Kaosartat inom S
Den här veckan så har det nog inte varit roligt att vara Juholt.
Partiet skakas av interna konflikter och tvingar Juholt till en budgetreträtt. Han har bland annat tvingats backa när det gäller krav på slopat rut-avdrag och höjd a-kassa.
Splittringarna inom partiet gör att Juholts hela strategi håller på att haverera och det verkar som att han redan har tappat greppet efter endast sju månader som partiledare.
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13711481.ab
Jag har lite svårt att se vinningen i att först rösta fram en representat för partiet och sedan motarbeta densamme 
Vad tycker ni om oroligheterna inom partiet?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Läste också detta i AB. Jag tror personligen inte på Juholt då han aldrig varit minster. Att det finns många viljor inom S och att det är en vänster och en högerfalang visste jag redan. Men man måste alltid se till att förankra besluten innan de framförs.
Inte ett dugg överraskad, sedan Göran Persson tog över så har det blivit en samling ja sägare vid makten. Nu när de starka ledarna är borta så får man en samling med få kreativa idéer som inte kan komma framåt. Redan efter 94 började utrensningen av de som hade egna idéer. Det har varit lågt till tak och nu kommer man inte längre.

Tja det blir ju ganska turbulent när större delen av ledargarnityret avgår och ett gäng "amatörer" skall ta över
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Tror inte det är så många amatörer där inte men desto fler viljor.
#0 Det har ju varit (s) modell ett tag. Samma med Sahlin. Man väljer en ledare som man inte ger något stöd.
Men jag kan väl vara glad. Känns inte som att vänstern kommer att vara ett reellt motiv på länge,
Det mest spännande i svensk politik just nu är väl frågan om (mp) ska gå med i nästa alliansregering.
# 5 Det mest spännadne är väl om C och KD kommer att komma in i Riksdagen så att det blir en Alliansregering och sedan har du SD de kan fortfarande ta fler mandat.
#6 Tror inte på något av det. Efter Norgekatastrofen måste svenska folket börja fundera lite. (sd) kan inte komma in. Inte en gång till…
# 7 Folks minne är kort och det är inte val föränn 2014 så mycket kan hända innan dess.
Ja SD har en chans att få mandat även nästa val. Däremot så kommer de tappa röster. KD tror jag åker ur. miljöpartiet har många gamla gräna kommunister i sitt parti så de tror jag tappar om de glider åt höger. De har nog bäst nytta av att vara ett mitten parti åt det ekologiska hållet. Centern är mer svårplacerat, hittar de tillbaka till landsbygden så kanske de kan få större stöd. S kommer nog hamna ungefär där de ligger nu. Moderaterna kan öka om de nu klarar nästa kris lika bra som de gjort hitills. Fp kan också öka om det glöms bort hur de bara pratar men inte genomför så mycket i realiteten. Fp och S verkar ju överens om skolan men ingen av dem har några vettiga förslag. Skolan kommer bli en knäckfråga.