Gällande modereringen
Ibland så inkommer det frågor och synpunkter på modereringen av sajten. Vill i denna tråd försöka förklara lite närmare hur vi jobbar och förhoppningsvis kasta lite ljus över det hela.
Det snabbt gjort att se svordomar som sticker ut i texterna och moderera dessa. Dock har detta inte varit något större problem tills ganska nyligen.
Gällande personangrepp så är de givetvis ej tillåtna på sajten.
Dessa sköter vi dock på ett lite annorlunda sätt då det är ytterst subjektivt vad olika personer faktiskt anser är personangrepp och hur de reagerar på det.
Om jag ser någonting som jag uppfattar som personangrepp så PMar jag den utsatta personen och hör hur det uppfattat det och frågar om de vill att vi ska driva frågan vidare.
Många av de gamla rävarna på sajten har sagt att de gärna själva biter ifrån om de tycker att någon går över gränsen.
Ibland så väljer jag att inte lägga mej i då jag ser att den utsatta personen ändå kommer att gå vinnande ut dispyten.
Personen kan då känna en tillfredställelse i att själv tagit hand om situationen och därför är "vinsten" större.
Detta är anledningen att det inte finns så många öppna modereringar gällande sådana frågor.
Vissa verkar ha fått uppfattningen att dessa frågor inte tas upp eller modereras, det är alltså felaktigt. Vi har bara lite andra vägar vi går i de fallen.
Vänliga hälsningar
Mitralis
Sajtvärd Politik