Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 1735 ggr
Mitralis
0

Lars Ohly slutar

Lars Ohly har meddelat valberedningen att han inte kandiderar som partiledare för vänsterpartiet vid kongressen 2012. Lars Ohly blev ordförande i Vänsterpartiet 2004.

[postmortum91]
0

Jag gillade Lars Ohly, men personligen tycker jag även att de krävs en med mer krut i sig. Vänsterpartiet som är det partiet i riksdagen som fortfarande håller sig något i sin ideologi och fortfarande har tydliga frågor de står för borde ha synts och hörts mer än vad de gör idag för att få fler väljare än de fick förra valet

Halvdansken
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker det är synd att Ohly slutar, för han var nog den största garanten för att Vänsterpartiet inte skulle klara 4% spärren till nästa val.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[mingdie]
0

#2  Skrattande

[GunillaR]
0

Håller med talare #2

starhawk
0

Han avgick väl för han insåg att han skulle förlora i omröstningen

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Halvdansken
0

Jodå, jag tror inte att han är dum, inte.

[FruStein]
0

Jag tror inte att han vill vara med om att leda ett parti som kanske hamnar utanför riksdagen i nästa val.

Mitralis
0

Jag såg Lars Ohly ett annat sammanhang på TV och han verkar vara en trevlig prick. Men han passar väll kanske inte som partiledare…

Halvdansken
0

Tror helt klart att han kan vara kul att gå ut och ta en öl med.

[GunillaR]
0

Han är säkert en trevlig prick, men det räcker kanske inte om man ska driva fram ett parti.

Det behövs kanske en ny Gudrun.

[FruStein]
0

#10 Rosana Dinamarca, kanske?

Loveradio
0

Den sista kommunisten har fallit, skönt!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Geru
0

#12 Vi har väl kvar vänsterpartiet fortfarande, och deras ideologi är ungefär likadan…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Loveradio
0

#13 Sant.. en ny kommunist ska ju väljas. Personligen ser jag gärna Ulla Andersson tar över som partiledare. För med henne i spetsen skulle vänstern åka ut ur riksdagen.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

starhawk
0

#14: Ah! underbara tanke!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[sakring]
0

Det är ingen risk att  V komer under riksdagsspärren då de har 12% i Norrbotten samt S-röster som lägger sin röst på V för att de inte ska åka ur.

Men jag tror att Ohly tycker  det är obekvämt med 3 st utmanare och en av dem är Jonas Sjöstedt som har EU-erfarenhet och en helt annat sätt och läggning än Ohly