nu.

Ändå kan man konstatera att såväl antal medlemmar som aktivitet ökat.

#39 Att ställa krav på att en värd ska vara neutral tror jag är orimligt. Det klargjorde redan förra värden och värdar dessförinnan. Däremot bör man ju försöka skilja på då man är värd och då man är deltagare i debatten.

Om en tidning som Dalademokraten har ett diskussionsforum gissar jag att de har en anställd värd. Det blir ju annorlunda då. Jag skriver artiklar, drar igång diskussioner, lägger upp länkar, struturerar upp och modererar utan ett öre i ersättning.

Du får naturligtvis tycka att "det är värre nu". En sajt kan inte göra alla glada. Jag är dock nöjd med att så många skriver precis motsatsen.

Jag vill att detta ska vara en sajt där många vågar delta och där tonen kan vara respektfull och trevlig även då åsikterna går isär.

Jag har knappt hunnit börja, men ser att flera som gärna bröt mot skrivreglerna försvunnit medan flera nya intressanta skribenter tagit deras plats. Det är en utveckling som  jag är glad för.

AndersE
0

Idag är det precis en månad sedan sajten Politik fick sin "nystart". Under månaden:

• har det startats 73 nya diskussioner (drygt två om dagen)
  • har det skrivits 1457 kommentarer (nästan 50 om dagen)
  • har det skrivits 11 nya artiklar (en var tredje dag)
  • har det blivit ett nettotillskott om 15 registrerade medlemmar (en ny varannan dag)
  • har sajten besökts 9908 gånger (över 300 besök om dagen)
  • har det varit 17522 sidvisningar (över 500 om dagen)

Framförallt gläds jag åt att det varit trevliga och bra diskussioner med god argumentering. Själv har jag lärt mig mycket.

Det är också trevligt att se att persongreppen nu uteblir.

Tack alla för att ni bidrar så positivt!

MichaelE
0

#41 om du räknar bort alla trådar som du har skapat? du står ju för störe delen utan dessa 73 st diskussioner som du nämner. (klagar inte, bara påpekar)

AndersE
0

#42 Varför ska man räkna bort trådar?

AndersE
0

I varje veckas statistik listas de 20 mest aktiva medlemmarna. Under dessa fem veckor har 41 olika signaturer någon gång befunnit sig på den listan. Av dessa har 24 gjort minst tio inlägg / kommentarer.

Mitralis
0

#41 Jag blir lite stressad över alla nya trådar. Det blir inte att man hinner "grotta ner sig" i någon tråd när det ständigt kommer nya.

#43 Förstår vad #42 menar. Vissa trådar är skapad av dej och sedan har du kommenterat den samma ca 5 gånger utan att någon annan skrivit i den. Blir lite svårt att komma in i vissa trådar när allt redan är serverat. Ofta känns det som att det inte finns utrymme för spekulation och diskussion då allt redan är presenterat som fakta med länkar och utvärdering.

AndersE
0

#45 Du får gärna skapa egna trådar.

Själv är jag bara glad för de som vill anstränga sig och leta information, starta diskussioner och kommentera andras tankar.

Mitralis
0

#46 Men om jag skapar trådar så blir det ju ännu fler, jag som tycker att det är många redan nu.

Tänkte mest att det känns som att vissa trådar redan är klara innan övriga har hunnit spekulera i dem och att det inte finns så mycket mer att säga eftersom trådskaparens åsikt tydligt framkommer i texterna och inte inbjuder till ifrågasättande.

AndersE
0

#47 Jag läste idag i morgontidningen ett citat som handlade om att det saknas recept på att lyckas, men finns ett helt säkert för att misslyckas. Det senare recptet innebär helt enkelt om att försöka göra alla nöjda…

Själv tycker jag man ska framföra sin egen åsikt då man startar en diskussion. För mig är Politik en diskussion där man provar sina åsikter och argument mot andras.

Om någon framför sin åsikt på denna sajt så skall man absolut tolka det som en inbjudan att ifrågasätta. Om man nu inte håller med…

Mitralis
0

#48 Men du måste hålla med om att det är en smula oppositionsfientliga trådar som skapas där Alliansen i det närmaste aldrig ifrågastätts. Att ge sig in i en diskusson där exempelvis S blir nedsjuten och atombombad med länk efter länk känns inte så lockande för många, tror jag.

AndersE
0

#49 Jag tycker inte att någon ska behöva hymla med sin  övertygelse. Alla ska kunna stå för det man tycker och de argument man har.

Om man ger sig in i en diskussion med en ståndpunkt, men märker att de argument man har inte räcker i diskussionen, så får man kanske fundera på om det inte är så att man ska byta åsikt?

Det finns inga hinder vad gäller att starta diskussioner. Alla får framföra de åsikter och argument man har (inom skrivreglernas ramar). I de "opinionsundersökningar" som gjorts här visar det sig att en majoritet av de som röstar sympatiserar med de röd-gröna.

Så det är jag, och andra som sympatiserar med alliansen, som kämpar i motvind just här på Politik iFokus.

Mitralis
0

#50 Givetvis ska man inte behöva hymla över sin övertygelse, men det kanske inte passar alla att sitta och söka på Google för att kunna presentera en länk som understödjer ens åsikt. Ska man behöva byta åsikt bara för att man inte hittar rätt länk?

Att det enligt undersökning är fler Oppositionsanhängare än Alliansanhängare här märks inte när det mesta som är positivt när det gäller vänstersympatier dränks i massiv kritik. Alla kanske inte orkar debattera vidare utan sitter själv med sina tankar istället.

AndersE
0

#51 Det som står i skrivreglerna är att:

• Om du framför fakta ska du om möjligt redovisa källan.
  • Om du framför en åsikt ska du argumentera för din åsikt.

Det står inget om att man ska ha länkar för åsikter. Det vore ju synnerligen märkligt i så fall.

Däremot har man ju alltid en källa för de fakta man vill framföra och då skall man, om möjligt, redovisa den. Och åsikter utan argument är - som jag ser det - totalt ointressanta. Åtminstone på ett politiskt diskussionsforum.

Självfallet kan man vara motståndare till friskolor men vet man inte varför så är detta inte sajten att framföra sin åsikt.

Om man inte "orkar" debattera är nog Politik iFokus inte den bästa sajten. Debatt och utbyte av åsikter och argument är själva idén här.

Mitralis
0

#52 Ibland känns det även som att det är ens åsiketer som ifrågasätts.

Blev kanske lite felformulert det där med "orkar", men vissa är ju lättare att bebattera mot än andra, om du förstår. Somliga bara måste ha sista ordet.

AndersE
0

#53 Det är ju bra i så fall.

Det här är sajten där åsikter ska ifrågasättas.

Den som söker "ryggdunkssajter" kan nog finna sådana. Det mesta tillgodoses på nätet, men just här är det behovet av diskussion och ifrågasättande som skall tillgodoses.

Mitralis
0

#54 Fast grejen är ju den att det inte blir så mycket diskussioner, se #47

AndersE
0

#55 Du får gärna vara missnöjd med diskussionerna här. Här är det tydligen i ena ögonblicket för många diskussioner, i andra ögonblicket för få.

Du kanske ska söka dig någonstans där du kan bli nöjd.

Själv gillar jag Politik iFokus och diskussionerna här.

Mitralis
0

#56. Du behöver inte blir arg.

AndersE
0

#57 Jag är inte arg, men skulle hellre lägga min tid på att diskutera politik med någon som vill bidra positivt här.

Mitralis
0

#58 Öven jag försöker få sajten att utvecklas i positiv riktning och försöker därför framföra lite konstuktiv kritik.

AndersE
0

Det har gått två månader sedan sajtens "nystart.

Många sajter på iFokus upplever sommarstiltje, men här rullar det på rätt bra. Förra veckan var det 15 olika medlemmar som var aktiva.

Antalet medlemmar är nu 514.

Mest glädjande är att diskussionerna fortfarande är sakliga och intressanta och att vi slipper "troll" och Personangrepp. Tack för det!

AndersE
0

Aktiviteten ökade kraftigt i början men har nu i semestertid gått ner till samma nivå som innan "nystarten". Efter semestern och när valrörelsen drar igång ordentligt lär det bli betydligt mer.

AndersE
0

Medlemsantalet ökar ganska stabilt. Var 492 för två veckor sedan.

Fullrulle
0

Underbart mistralis läser dina inlägg ;)- med stor vördnad stå på dig tappre krigare…Du har en tuff uppgift framfför dig.

Mitralis
0

#63 Glad

AndersE
0

Det har nu gått tre månader sedan Politik fick en "nystart".

• Det har skrivits 13 artiklar
  • Aktiviteten har efter sommaren återgått till höga nivåer
  • Medlemsantalet har gått från 492 till 530, med markant ökning sista månaden

Mest glädjande är diskussionsklimatet. Det diskuteras sakligt, med respekt och utan Personangrepp. Härligt!

Nu förväntar jag mig några intensiva veckor fram tills valet är avgjort.

Maria
0

Ja nu är det spännande och det svåraste val som jag har varit med om i alla fallObestämd

/Maria

AndersE
0

Om två dagar är det fyra månader sedan sajten Politiks nystart. Att det varit fyra månader av valrörelse har naturligtvis märkts och påverkat. Under dessa fyra månader har det:

• publicerats 19 artiklar
  • aktiviteten varierat men de sista dagarna varit högre än någonsin i sajtens historia
  • försvunnit några medlemmar men tillkommit desto fler. Nettotillskottet är 69 och vi är nu 561 medlemmar

Det mest fantastiska är att modereringen kunnat hållas nere. Det handlar om mycket få brott mot skrivreglerna. Det har varit bra och sakliga diskussioner utan Personangrepp. Mycket tack för det!

Bifogade bild visar en någorlunda rättvisande bild av aktivitetens utveckling. (Den bygger på mina anteckningar som jag gör någon/några dagar i veckan.)

AndersE
0

Det är nu drygt fyra månader sedan jag tillträdde som värd på Politik. För mig var det främsta skälet att jag tyckte det var viktigt med en aktiv och modererad politisk sajt på iFokus under valrörelsen.

Det har varit intensiva månader och jag har lagt mycket tid och arbete på sajten. Samtidigt har jag fått mycket tillbaka och jag vill tacka alla som bidragit så konstruktivt till debatterna.

Under dessa drygt fyra månader har medlemsantalet gått från 492 till 573:

AndersE
0

Aktiviteten på sajten har varierat. Den steg i början, sjönk under sommaren och tog åter fart inför valrörelsens slutskede med en formlig explosion direkt efter valet. Den kommer förmodligen återgå till mera normala nivåer nu.

Maria
0

Förmodligen, men fortfarande är politiken "rysligt" spännande just nu när ingen ännu vet….

/Maria

AndersE
0

Själv vill jag nu låta andra intressen få tillbaka sin plats i mitt liv och tänker därför lämna över värdskapet för sajten. Jag räknar med att en ny värd kommer att vara installerad inom någon dag och denne får då presentera sig själv. Tills dess finns jag kvar.

Jag vill också passa på att tack för stödet från mina två Medarbetare - bumbleboo och ElisbethYL.

Tack för den här tiden!

Maria
0

Du har gjort ett fantastiskt jobb Anders. Jag förstår att du har lagt ner mycket tid.Glad

Framför allt alla nyanserade artiklar.

Objektiv information om de olika partierna innan valet och försök till bredd vad det gäller diskussionerna.

Det är så lätt att samma fråga ältas om och om igen.

Själv har jag sett denna sida som en av de främsta inför valet med information och länkar till vad som legat i tiden.

En bra uppföljning efter valet har också funnits att läsa härinne.Glad

Det har varit trevligt att vara Medarbetare trots att vi inte alltid har samma åsikterFlört

/Maria

AndersE
0

#72 Tack. Det värmde!

[ElisabethYL]
0

AndersE

Får tacka dig för ditt arbete med politik!

Jag upprepar inte vad bumbleboo redan skrivit, utan väljer att skriva att det har varit en positiv tid att vara Medarbetare (även om ingen av oss tre har samma politiska uppfattning i en del frågor).

Mitralis
0

#71 Vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag kommer antagligen att sakna dej lite trots alltRynkar på näsan

blombuketten
0

Oj, nu kom det lite plötsligt det här. Ja, vi två har ju inte alltid lika åsikter precis, utom i en Glad. Jag måste nog också erkänna att du gjort ett gott jobb, även om jag i början tyckte det blev för mycket vinkling åt det ena hållet. Men det vet du ju redan så det behöver jag inte ta upp här. För övrigt har du ju legat i som en iller och jobbat på bra. Förstår att det tagit upp en hel del av din tid. Kanske på bekostnad av släktforskning och annat sånt roligt Flört.

Jag antar att du blir kvar som medlem i alla fall?

Mitralis
0

#76 Håller medGlad