Politik iFokus

Politik

Etikettinvandring-och-integration
Läst 3689 ggr
mulac
0

Är vi Turkar?

En intressant artikel med tanke på dagens invandrarpolitik etc.  klicka här

Maria
1

Mest intressant är ju att vi härstammar uppenbarligen mer från bönder än från jägare.

Fast jag får säga att ämnet har ingenting med vår invandrarpolitik att göraFlört

Det handlar om minst 6000 tusen år sedan och är mycket  intressant historia.

/Maria

mulac
1

Jag tycker det är mycket relevant att se vilka våra förfäder var då vi beslutar vilka som är rumsrena i dagens värld!

Jag tror att vi måste ha ett öppnare sinnelag oavsett vilka tidparalleller vi gör så kommer vi en dag att analyseras av våra kommande generationer också!

Tack för alla åsikter - för det gör att vi växer!

Maria
1

Vad jag menar är att det finns inga "renodlade" människor någonstans i vår värld om vi ska gå så långt tillbaka i historien.

Vår invandringspolitik handlar om helt olika saker än om historiska gener.

Det handlar om kultur, religion, språk, anpassning och en mängd andra frågor.

Vi lär ju alla härstamma från Afrika om det inte har kommit nya rön.

/Maria

mulac
1

Tack! Detta är trevligt att försöka analysera !

Vi behöver inte gå så långt tillbaka för att se att allt förändas på olika sätt, om vi tar kulturen så är den på många sätt förändrad från det våra föräldrar eller mor/far - föräldrar upplevde detsamma religion- hur många ungdomar läser katekesen , språket förändras ex, slang och osv.

Det jag tror och ser att många börjar uppleva är att vi som människor har mera gemensamt än vad illusionen om olikheter och politiken börjar få en sekundär roll i framtiden.

asvensso
1

Det har kommit nya ron angaende att alla Europas Homo Sapiens kommer fran Afrika. Det stammer inte. En mutation uppstod. Ingen laddning i detta men det ar inte korrekt efter nya ron.

Visst ar vi alla mer lika an olika genetiskt sett. Kulturellt ar det ganska stora skillnader. Visa grupper i samhallet kampar hela tiden for att de skillnaderna skall respekteras och havdas istallet for att kanske kampa for att  likheterna skall betonas. Gor man det ar det svart att na integration (om det nu ar det man vill). Dessa likheter eller olikheter har naturligtvis ingen paverkan pa de manskliga rattigheterna som skall vara lika for alla, oavsett, kon, ras, religion eller sexualitet.