Kommer inom kort
MonisN har kommit med lite synpunkter om sajten och jag har tagit till mej av det hon har sagt. Därför kommer jag inom kort att ta in en för Politik tidigare okänd person som kommer att ha till uppgift att hålla koll både på medlemmar och oss administratörer.
Jag har tydliggjort inne i tråden om SD att vi har skärpt vår moderering gällande båda "sidor".
Jag kommer även att vidta några till åtgärder som inte är färdigt utformade ännu och därför bara på planeringsstadiet.
Jag hoppas att detta batteri av åtgärder kommer att bidra till ett bättre klimat inne på Politik.
Jag vill även be om ursäkt till MonisN, som anser att hon på ett felaktigt sätt har blivit anklagad för att vara främlingsfientlig.
Det jag och mina Medarbetare har menat är att hennes inlägg ibland har varit lite olyckligt formulerade.
Mitralis
Sajtvärd Politik

Jag har etablerat kontakt med en person inne på Råttor som har varit på Fokus i ca 3-4 månader. Hon har uteslutande varit inne på Råttor och kommer på så sätt att vara neutral och kommer inte att ta med sig åsikter om det Politiks medlemmar skrivit på andra sajter på iFokus.
Hon har i nuläget inget intresse för Politik, vad jag vet, och det tycker jag är bra.
Hon kommer förutom att moderera medlemmarna även att ha ögonen på både Mej och mina Medarbetare. Medlemmarna ska känna att de har ett oberoende ombud på sajten som de kan vända sej till om de känner att de inte når fram till mej som Sajtvärd.
Har inte listat ut vad jag ska kalla henne än, kanske blir Trivselvärd/Skyddsombud.
Arbetsbeskrivningen är inte riktigt klar än heller, men jag återkommer med mer när jag vet.
Det är alltså inte en dommare i egentlig mening, det är mer en Trivselvärd som agerar förebyggande.
Det har ju i perioder, med jämna mellanrum, alltid varit lite skakigt på Politik ända sedan sajtens start. Detta är alltså en förebyggande åtgärd som förhoppningsvis kommer att göra att Politik upplevs mer trivsamt.
Att någon inte varit inne på politik betyder inte neutralitet:/
Jag tycker det här känns helknäppt. Alla sajter har en värd som kommer få ta skit av någon medlem som är missnöjd. Vissa tillåter inte ens en diskussion kring det, vilket gör att dom sajterna inte ens visar att dom har ett sånt problem.
Men det är seriöst en del av naturen. Här på politik kommer det alltid vara skakigt, speciellt nu när SD intresset är så högt, och det inte är bra ekonomiskt vare sig i sverige eller i europa.
Är det någonting som borde vara så är det ju en objektiv person som tolkar skrivreglerna direkt, och som avbryter bråk direkt genom att ta bort hela tråden, vilket är en bra lösning för att folk lär sig vad som sker om dom tjafsar istället för att diskutera saker.
Utan intresse för politik kommer det bli svårt att förstå många aspekter av en diskussion, och om någonting upplevs fientligt eller inte(det mesta här inne upplevs fientligt mot någon, det är för att det är politik, du kan omöjligt komma i från det).
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Mirtalis; det finns även medlemmar från Svenskarnas Parti som enligt mig i högsta grad är rasistiska som ej varit här, så att personen ej håller till inne på detta forum är enligt mig ingen kvalitetsstämpel.
Hellre en person vars åsikter är tydligt kartlagda och har en konfliktlösande varna och förmåga att avgöra när brytande insatser krävs…
Denna person kanske har detta, men just annat forum är för mig extremt intetsägande.
Hoppas dock att det blir bra! =)

Här är tråden som jag klickade in mej på genom att gå in på Uppdaterade inlägg. Det var då tanken om en Trivselvärd föddes.
http://rattor.ifokus.se/discussions/5084534fd4ebea385c00037c-vadjan-till-medlemmar?participating-1
Tänker att det är fina egenskaper att ta in hit och jag hoppas att ni är snälla med henne 
Tack Mitralis för din ursäkt. Den uppskattas. Jag hoppas och tror att våra långa och stundtals tuffa pm kontakter kan leda fram till något bra här på PiF. Jag hoppas också att jag har rätat ut en del missförstånd som uppstått pga mina inlägg. Från min sida är stridsyxan nergrävd för denna gång. Om ditt nya koncept med trivselvärd kommer att fungera har jag ingen aning om! Och för att utesluta spekulationer till dem som misstänker att jag haft ett finger med ang detta, så är svaret nej!