Ungdomar
Hej! Nu vet jag att jag har sagt att jag inte ska diskutera mer här. Och det ska jag inte heller :)
Det enda jag ska göra är att länka ett radioprogram som beskriver situationen för många ungdomar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1272&artikel=5023989
Det är ett väldigt informativt radioprogram och väldigt intressant, och jag själv känner igen mig mycket i den situationen.
Hoppas ni äldre specifikt, förstår lite bättre efter att ha lyssnat på det. Jag har läst mycket - men ser ingen ungdom skriva, utan bara äldre som gissar(och gissar rätt ibland).
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Nog skall du väl vara med i debatten Geru, du kom ju med en del intressanta inlägg så varför sluta då.
Att en del är äldre och tänker annorlunda kan inte hjälpas för så är det här i världen, du är 23 år och har mycket att ge och många erfareheter att få förmånen att bli rikare med, visst skall du vara med i debatten.
Jag tittade på den länk du hänvisat till men fick inte fram vad du egentligen ville ha sagt med den, kan du utveckla detta. Det jag såg var en massa text som jag visserligen inte läste igenom men var det något speciellt du åsyftade så skriv det.
Sedan är det ju så att i en debatt så är det mycket tyckande och som du säger gissande som kan skrivas, blir det så då ser ju andra till att påpeka detta och jag hoppas att ingen är sämre än att de kan ändra sig.
Skriv på bara.
#1 Det är ett radioprogram. Det är inte texten i sig själv, utan programet och vad dom säger i det som är viktigt.
Visserligen är programet rätt långt, men det ger en rätt bra syn på vad jag menar.
Antingen så tar man sig tiden och lyssnar igenom, för jag känner inte riktigt att jag kan summera det på ett bra eller vettigt sätt, eller så gör man inte det helt enkelt :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#0. Varför inte diskutera mer här?
Klockan är lite för mycket för min del så kan inte gå in på länken nu, sorry för OT.
#3 Av den enkla anledningen att det finns väldigt mycket människor som inte försöker ta åt sig mer information än vad dom redan har. Se det som ett test att se vilka som faktiskt bryr sig om ämnet.
Det blir även en sorts gruppmentalitet. Det är liksom inte en objektiv bedömning, utan det blir mer en mobbninghord. Människor här är ofta så färgade i sitt tyckande att dom inte kan se världen utan färgen :)
-Stephen Hawking
Det fungerar ju åt bägge håll? Om det nu är så att du känner dig mobbad så är det ju inte bra. Men du har ju själv ibland en vass ton när man har en annan åsikt, därför kan man ju få tillbaka vassa kommentarer. Jag tycker du är en frisk fläkt på detta forum och håller med dig om "gubbmentalitet" som blir ibland. Men grupp vet jag inte, vi sitter ju alla på olika håll.
Yes så är det, Cala02 har rätt i det han säger, visst skall du starta en diskussion i ämnet, vi måste ju få chansen att prata om det problem du ser framför dig, jag tycker också att du varit en med bra repliker så kör hårt bara.
#5 Det är knappast så att en enskild individ kan få mig att inte vilja diskutera. Där i mot kan en väldigt massa individer som är på en samtidigt göra det. Det är egentligen bara en form av förtryck - som allt annat.
Prakt exemplet är ju det som nu sker, en skriver(du) och en annan direkt under håller med.
Fast i på andra ställen har det varit mer åt 3-4 st. Samt dålig ton, uppförande och lite annat smått och gott. Är inte speciellt mycket för ryggklappningar på det sättet, det enda det gör är att förstöra hur mycket man kan lära sig om något, vilket är den enda anledningen till varför jag är här, till skillnad kanske från andra.
-Stephen Hawking
Geru:
Alla människor lär så länge man lever, ingen kan någonsin bli fullärd.Däremot så finns det dom som har bra kunskaper i ett eller flera ämnen och det är då en helt annan sak och det brukar märkas i deras inlägg.
Jag håller med dej att det kan vara någon som går på en ganska hårt men jag tycker inte att det gör något, i stället blir man peppad att ge sig in i debatten och svara, alltid får man ut någonting av debatten.
Detta med att någon under håller med föregånde skribent skall du inte se som negativt för så kan det bli om den övre skribenten lagt ord i den nedres mun.
Visst skall du ge dig in i debatterna här på iFokus för du har mycket att ge där.
Om vi vänder på cuttingen och diskuterar ungdom, vad tycker du då.
Mitt intryck är att vi har mycket fina ungdommar i Sverige, det är bara synd att de inte har jobb alla. Det finns ju fler trådar där detta diskuteras och i mina inlägg kan du hitta förslag till olika åtgärder för att skaffa jobb till unga. Tycker du att det är bra som det är eller vill du skriva mer, dina egna reflektioner skulle vara kul att få.
GLAD PÅSK
Länken som är i #0 beskriver rätt bra en bild som jag delar med väldigt många. Men det tycks vara så att ingen direkt är intresserad av att lyssna på den.
-Stephen Hawking