Persson hyllar Löfvens taktik
"Fredrik Reinfeldt kritiserar Stefan Löfven för hans tysta taktik.
Men nu får S-ledaren tungt stöd av Göran Persson.
– Låt regeringen koka i sin egen soppa och förbered dig själv i lugn och ro, säger han till Löfven i SVT:s ”Agenda” i kväll.
Moderaterna har kritiserat Socialdemokraternas nytillträdde ledare Stefan Löfven för att vara för tystlåten.
I veckan refererade partisekreteraren Sofia Arkelsten till Fredrik Reinfeldt och skrev på Twitter:
”Håkan Juholt hade många förslag. Några av dem var genomförbara, säger Fredrik. Nu har de bytt det mot tystnad”."
Källa:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14614681.ab
Vill minnas att Fredrik Reinfeldt inte var den mest pratglade ledaren när han tillsattes heller 
Jag har hela tiden varit inne på denna linje jag också. Man behöver inte säga så mycket bra när de andra säger så mycket dåligt.
Vad tror du om Löfens taktik?
Man vill ju veta var de står, tystnaden tolkar jag som medgivande till den politik som förs. Därför sjunker S i anseende för mig.

Ja det var konstigt skrivet av mig, jag menar regeringens politik.

Fast det vore ju ändå ganska absurt att S skulle stödja Allianspolitiken. Däremot så vore det väll bra om han framförde lite nya S- tankar för att försöka förnya partiet, det har ju ändå gått några år sedan de satt nu så de borde ju ha uppdatterat agendan lite.