Politik iFokus

Politik

Etikettutrikespolitik
Läst 861 ggr
Pia
0

Inte lika stolt...

Ett tag var jag stolt över ett förnämligt val av utrikesminister - idag skäms jag minst lika mycket över den allt annat än smidige och diplomatiske klavertrampare som är Sveriges ansikte utåt…

Jag tycker nog att man bör ställa lite högre krav på en utrikesministers diplomatiska känselspröt….

Hur tycker ni herr Bildt fungerar i sin roll som utrikesminister?

charlie
0

? Vad syftar du på?

---

charlie
0

Eller menar du att Bildt helt riktigt påpekat att man kan bli fängslad för att man säger vad man tycker, eller att man kan få sin egendom beslagtagen av den kubanska staten.

Skönt säger jag att man inte är diplomatiskt undanfallen för diktaturer! Det skulle jag säga är en frisk fläkt för en gångs skull! Förstår inte varför svenskar vurmar för Nordkorea och Kuba??

---

AndersE
0

#0 Vad avses?

Detta?

AktieTrader
0

Jag skäms över tidigare utrikesministrar som INTE kritiserat Kuba för bristen på mänskliga rättigheter.

Att det Kubanska dipbomaten fick ett tuppjuck och började yra om vikingarna för 1200 år sedan säger väl mer om Kuba.

Linda
0

Jag är stolt att vårat lag (Läs pyttelilla sverige) har en sådann påläst och otroligt duktig utrikesminister som Bildt!

Ida
0

Jag håller med #4. Det var framförallt det som var burdust och helt frånvarande från diplomatiska känselspröt tycker jag.