Politik iFokus

Politik

Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 3089 ggr
vino
0

Är du nöjd med ditt val?

Om det vore nyval så skullejag rösta annorlunda faktiskt. Jag har fåttnya ögon på några partierfaktiskt.

Vad gäller kommun-ochlandstingsval skulle jagnog inte ändra mig.

Hur tänker du? Är du nöjdmed dina val?

Har dufått ändrad synpå någon politiker, pos ellerneg?

Maria
0

Jag är nöjd med mitt val.

/Maria

vino
0

Jagmåste säga att jag tycker Maria W harstått ut väldigt i detta val.Miljöpartiet har varit ett stort nejtack för migtidigare, men nuså tycker jag attde har varit riktigtbra.

Fp har jagockså varit emot,men deras partiledare kan talaför sig.

[ElisabethYL]
0

Jag är nöjd med mitt val, men skulle kanske taktikrösta till landstinget om det skulle vara nyval idag… Cool

ala02
0

Jag skulle ändra mitt val till kommunen, tycker inte om att man ändrar och tar in nya partier där, framförallt inte V som jag absolut inte har något förtroende för här, eller rättare de personer från V som nu får makten här.

Karmatarerskanise
0

Jag är helt nöjd med mina val.

elyse
0

Jag är helt nöjd. Som socialliberal finns det inget annat parti än Folkpartiet att rösta på och det handlar mer om människosyn än politik egentligen.

[Franko]
0

Jag gillar Miljöpartiet också, skulle nästan likagärna ha röstat på dom, men det är ju bra att nån röstar på vänster också, så nä jag ångrar mig inte.

pia63
0

är lätt Vänstervriden.. och skulle aldrig ändra min röst.

Flört

David
0

Jag är nöjd med mitt val, men inte med hur valsystemet ser ut i Sverige där ett parti/sammanslutning kan få en majoritet av folkets röster, men ändå inte få majoritet i riksdagen eller i kommun/landsting.

Finns vissa skräckexempel på hur de här utjämningsmandaten slagit totalt fel.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...