Visst ja ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nästan glömt det ?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
"Nej till vård för papperslösa" tycker jag är fruktansvärt! Är inte det att kränka alla människors lika värde?
Sen är alliansens sjukförsäkring ett kapitel för sig… 
Med vänliga hälsningar
Chess
Papperslösa.. är det de som gömmer sig i Sverige, fast de ska utvisas?
Ja, så är det tydligen.. men där är jag tveksam till om de ska ha annat än akutvård. De är ju faktiskt här illegalt. Ungdomar upp till 18år har rätt till vård.
Är lite kluven ang den frågan.

Alexej, man kan hitta beslut och åsikter hos samtliga partier som man idag inte håller med om, bara man går tillräckligt långt tillbaka.
Om vi nu ska ta din sida (röd), så har ju vänsterpartiet (fd kommunisterna) en hel del man kan kritisera om man tittar bakåt några år.
Jag vet inte vad det ska tillföra debatten riktigt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#1 Jo, det är det verkligen!!
Det är en riktigt, riktigt hemsk människosyn det där.
#2 Papperslösa lär inte uppsöka sjukvård i onödan direkt…
#3 Men jovisst, jag håller med. Deras förflutna är inte det som ska styra, utan den politik de står för idag. Det handlar ju inte ens om samma människor och allt utvecklas.
#4 Nej, men det finns sjukdomar som behöver "underhåll".
#5 Okej, men det är en ganska oviktig detalj för mig. I min världsbild finns det inte rum för något sådant som att neka människor sjukvård.
#6 Och jag tycker inte att det ska finnas folk som uppehåller sig illegalt i landet. Akut sjukvård, ja, men då kan de tas om hand sedan också.
33 Visst, bara lätt att glömma att moderaterna också har en mörk sida. Något de själva lätt vill glömma. Och nu kallar de sig tom för det nya arbetarpatiet.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Nu vill ju nyaintegrationsministern att de papperslösa ska ha tillgång till sammavård som övriga. Och att papperslösabarn ska gå i skolan! Det ärju makalöst enligt mig,dåde uppehåller sig illegalti landet. Då kande ju lika gärna säga attde får stannakvar.
Men moderaternamotsätter sig detta, ochdet är ju bra.
Har du nån insyn hur det är för papperlösa gömda barn? Jag har hjälpt en höggravid mamma med två små barn. Pappan satt i hemlandet i fängelse-politisk. Familjen blev utvisad, pappan åkte tillbaka för att söka uppehålltillstånd därifrån. Han togs från flygplatsen direkt till fängelset.
Mamman och deras barn gömde sig i Sverige. Det var fruktansvärd. Babyn skrek hela tiden och spydde upp allt. Mamman grät bara och åt inget mer. Och pojken var helt apatiskt. De stannade bara 2-3 dagar hos mig. Som tur fick de hjälp från kunniga människor sedan, bla en barnläkare. Jag vet inte vad som hände sedan med familjen men de behövde helt klart läkarvård.

De är inte "papperslösa", de har papper - på att de inte får stanna. Då de inte accepterat detta beslutet gömmer de sig och är därmed illegala. Om de vill kan de överklaga.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jagtycker nog att manska följa de lagar som finns. Defår vård om nödvändigt,och detär väl inte fel.
Varförha sådana bestämmelser om deändå får samma skola/vård som övriga? dåär det ju helt onödigt.
Ärman i Sverige illegalt,så ärman. Detär olagligt heltenkelt.
Menvisst, man kanju tumma på allaregler som har med illegalahandlingar att göra.
Med dessaord så sägerjag absolutinte att jag har någotemot flyktingar,utan detär bara detatt är man i Sverigeillegalt, så skaman inte hasamma förmåner.
Sen kanman tycka vad manvill om varförde inte fått stanna.
Hela grejen med tanken att vissa, som råkar ha haft den oändliga turen att födas på en viss plats vid en viss tidpunkt, ska ha rätt till allting gott, och andra, som inte har haft samma tur, inte ska ha det… ja det är ju just det, en fråga om människosyn…
Det är ju knappast jag personligen, inte heller mina föräldrar eller deras föräldrar, som på helt egen hand har byggt upp den svenska välfärden. Så vad ger mig större rätt till denna välfärds fördelar, än vem som helst??
Tycker man att det känns orättvist att dom som inte betalar skatt i ett visst område ändå kan få vård där, så kan man ju ge alla papperslösa amnesti och uppehållstillstånd så dom kan få lov att ta ett vitt jobb… :P