Kokosnötterna
Jag har ett förflutet förhållande med en Sverigedemokrat den tiden då jag bodde i Södertälje.
Han röstade på SD i val redan när han och jag var tillsammans utan att vara rasistisk. Utan anledningen var att han ville få ändrig i Sveriges invandringspolitik då vi tar in folk utan att hjälpa dem, bara lämnar dem vind för våg efter de kommit hit. De borde få proffisionell psykologhjälp att biarbeta sina svåra upplevelser de har i ryggsäcken.
Det behöver också pratas mer om varandras traditioner och religioner så att detta lättare kan respekteras och tollereras och fördommarna på detta sätt minskar.
Nu har det startats en grupp som kallar sig Kokosnötterna i Nyköping och detta är en grupp som träffas regelbundet, både nysvenskar och svenskfödda och diskuterar fördommar om varandra. För fördommarna är ju inte bara från ett håll, utan från bägge. Det ligger ju i människans natur att vilja försvara sig.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=4848284
Om ni vill läsa
Om ni vill lyssna på inslaget från P4:
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Om din kille röstade på SD med de åsikter som du skriver som orsak så röstade han verkligen fel och var dåligt påläst må jag säga.
Sedan tror jag förövrigt att grupper som Kokosnötterna kan göra stor nytta.
/Maria
Håller med #1, dålig anledning att rösta på ett parti, det är ju inte bara en fråga de ska klara.