Politik iFokus

Politik

Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 936 ggr
[sakring]
0

Migrationsverkets återförening

Ibland så undar jag vad Migrationsverket har för policy och hur de tänker och om de tänker  över huvud taget?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15484584.ab

En tvååring flicka som övergivits av båda sina föräldrar och som pappan misstänks ha misshandlat ska utvisas ensam till Frankrike. Mamman som är från Algeriet men uppenbarligen är fransk medborgare "tros" vistas i Frankrike.

MonisN
2

Migrationsverket verkar bestå av totalt kompletta idioter. Tänk om dom hade lagt sin kraft och sina resurser och tänkt på samma sätt med andra invandrare som verkligen inte borde vara här i landet. Att utvisa en liten tvååring innan dom ens vet var mamman är, och som dessutom övergivit henne när hon var 4 mån är rena vansinnet. Den svenska familjen är den enda familj hon har. Varför inte först ta reda på mamman och sen besluta vad som ska göras. Nu ska den lilla bollas fram och tillbaka mellan olika myndigheter. Vi, eller rättare sagt idioterna på Migrationsverket är så human i andra invandrarfrågor, så varför inte i denna?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

MonisN
0

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[FruStein]
0

::uppmuntrar alla att skriva på namninsamlingen::

Magnuz
1

Även jag som Sverigedemokrat håller med om att detta beslut var märkligt. Däremot undrar jag varför det aldrig blir sådana ramaskrin och protestlistor när verket tar beslut åt andra hållet?

[cala02]
1

Hur menar du? Hade hon fått stanna hade det inte blivit någon nyhet, så till vida det inte varit emot föräldrarnas vilja. Finns det sådana fall?