Obamas leende
Samma bild i alla klippen.

Ser man på frun till vänster så har hon samma klänning vilket jag betvivlar att hon har i vanliga fall. Håller med # 1.
Har han bara en kostym och slips? Reinfeldt var med på ett hörn.

# 5 Det tror inte jag, jag tror att det är ett fotomontage.

Korten är nog tagen på löpande band så Obama står bara och skakar hand medans en kö av folk kommer fram och får sitt kort taget med honom. Lite som tomten at the mall. Inte säkert att han har rört sig en dm utan står på ett kryss så att det ska bli bra bilder. Då blir det lätt att klippa ihop en rad med bilder där han ser i det närmaste lika ut och det är bara personen brevid som ändras.
Inte en chans att man samlat världspolitiker i den mängden vid samma tillfälle, det är ett montage.

# 7 Obama skakar inte hand? Han håller sina händer likadant hela tiden.

11:30 in i detta klipp så får man förklaringen. Det är en foundrasingfest.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/underhallning/schulmanshow/article15749024.ab
# 12 Det förklarar saken. Det är därför de har samma kläder på sig hela tiden

#8 Skulle det här också vara fejk då:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Reinfeldts_and_Obamas.jpg
Alla bilder är från Metropolitan Museum of Art 23 Sept. 2009
Edit: Det verkar vara U.S. Department of State som riggat hela bluffen på sitt flickr konto 
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Ja jag får ge mig, det är bara ett montage. Å andra sidan tror jag att jag skulle ha samma smajl mot kameran hela tiden också, så det är egentligen inget konstigt i det.
Att ha ett falskt léende säger en hel del om ens personlighet.
Att väljarna går på detta och hans övriga politik säger en hel del om dem.
# 1Man ler inte med munnen utan med ögonen och av vad ja kan se så ler Obama med ögonen på dessa foton.
#17 Det är skickligt att kunna fejka léenden både med mun och ögon.
Han har nog övat länge på detta.
Har ju sett massor av hans äckliga léenden då jag läser honom som en öppen bok.

#18. Du som kan läsa honom, och då förmodligen andra, som en öppen bok….vet väl (förmodar jag) att det är just på ögonen du kan se om någon är glad, ledsen, arg, ljuger osv osv. Även på den mest skicklige politiker. Det finns alltid en typ av skiftning i ögon som visar var du står.
#19 Om man ser till hans handlingar så förstår man att bakom det skenbara "ljuset" i hans ögon så finns där ett mörker.
Vad är mörkret då? Förmodligen kan man läsa ut vad som helst i vem som helst om man vägrar inse något annat.
Vad mörkret är…jag skrev ju det !!!
Hans handlingar !
Nä du skrev om bakom det skenbara ljuset i hans ögon finns ett mörker. Vad nu han skulle göra för att undvika det du kallar mörker, vad nu det är.
Han skulle börja handla med sitt hjärta i stället för att vara en marionett åt det militärindustriella komplexet.
Han ska nu satsa över 2000 miljarder skr på nya kärnvapen….precis vad världen behöver.
Där har du helt fel, han snarare drar ner på antalet kärnvapen vilket han får kritik för på hemmaplan.
Jaha, jaså du säger det….cala02
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/usa-biljonsatsar-pa-nya-karnvapen_7503780.svd
Att lägga 2.300 miljarder på nya kärnvapen borde väl rendera fredspriset….nä visstja det har han redan fått.
Vad var det jag hade fel i menade du cala02 ?

#26. Jag tror du bör läsa din länk en gång till och göra detsamma med den länk cala02 gav i sitt inlägg.
Hur rör det mig vad du tror. Bättre att du förklarar vad du menar.

#28. Jag menar precis det jag skrev. Du har inte läst ordentligt, allra helst inte din egen länk. Fast det rör ju inte dig.
Ja, du menar det du skrev….bara det att du glömde nämna vad du avsåg. Du verkar ha otur idag.

#30. Nja, otur och otur vet jag inte. Jag hoppades bara att du skulle förstå VAD det egentligen står i din länk. Du har tolkat den lite skevt.
Menar du hur man tolkar nysatsningar på tusentals miljarder som nedskärningar.
Varför är jag inte förvånad !
Antar att du tycker det är en bra politik blombuketten…eller ?
Jag menar att din länk kommer fakta från en tankesmedja. I min länk från en tidning som granskar politiska beslut som faktiskt fattats. Inte omöjligt att #27 menar samma sak.
Fortsätter du personliga påhopp och insinuerar att folk inte fattar blir du avstängd. Använd en vänligare ton och bli inte så sur för att andra inte accepterar dina påståenden utan ifrågasätter dem.
, så för mej så kan de lika gärna jobba på McD, och då blir det inte så märkvärdigt