fotbollsvåld
såg programmet på nätet som kalla fakta hade om fotbollsvåld både utåt och även in mot den egna klubben
vad ska politikerna göra åt detta?
ska något göras?
DOm ska bli bannade flera år frammåt. Syns dom i samband med en match ska dom in i häktet direkt.
Våld vid fotboll gör mig så himla arg, det är så meningslöst!
Håller med Hera. Våld har inget med sport att göra. Jag blir ursinnig. Dessutom kostar det enorma resurser för polisbevakning.
Svårigheten blir bara hur man ska komma till rätta med detta som verkar ha blivit mer regel än undantag.
Något måste i alla fall göras…
/Maria
ja är skrämmande att folk som bara vill kolla på skön fotboll, inte vågar flera gånger utan väljer att köpa matchen på tv
är ju en jätteskön känsla att titta på fotboll, om man gillar det, live
i england så tas kända huliganer in på polisstationerna, under matcherna. skulle det hjälpa i sverige också?
jag gårgärna på hockey, men detär så tråkigt atthöra alla löjliga hatramsor. manfår ju skämmas inför gästande åskådare.
vino; fast hatramsor är ingenting jämfört med våldet.
HAtramsor har jag själv mer överseende med, det här nästan till ;)
Jag vet attvåldet är mycket värre, drt säger jusig självt!
ja men vad kan våra politiker göra, är det några partier överhuvudtaget som är intresserade av denna fråga och vad man ska göra utav det
eller skakar alla bara på huvudet och tycker det är förjäkligt, men gör inget åt det
står det något i någons partiprogram om detta?
Jag har skrivit vad jag tycker man måste göra. Me att det ens ska behövas slösas pengar på det.. suck. Vuxna människor ..

Jag vet inte om politikerna kan göra nåt, det är väl upp till klubbarna att ta ansvar, och att vandalerna får kännbara straff. Hårdare tag, helt enkelt.
Ibland tycker jag att de enda som får hårda straff i Sverige är de som gör ekonomiska brott.
Hatar cancer och älskar vårlökar.