Politik iFokus

Politik

Etikettvård-och-omsorg
Läst 1564 ggr
Banankaka320
0

Lite som i USA?

Vårdcentraler och sjukhus har behandlat mig dåligt och jag ska anmäla detta, men de lär inte bli så stor skillnad eftersom i Sverige får man inte några miljoner för ett misstag. Det handlar inte om pengar helt enkelt … därför är läkarna så oförsiktiga?

Ett exempel är att En läkare lurade i mig cellgifter trots att jag vägrade det. Fnissade åt mig när jag sa till han. Jag är förvånad och lite stolt över mig själv att jag inte flippade ut. (Jag sa att jag inte ville testa cellgifter eftersom jag hade läst om flera med min sjukdom som testat och det hade inte fungerat, och de funkade inte på mig heller såklart.) 
Det är en hel del mer som jag inte orkar skriva. Men vad tycker ni? 
(Jag menar att jag inte vill att folk ska kunna äta upp ett glas och få miljoner för det eftersom det inte stod på glaset att man inte får äta det. Men när en läkare ljuger, hittar på namn på bakterier som inte finns, när man gått runt med en varböld i armen i två månader. Men att skrämma läkare med pengar så kanske de blir mer försiktiga och allvarliga och är ärliga?) Exempel alla gamlingar som har glömts bort och frusit ihjäl alt. får liggsår/blöjsår. Ambulanser som aldrig kommer fast en människa ligger halvdöd hemma osv.

Geru
1

Måste bara säga: Dom exempel som du drar händer väldigt sällan. Och om läkaren har gjort fel är det bara anmäla. Han kan förlora sin licens då.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Maria
3

Jag upplever det som att läkare är oerhört försiktiga idag med tanke på att det blir allt vanligare att fler och fler anmäler.

Vad säger patientombudsmannen om ditt fall?

Jag läste på en annan sajt där du hade varit inneliggande med antibiotika för din varböld.

/Maria

[rolnor]
0

När jag flyttat till annan ort och gjorde mitt första besök hos min nya läkare så hade han inte läst min journal, han hade inte lov att göra detta eftersom jag inte skrivit under ett papper. Personalen i övrigt var konfunderad över detta "har han inte fått din journal??".

Blev en 1400:- kronors meningslös taxiresa. Han hade ju kunnat skicka hem papprena för underskrift. I övrigt så tycker jag att jag blir väl bemött i vården och läkare och övrig personal brukar respektera mej.

Banankaka320
0

Har inte anmält än, behöver sätta mig ner med syrran och komma ihåg allting och sen ska vi anmäla förmodligen ikväll.

Mitralis
0

#4 Blev det någon anmälan igår?

Banankaka320
0

#5 Tror det, vi mailade något som hette Patientnämnd

[Highonbluetomorrows]
1

Njae. Jag tycker inte att läkare ska straffas "dubbelt", det vill säga både riskera stora skadestånd OCH riskera sin licens och därmed kommande anställningar. Däremot borde sjukhuset eller landstinget i fråga ersätta eventuellt lidande som deras personals fumlighet eller inkompetens har åstadkommit.

Och bra att du anmälde!

[sakring]
0

# 6 Det var en anmälan till det egna landstinget.