Sveriges flagga?
Vems är flaggan egentligen, och kan man behandla den hur som helst? Jag tycker det är en skymf när man målar graffiti på sveriges flagga. Det är fel att inte tillåta flaggor, men ska man ha med sig en flagga på en lokal innebandyturnering? Blev ännu mer brydd när jag såg uppdrag granskning och hur ledande så kallade intellektuella högerextremister använder just huliganer som pöbel för sina syften. Det är precis vad Kent Ekeroth håller på¨med genom förut PI och nu avpixlat.nu. Enligt mig är han sveriges farligaste person med sin uppviglingstaktik, synd att det finns så många "nyttiga idioter" för att använda hans ord som följer hans spår.
http://helahalsingland.se/soderhamn/soderhamnc/1.4192679-sverigeflagga-ansags-for-provokativ
När det gäller artikeln så var det tjafs som ledde till att de från Tallvägen själva trampade på flaggan, den är jäkligt ful också, ska leta upp en bild så ni får se.
Det fins särskilda regler för den Svenska flaggan. Till dem hör att man inte får skriva någonting på dem. Den Svsnka flaggan är nationen Sveriges flagga ingen annans.
När den är uttjänt så ska den brännas. Man får inte använda den svenska fanan till något annat än att sätta på en flaggstång. Undantag kan göras att vifta med svenska småflaggor då man hejar på Sverige eller om det är Sverigws nationaldag.
Fram till 1984 var det lag på att man skulle hissa flaggan (om man hade flaggstång vill säga) när det var flaggdag.
Det är ju det dessa smånassar till huliganer inte fattar, när de gnäller om "vår flagga".
I ren protest mot dessa mentala kallhyggen som fanns här i Karlskrona så gav jag min man en flaggstång i 45-årspresent. Det är vår flagga inte deras.

En utvikning, som visar på lite av det som skrivs i #0 som kommentarer finns att läsa på http://www.fokus.se/2011/12/skal-for-sverige-jimmie/

Hur kan en svensk fagga i Sverige anses vara provocernade? För vem är den provocerande?
I Danmark där jag bor så hänger man danska flaggor i julgranen, och om nån fyller år på jobb så blir det flaggor överallt. I de flesta länder är landets flagga en glädjeyttring, fest, kul. Utom i Sverige. Där är det en provokation. Sverige har blivit underligt tycker jag.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Det beror väl på hur de använder den, EDL och SDL använder den som nationalistisk symbol. Hörde idag av folk som var på turneringen att det var fyllan, inte flaggan ledarna var sura på. Det skulle vara drogfritt arrangemang. Huliganwannabeerna var väl inte nyktra nog att minnas korrekt, tyvärr hade jag ingen bild på flaggan man kladdat på.
# 5 Det var inte svenska flaggan som var provokativ utan det faktum att man skrivit in lagets namn på den. Man får inte göra det med den svenska flaggan.
#5 Jag finner det provocerande att ett SD finasierat lag har svenska flaggan med lagets namn ingraverat i sig. Mycket provocerande… Jag ser inte moderaterna göra så, elller socialdemokraterna. Men det är ju bara min åsikt :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
# 8 Det finner jag också väldigt provocerande.