"SD I FOKUS"
Kanske dags att samla den här klicken i ett eget forum, det verkar puttra och koka lite överallt så fort SD kommer på tal?!?
Ja kanske det
Är det alltså OK att jag skriver här? Bäst att fråga om lov innan menar jag.
# 2 Så länge du håller dig till de Skrivregler som finns så är du välkommen att skriva i vilka trådar du vill på politik.
Ja men dra igång det! Har själv inte tid men, varför inte? Någon med tid och lust?
#5 varför då? kan inte låta bli att fråga 
det finns massor av sajter och åsikter som jag absolut inte delar intresse med, men jag tycker iFokus är bra, speciellt för den skull! och självklart ska alla få komma till tals så länge det inte handlar om olagliga saker.
Det är rent personliga åsikter och ett forum som iFokus ska givetvis i min värld vara "opolitiskt"
Att det sedan finns en allmän politisk sajt är bara bra och lärorikt men inte att iFokus profilerar någon särskild åsikt.
Politik är ett ämne som rör oss alla ända in i vardagen.
Att det sedan finns olika sajter för diverse livsåskådningar är helt OK. De kan man välja bort men politik ligger oss alla så mycket närmre oavsett om vi är intresserade eller inte.
/Maria
så du har samma åsikt ifall moderaterna, sossarna eller andra skulle ha en egen sajt?
Japp men jag skulle i ärlighetens namn inte reagera lika känslosamt.
/Maria
Okej, bara nyfiken på hur du tänkte vad gäller olika partier ;)
Det kommer ju bli någonting som i så fall är mycket värre och mycket mer destruktivt än te.x. illuminati/konspirationsteorier. Är inte speciellt förtjust i tanken.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#11 men om just den sajten du tog som exempel är så hemsk varför får den då existera? för min del får det gärna finnas en sajt för varje parti, man väljer väl själv om man vill läsa eller delta i diskussioner. sen finns det ju regler man måste hålla sig till, så det kan/ska ju inte spåra ur hur som helst.
jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan leva efter en bibel, eller ens tro på någon gud eller jesus, eller tro på en del alternativa behandlingar och mycket mer, men jag tycker att det är helt okej att alla som har ett intresse (som inte är olagligt) har en sajt som de kan hålla till på.
valfrihet och åsiktsfrihet ÄR bra! så länge man inte skadar andra.
#12 Det får den ju inte längre? Båda dom två sajterna har stängts ner pga misskötsel.
Det kommer vara en universal samlingsplats för extremister. Det kommer inte bli roligt någonstans alls.
Jadå, åsiktsfrihet och valfrihet under ansvar - fast det här är ju en privat sajt, vilket betyder att det är som ett företag. Du kan inte starta någonting utan att ägarna säger "ok".
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#13 Kan bara hålla med dig.
/Maria
Någon som vet var Magnuz håller hus?
#13 okej, det lät på dig som om den var kvar, det är ingen sajt jag gått in på.
självklart måste ägarna säga ok, fattas bara annat! men så länge sajterna inte missköts så borde det ju inte vara några problem. jag själv blir väldigt illa berörd av vissa inlägg på en del sajter, men det är ju andras åsikter och det får de ha, även om jag själv tycker att det är väldigt extremt..
jag skulle faktiskt vilja se en sajt för varje parti, det vore intressant! tyvärr är jag själv inte så insatt i politiken så det är inget för mig, men jag skulle kunna lära mig mycket av det, och inte bara gå efter personliga åsikter, utan mer fakta.
men nu har jag fått svar på mina funderingar, ha en bra dag!
#16 Om det skapas ett SD-Ifokus, kommer det strömma in extremister och det kommer bli ett litet helvete:p
En SD-relaterad sajt skulle nog inte innehålla fakta eftersom den då inte skulle vara neutral, och samma sak med dom andra. Det skulle bara bli pajkastning åt alla håll och kanter.
-Stephen Hawking
Det har ju redan blivit lite så på den här sajten, personangrepp och pajjkastning, eller??!
Det finns ju Flashback, där kanske fler SD-anhängare kan finna sina likar, den sajten blev ju välbesökt av Breivik, men han stängdes väl av för att han var för extrem….
#18 Jag vill inte ha flashback 2.0 här.
Och ja, det är nog med sådant som det är redan.
-Stephen Hawking
Om man skulle starta en "SD i fokus" så ska man väl i sådana fall även skapa sajter för de övriga sju riksdagspartierna? Ser inte syftet med att skapa en särskild sajt för SD utan att göra det för de andra. SD är ju som vilket parti som helst och går utmärkt att diskutera på politiksidan.
Du får ursäkta men jag tror inte du får starta något SD i fokus
och inte något annat parti heller för den delen.
För mig är SD som vilket annat parti som helts och går bra att diskuter här. Bara det inte blir för höga tongångar från medlöpare och motståndare.
Här har vi haft SD i kommunen de 3 senaste mandatperioderna och detta är en av de få platser där de kan hålla torgmöten utan motdemostrationer.
På det hela taget så är SD ett borgeligt parti som röstat för en S-budget här så att borgerligheten har en S-budget att styra med. Då SD inte får var med i leken men ändå måste rösta för borgerlighete då de senare inte har någon majoritet och det har inte S+V heller. MP styr ihop med borgerlighten. SD är vågmästare precis som i riksdagen.
Hitintills så har de röstat för ett borgerligt förslag om att belägga samtliga p-platser i centrala stan med avgift vilket jag betvivlar att deras väljare önskade.
Bra att du är så ärlig. Jag ser att det skulle funka med en sajt med enbart SD för/emot inlägg, men det är nog ingen sajt som skulle roa mej. MEN det finns starka känslor runt det här partiet, därför blir det som det blir??!
Med tanke på mitt tidigare politiska engagemang så skulle jag rimligen har svårt att kunna utrycka mig negativt om de partier som jag varit aktiv i, men det har jag inte
Alla ska granskas och rosas när så är fallet.