SD - ett finger åt överheten!
I många inlägg har jag försökt att tala om att alla som röstar på SD inte är rasister. SD är ett missnöjesparti, just nu det enda i riksdagen. Allmänheten är missnöjd med de andra politiska partiernas rofferier åt sig själv vad det gäller välfärd och ekonomisk trygghet och de är trötta på att själva drabbas av varsel och uppsägningar och sjunkade löner.
De är trötta på FK:s besparingar och jagande av sjuka precis som de är trötta på AF:s jagande av personer och krav på dessa att söka X antal arbeten oavsett om de har en rimlig möjlighet att få dem eller ej.
Vad står till buds? Samtliga inom etablissemanget står enade om att de ska ha kvar sina orimligt höga ersättningar och löner. Vad gör man som röstberättigad. Jo man visar sitt missnöje genom att rösta på - SD.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article15939109.ab
Fast behövs inte höga ersättningar/löner och sånt för att komma ur en lågkonjuktur? :) Jag menar, sänka det kommer ju bara leda till mindre konsumtion och fler arbetslösa?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking

I en lågkonjuktur håller folk på pengarna istället för att spendera dem. Så det som behövs är inte högre löner (det hjälper inte) utan att få folk att öppna plånboken.
Dvs sänkta priser, ROT och RUT avdrag, insatser från staten i form av infrastruktur (= nya jobb), sänkta skatter osv. Ger man folk mer i lön så sparar de mer, man ska sätta igång investeringarna istället så det blir rotation på pengarna.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Japp, staten borde bygga ut infrastruktur i massor just nu.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking

Ja, just i det fallet tycker jag att staten ska gå in med investeringar i vägar och byggen. Det får fart på samhället, och förmodligen kan man få bra priser.
Fast nu var det inte själva politiken jag avsåg utan politikerna som roffar åt sig medan andra får dra åt svångremmen. Inkomstgarantin för avsatta riksdagsledamöter och statsråd är bara ett sådnat exemplem. Ta Norges exemple. Där får du 3 månader på dig att skaffa ett hederligt arbete.
Som en del säger här det gäller att ge till dem som behöver för de använder pengarna till konsumtion medan de som redan har blir rikare och sparar sina. Ett par hundra i månaden till en socialbidragstagare kommer nästna garanteras att handlas upp medan en som har sitt på det torra sätter dem på banken.
Att staten och kommuner gör satsningar är väldigt viktigt i sådana här lägen.
Tror inte SD är något bättre på den fronten.
#5 Jag tror som #6:P
Men och andra sidan så håller jag ju med dig, det är rätt absurt. Visst, ett halvår kan fungera, men sedan så är det nog.
Staten och kommunerna måste göra massvis med satsningar om vi ska komma ut ur den här lågkonjukturen.
-Stephen Hawking
Vill man missnöjesrösta rekommenderar jag blankrösten. Röstar man på ett parti ska man rösta på det för den politik de för, inte för att ge resten av partierna fingret, det är sandlådenivå och dessutom farligt. Vet man ens vad för parti man röstar fram när man inte röstar på dem för deras politik?
#6 och #7 Det tror inte jag heller men de har inte suttit i maktens korridorer ännu.
# 8 Varför det? Den räknas ju inte, du kan såväl lägga dig på sofflocket. Men det gynnar å andra sidan inte ett parti som du inte sympatiserar med - eller hur?
Blankrösten visar att det inte finns ett politiskt alternativ för dig! Det är exakt vad en missnöjesröstning handlar om. Det är absolut inte att jämföra med att inte rösta alls.
Röstar man på ett parti ska man göra det pga. deras politik och inte av någon annan anledning.
Jisses, folk undrar hur nazisterna kunde komma till makten i Tyskland…
En blank röst räknas som ogiltig, men är bättre än ingen röst alls. Blanka röster kommer iaf med i valdeltagandet vilket är viktigt för demokratin.
# 10 Ja man prakitsk taget la makten i händerna på Hitler. Detta efter att en för Tyskland, mycket kostsam fred, Versillefördraget.
Det var en sak man lärde sig av detta, att inte ställa för hårda krav på förlornar då dessa ska leva sida vid sida med vinnarna.
Det var också så att det skedde stora förbättningar för en stor del av befolkningen som tidigare levt väldigt fattigt.
Nu är det inte mina åsikter jag återger i dess helhet utan det är Guillous artikel som jag menar är förklaringen till SD framgångar. 10% i Sifos mätning idag.
Man kan ju undra hur samma retorik kan gå hem idag som under 30-talet? Det är ju bara att byta ut judar mot muslimer.

#13. Tycker du verkligen det?
Har SD sagt att muslimer ska ha ett märke på sina kläder (tex en röd halvmåne eller nåt). Har SD sagt att muslimer inte får vara läkare, advokater, ha affärer? Har SD slagit sönder muslimers butiksfönster? Har SD sagt att muslimer ska dödas eller sättas i arbetsläger? Har SD flyttat muslimer till getton och murat igen utgångarna? Har SD gått runt och sprejat "muslim" på islamska företag? Har SD sagt att muslimers pass ska stämplas med ett stort M?
Är det verkligen som på 30-talet???
Som Guillou säger i artikeln. Ett finger åt makten. När ingen lyssnar eller bryr sig så röstar man på ett missnöjesparti. Det gjode man med Ny Demokrati också precis som man gjorde med MP.
Sen undrar jag igen varför folk tror att just Sverige ska vara förskonat från denna nationalism som frodas överallt omkring oss?
Nazzarna gick ju inte in med fullt blås från början utan man började med att misstänkliggöra tex. judarna på olika sätt och det är just det SD ägnar sig åt idag. De misstänkliggör alla muslimer. Muslimerna våldtar, misshandlar, mördar, vill inskränka på våran demokrati. Det är muslimernas fel att tant Agda ligger och ruttnar på äldreboendet osv.
Men föstår ni inte att SD faktiskt kanasilera ett berättigat missnöje? Dels när det gäller invandring och integration men också i andra frågor. De är ett finger mot överheten. Den politiska överheten.
Jovisst förstår man det, men är de då ett alternativ? De blir ju bara ett sätt att visa missnöje, det finns som sagt bättre alternativ till det, blankrösta.
# 18 Alla tycker inte det och så har de sina frågor som förmodligen folk i allmänhet känner igen sig i.
Verkar som missnöjet finns inom partiet också.
Det finns det inom samtliga andra partiet också de ges inte det utrymmet i media.
Skitprat, det ryker politiker som gör bort sig där också, fast de är inte lika många. SD gråter ut bara.
Det är mycket enkelt att hävda att nånting är "skit".
Betydligt mer intellekktuell ansträngning kräva för att komma på hur saker och ting borde vara i stället.
Det är naturligtvis ett problem om folk bara röstar MOT nåt de inte gillar i stället för FÖR nåt de tror på.
Ja det är ett problem när man röstar mot något isället för något. Men problemet ligger djupare än så. Det faktum att en del av väljarkåren inte finner något samband mellan politiska partiers åsikter och deras egna och deras egna livsvillkor i jämförelser med politikernas.
Det kanske skulle underlätta för gemene man om politkernas, i synnerhet de som är heltidsanställda, hade någorlunda liknande villkor som folk i allmänhet har.
Norge som exemple. Du har 3 månader på dig at skaffa ett arbete, sen får du ingen ersättning från riksdagen.
Arvoden och avgångsvederlag
Att ha ett politiskt uppdeag är ingen anställning. Till skillnad från arbetslivet så kan man åka ut med huvudet före vilket ögonblick som helst, av vilket skäl som helst. Helt oberoende av egen förskyllan.
Den förtroendevalda har ett arvode och en viss ersättning efter svgång. Syftet med detta är naturligtvis att man inte skall behöva vara välbeställd för att ta ett offentligt uppdrag.
Jämför med Första kammaren gammalt tillbaka, då det förutsattes att ledamöterna var så välbeställda, och hade så trygg inkomst att de varken behövde arvode eller avgångsvederlag.
Sedan så måste man naturligtvis kunna ha en vettig diskussion om hur stort arvodet skall vara och hur avgångsvederlaget skall vara utformat.
**Arvoden grunden till SDs framgång
**
Avgångsvederlagen må vara illa utformade i många fall, men de kan inte förklara framgångarna för ett parti som SD. Det måste finnas något annat bakom.
Mitt uppslag
Det torfde vara ganska upenbart att de konventionella partierna har svårt att formulera någonting. Om man tar S, som ju är i opposition, så har de hittills inte klarat av att formulera något tydligt alternativ till dagens ordning. Ett nej till privat vård är ju inget eget formulerat alternativ.
De borde ha väldigt goda möjligheter att formulera ett tydligt urskiljbart alternativ, men hittills har det inte märkts mycket.
Och, vad ska allianspartierna erbjuda för nytt och fräscht nästa val?
Ja, inom Centern t.ex.
http://allehanda.se/start/kramfors/1.1862263-lundkvist-lamnar-centerpartiet
Samma person som nu tyckte det var dags att gråta ut i media igen. En uppmärksamhetstörstande pajas helt enkelt.
Att vara mot något innebär ju att man är för motsatsen. Ni måste sluta med detta förenklade språkbruk och konstruerade argument.
#29: Tror du verkligen på det där själv? Rent förutom att ditt påstående är i grunden felaktigt, är det rätt svårt att definiera "motsatsen" till komplexa företeelser. "Motsatsen" till för hög ersättning till politiker skulle kunna vara "låg ersättning till politiker" - det är ju ett väligt entydigt och och väl definierat alternativ att gå till val på.
Självklart är det komplext men det är ju fel att säga att det är fel att vara mot saker och med det som motiv misskreditera ett helt parti. De flesta är dessutom så dåligt pålästa att de inte har en aning om vad SD säger ja till. Eller förresten…de vet nog men låtsas inte om det och bygger istället halmdockor som de argumenterar emot.
Några exempel på vad SD säger ja till;
- Införande av lärlingssystem
- Ett stärkande av den svenska gemensamma identiteten
- Höjt tak i A-kassan
- Mer pengar till försvaret
- Byggande av kärnkraft
- Behovsprövad arbetskraftsinvandring
- Ja till att uppfylla FN:s mål på 0,7% av BNP i bistånd.
- Höjd personaltäthet inom demensvården.
- Etc…
Däremot säger man nej till,
- Dödsstraff
- Sharialagar
- Misskötsel av djur
- Djursex
- Droger
Ska jag tolka er som att det är dåligt att ett parti säger nej till detta? Vilka partier är det i så fall ni sympatiserar med som säger ja?
# 27 Nu är det emmellertid så att politker och heltidspolitiker i synnerhet har det mycket bättre beställt än folk i allmänhet. Dessutom så får man tjänstledighet för att ta politiska uppdrag vilket de flesta av dessa har.
Persson exemplevis var tjänstledig från ABF ända till han avgick som paritledare.
På intet sätt vill jag förneka politiker att ha samma standard som vanligt folk, tvärtom, jag vill att de sänker den dit.

#27. "Till skillnad från arbetslivet så kan man åka ut med huvudet före vilket ögonblick som helst, av vilket skäl som helst."
Kan man väl i arbetslivet också. Jag och 70 andra blev uppsagda i somras pga "omstrukturering".
Då säger man nej till samma sak som alla andra. Det man säger ja till, hur ska man lösa/finansiera det?
Nej till Sharialagar är ju bara en löjlig hänvisning till en myt skapad av extremhögern, samma argument hittar du på nazistsidor.
Lärlingsystemet fungerar inte nu, hur ska man lösa det?
Behovsprövad arbetskraftsinvandring har vi redan, så vad säger man ja till?
Vi har 1 % mål i bistånd så varför ska man sänka det?
Etc…

#34 "Nej till Sharialagar är ju bara en löjlig hänvisning till en myt skapad av extremhögern, samma argument hittar du på nazistsidor"
Fråga : Tycker du att vi ska säga ja till sharia i Sverige?
Har det nåfonsin varit på tapeten? Enbart löjligt att hävda att man är emot att det införs i Sverige när det inte ens kommer att hända.
Fråga: tycker du att vi ska säga ja till nazism i Sverige?
(För att ställa en lika dum fråga.)

Bara det att det finns kurser i hur sharia fungerar tyder väl på att det är inte långt borta. Vad jag vet finns det inte kurser i hur nazism påverkar svenska föhållande.
# 37 Jisses!
Finns tusentals kurser.

#39.Ja… och. Tycker du det är ok med kurser i hur sharia kan påverka Sverige? Hade du tyckt det var ok med en kurs i hur nazisnen påverkat svensk lag? Kursen är något som ett unviversitet erbjuder. Inte nån Sd-aftonskola.
Läs vad det står "Vad många inte vet att shari´a redan tillämpas här. Det sker som inofficiell rådgivning i muslimska församlingar men också i svenska domstolar inom ramen för internationell privaträtt.". Det är alltså inte så att det"varit på tapeten". Det är så att det finns nu.
Ja det tycker jag. Vad det har för betydelse för svensk lagstiftning är väl lämpligt att lära sig. Däremot är det ju inget belägg för att det kommer att införas.
Är det så att SD vill förbjuda kurser på universitet så är det ju än mer anmärkningsvärt. Jag visste inte att det var det som #31 syftade på. Det är ju en hemsk utveckling om staten ska införa regler för vad universiteten får undervisa i.
Men jisses, det finns kurser på universitet/högskolor om diverse. Hur man överlever en zombieattack som exempel. Hundars kognitiva förmåga. Kurser om djuretik och djurrätt (som ju antagligen enligt någon slags SD-logik odlar terrorister i form av djurrättsaktivister).
Det finns en uppsjö av olika religiösa kurser och utbildningar.
Varför skulle en kurs om sharia vara farligare än kurser om andra religiösa grenar eller inom politik för den delen. Religion och politik kan alla odla fundamentalister eller helt enkelt bara utbilda människor så att de väljer att försöka börja påverka det samhälle de lever i. Vill du censurera universiteten/högskolorna? Tala om för dem vad de får och inte får ge för kurser? Då är vi inne på en farlig väg.

#42 Låas vad det står "Vad många inte vet att shari´a redan tillämpas här. Det sker som inofficiell rådgivning i muslimska församlingar men också i svenska domstolar inom ramen för internationell privaträtt. De handlar då om muslimska staters familjelagar, vilka bygger på shari´a. Kursen tar upp den islamiska rättstraditionens utveckling efter islams uppkomst och hur shari´as roll förändrats i de moderna muslimska nationalstaterna. Fokus är på shari´as tillämpning i Sverige och Europa och hur svenska och europeiska domstolar i praktiken tolkar begrepp ur den islamiska rättstraditionen."
Var går gränsen? Är det ok med sharialagar i Sverige? Vilken är en falig väg? För vem ska sharia gälla? Det finns redan. Öppna ögonen.
#40 Är det inte viktigt att förstå någonting för att kunna argumentera för det? Det står ingenting i kursbeskrivningen att det är en "Vi ska införa shaira-lagar" kurs, det står att det är en frågeställning runt det, vad lagarna innebär.
Personligen anser jag att den kursen är lika värdelös som zombie överlevarkurser Men jag menar, vem är jag att bestämma vad människor ska studera kring? Vissa är ju intresserade av lagar.
-Stephen Hawking
Vi har ju haft den rättsliga ordningen sen 1200 talet, där mycket kom från till exempel Alhambra. Naturligtvis finns det många likheter då vi har gemensamma religiösa bakgrunder. Vi har alltså väldigt mycket av familjerätt i både kristna och muslimska länder som är lika. Hur får du det till att vi ska införa Sharia helt och hållet? Kan du ärligt talat se det som en framtida verklighet?. Det är ju till och med motstånd mot det i muslimska länder, hur ska det då kunna bli verklighet i Sverige?
Vem har krävt att sharialag skall införlivas i svensk rätt?
Okej…så det är okej att vara mot något så länge inte alla andra också är emot? Bara så vi reder ut vad som är okej eller inte, eftersom du tydligen bestämmer vad SD får och inte får tycka.
Sharialagar tillämpas redan i Sverige som du har kunnat läsa ovan. Även i t.ex. Storbritannien finns Shariadomstolar som tillämpar Sharialag.
Sedan rabblar du upp några frågor och undrar hur man ska finansiera det osv. Ja, tittar du på t.ex. punkten om sänkt bistånd till den av FN rekommenderade mängden på 0,7% av BNP så frigörs redan där ca 10 miljarder per år. Skärpta regler för asyl- och anhöriginvandringen skulle även det ge åtskilliga miljarder redan från år 1. Det finns en utmärkt skuggbudget att ta del av där detta framgår, men det är väl för mycket begärt att du ska ta till dig av hårda fakta. Enklare att bara spy ur sig fördomar och hat.
Behovsprövad invandring har vi INTE idag. Hade det varit så hade vi inte behövt importera serveringspersonal, städare och diskare.
Mahmoud Aldebe, företrädare för Sveriges Muslimska Förbund gjorde det för några år sedan. Riksdagsledamoten Waberi ser nog gärna att Sverige omvandlas till ett muslimskt land fullt ut och lever ju själv efter Sharia.
Jag bestämmer inte vad de får tycka, jag bara visar hur fel jag tycker det är. Jag tycker det är otroligt dumt att säga nej till sharialagar när det inte ens är en fråga.
De "hårda" fakta du pratar om visar inga siffror längre, man hade siffran 119 miljarder på sin hemsida ett tag men den är nu borta. Skuggbudgeten fungerar alltså inte eftersom man inte fick fram relevanta siffror. En budget som säger åtskilliga miljarder är ju inte så genomtänkt.
Vi har behovsprövad ARBETSKRAFTSINVANDRING, vilket var vad du skrev under en punkt i #32.
Även annan invandring förutom de nästan 20 000 återinvandrade är behovsprövad. Asylsökande, som vaqr 34 000 förra året är ju också under prövning. Studenter och experter prövas också. Det du möjligtvis kan ha rätt i är de från EU området som går under Schengenavtalet. Alla andra söker visum.
De sharialagar du hänvisar till är att imamer får fungera som rådgivare, de kan aldrig sättas sig över svensk lag. Därför blev det sådant rabalder om Uppdrag Gransknings program där de sa en sak och gjorde en annan. De sa att de följde svensk lag men gav helt andra RÅD! Det är inte samma sak som att vi infört sharialagar.
Varken du eller jag vet vad Waberi "nog anser". Enskilda personer är ju inte relevant heller. Jag anser till exempel att Skåne och Blekinge bör skänkas till Danmark. Det är ju inte spikad framtid för det.
Det där med Mahmoud Aldebe är helt riktigt. En liten dum mulla som inte begriper hur Sverige fungerar. Några fler tyngre beslutsfattare har han aldrig fått med sig. Något vidare stöd bland de med muslimsk bakgrund här i Sverge har han knappast heller.
Det är ju som att utnämna nån galen livets ordpastor som talesperson för alla svenskar.
Sen så är islam ju precis som kristendomen en missionerande religion som söker göra hela världen till anhängare. Jordmånen för isklamsk fundamentalism är nog inget vidare här i landet, utanför mycket små grupper.
Så du drar slutsatsen att budgeten inte fungerar och att man inte fick fram relevanta siffror pga att nyheten om budgeten inte längre ligger kvar på sverigedemokraterna.se förstasida?
Regeringen säger att den är behovsprövad, ändå kommer det människor som vi inte har behov av. Lustigt det där.
Frågan var vem som ställt sådana krav, jag svarade. Att du sedan vill bagatellisera det hör inte till saken.
Jag vill tipsa om den här filmen om du inte redan sett den. En dokumentär som gått både i norsk och svensk TV.
Sedan när det gäller extremister osv så är det ju precis det man sade om t.ex. Egypten. De är en minoritet och kommer aldrig få någon makt osv. Nu i helgen genomförs den andra omröstning som slutligen lär ge Mursi och Muslimska Brödraskapet makten att införa en konstitution grundad på Sharialag, och detta med förmodligen ganska klara röstsiffror. Det är alltså inte frågan om att sharia-förespråkande muslimer är någon liten extrem sekt, som ju faktiskt Livets Ord är i Sverige. Det är tvärtom en mainstream inriktning bland muslimer världen över.
Att, som SD, aktivt propagera för och ta avstånd från dessa Sharialagar och tala om det som ett potentiellt problem är vad som skiljer dem från övriga naiva riksdagspartier som inte ens för två år sedan hade en aning om vad som var på gång i Egypten. Den ende som såg det var Kent Ekeroth.
Den som skulle vilja lägga mnaken till skulle säkert inte ha något som heslt problem med att få tag i nån knäpp frikyrkopastor som gärna skulle se att vi återinförde Mose lag i Sverige, och att strikt gammelkristna principer tillämpades på hels det sbvenska samhället.
Jag pratar om Sverige, inte Egypten. Jo jag vet att SD vill stifta lagar som gäller egypten, men det har inte ett dugg med vår riksdags uppgifter att göra, därför är det trams och populistisk skrämselpropaganda.
Vi kan ha synpunkter på Egypten men vi ska inte läggas oss i, precis som de inte ska lägga sig i våra politiska system. Varför hakar SD upp sig på Egypten hela tiden? Om vi ska vara monokulturella ska vi väl inte ha synpunkter på andra kulturer eller politiska system. Naturligtvis hoppas vi på demokrati i Egypten till slut. Du påstår att jag tramsar men nu är du väl väldigt långt bort från #0.
Jag pratar också om Sverige. Jag jämför med Egypten eftersom det är ett exempel på när islamvurmare missbedömer hotet från islamisterna. Precis som du gör nu, gjorde etablissemanget bedömningen att Muslimska brödraskapet inte utgjorde något hot.
Poängen är att det bland muslimer i Sverige med all säkerhet finns en ansenlig mängd som redan idag är för mer muslimska inslag, rent av Sharialagar istället för svenska sekulära lagar. Dessa har lätt att påverka sina landsmän och trosfränder, inte minst i de moskéer som byggs för fullt i vårt land. Naiva människor som åker på studieresa till t.ex. London och tror att de får höra sanningen om islam, när de i själva verket blir grundlurade.
Jag har inte sagt att vi ska lägga oss i Egyptens interna angelägenheter, var får du det ifrån?
#53 Det är ett annat land, ska det vara så svårt att förstå? Det ÄR INTE SVERIGE.
-Stephen Hawking
Vad svamlar du om? Islamvurmare, missbedömmer hot, etablissmanget, med all säkerhet du har ingen aning alltså. moskeér som byggs för fullt?naiva människor på studieresa i England, folk tror, men du vet sanningen? Försök samla ihop dina tankar lite.
SD - ett finger åt överheten! Det är rubriken, du har ju totalt spårat ur i ditt resonemang. Ett finger åt överheten i London och Egypten? Det handlar om SD som missnöjesparti!
Hur ställer du dig till frågan om SD som missnöjesparti? Ditt missnöje och gnäll visar du prov på hela tiden. Är du med i partitoppen?
Sådär ja…förstår att det blir lite mycket för dig att smälta på en gång. Ta det lugnt och metodiskt så kan du nog ta till dig det jag skriver, en sak i taget. Du har ju hela julhelgen på dig för lite reflektion.
#56 Sägs om att du tar till dig det andra skriver då? Jag tror banne mig jag aldrig sett dig göra det, vilket inte direkt är ett bra tecken.
-Stephen Hawking
Vad ska jag ta åt mig då tycker du? Att folk kallar SD för rasister, offerkoftor och martyrer, att avpixlat är idioter, invandring är en vinst för samhället och att islam är en fin, jämställd och fredsälskande religion? Verkligen knivskarpa, logiska argument utdelade med kirurgisk precision…
Grejen är ju att ni aldrig har några argument utan hela argumentationen går ut på att parera, förlöjliga, bagatellisera, hota, komma med argument av typen: "ja, men kristendomen då" och svamla om vem som sade vad och när. Om jag säger att svensk media tiger om invandringens baksidor, visa då på motsatsen med fakta, inte genom att kalla mig, Avpixlat eller SD för än det ena än det andra okvädningsordet.
Om jag säger att invandringen är en kostnad på tiotals miljarder varje år och ni inte tror det, hänvisa då till seriösa, statliga utredningar som visar på motsatsen, kalla mig inte rasist eller något annat.
Den dagen ni börjar argumentera som vuxna personer med riktiga argument och utan allt trams är det absolut möjligt att jag kommer att ändra mig i någon sakfråga.
#58 Välj fritt :)
Jag har flera argument, och jag har använt dom flera gånger. Sluta försöka använda härskartekniker, jag är så less på att se dom både från dig och från andra. Det är patetiskt, helt ärligt.
SD är rasister, i minsta form kulturrasister. Offerkoftan har dom på sig ofta, och det vet du med. Varför? Jo, det vinner röster. Acceptera, gå vidare. SD har antaligen tänkt mer på det konceptet än vad du själv har.
Avpixlat tycker jag är idioter, eftersom jag tycker SD är idioter. I min värld går dom två sakerna hand i hand, är det speciellt konstigt tycker du? Om så, varför?
Jag tycker inte om islam speciellt mycket, kan jag säga. Tror aldrig jag sagt att dom är fredsälskande, snarare tvärtom. Men saken är fortfarande den att det gör inte att alla är extremister, vilket du har implikerat att du tycker rätt ofta. Det är någonting som stör mig fantastiskt. Vi fick kristendomen att gå i från att vara ojämställd. Varför skulle man inte kunna göra samma sak med islam? Du förväntar dig förändringar på 1-2 år, men det funkar inte så.
Visst kostar invandringen. Men den är en del av budgeten, som allt annat. Vården kostar med, massor och åter massor. Även korkade utbyggnationer i samhället, varför ser inte jag dig klaga på det, utan bara på just den delen som handlar om dom människorna, som faktiskt, i varje fall i stockholm, inte går att klara sig utan.
Visst anser jag att integrationen är skit på sina ställen, och att vissa inte verkar förstå att i sverige gäller svenska lagar, men varför, för i hela helvete, skulle SD ha ensamrätt på sådana åsikter? Dom är inte rasistiska, dom är allmänvettiga, men det SD gör är inte allmänvettigt, det är äckligt om något.
-Stephen Hawking
Tack SD för att ni finns och lägger fram en politik som ingen annan vågar. De andra gynnar bara de rika, ni ser till alla.
Jag ser fram emot den dagen ni sitter och styr Sverige, förhoppningsvis till det bättre än vad det är nu.
Jag ser bara en massa slutsatser från dig som inte är relevanta. Det enda du visar är missnöje som är dåligt underbyggt med fakta. Så nog är SD ett missnöjesparti alltid. Eftersom du ej kan hålla dig till frågeställningen i #0, så gnäller du över något helt annat. Försök håll sig till fakta och trådens ämne istället för att låta dina känslor styra. Du bekräftar bara det jag säger om SD och deras sympatisörer som gnällande småbarn som är rädda för allt utanför sin dörr.
#60 Jo miniatyr moderater med facistiska inslag..det blir skit bra det!
Allvarligt..det kommer att gå åt he***te sanningen att säga! Då är verkligen Sverige förstört om den politiken ska forsätta råda..
Sverige är redan förstört, det kan inte bli sämre.
#63 Är du villig att ta ett vad på det :)? Det där är nog ett av dom mest korkade uttalanden jag någonsin hört annars, tror jag. Jag lever, du lever, du har tak över huvudet och så vidare. Hur fan kan du säga att det är förstört? Är du galen eller packad? Välj :)
-Stephen Hawking
Många invandrare röstar ju på SD, man kan ju undra varför?
#64 Och VAR står det att jag inte skulle få tak över huvudet om SD vinner?
Jag är en f.d egen företagare och Sverige är INGET land man ska satsa på om man driver företag, de sänker en hellre än hjälper.
Det enda jag INTE stödjer i SD propaganda är att de ska förbjuda homosexuella. Det är det enda jag inte tycker de har rätt till, annars är jag med på allt.
Men SD är INTE ett parti som alla andra. Det är ett parti som har personer som formligen hatar dem och som är beredd på att göra något åt dem också. Det har de visat vid flera tillfällen med s.k. motdemonstrationer.
När SD skulle äta julmiddag, och jag menar hela partistyrelsen, på en restaurang i Blekinge skärdgård så fick ägaren som är moderat skäll av sina partikamrater för att denne hyrde ut till SD. Det visade sig att denne kunde skilja på sak och person och lät dem äta där. Men…
dagen innan så sökte polisen igenom hela ön och var också på plats för att skydda SD under middagen. Vilket annat parti har motståndare som beter sig på detta sätt?
Är det så underligt med offerkoftor och allt vad det heter och att de får väljarnas sympati?
#66 Du sa att Sverige är förstört. Därmed borde du inte ha tak över huvudet.
Ah, jag förstår var din bitterhet kommer i från i så fall. Nej, sverige är inte speciellt scysst mot egna företagare. Men så vitt jag vet har SD ingen politik för det alls.
#68 Jag avskyr SDare lika mycket som vänsterpartister. Båda är i min värld extremister som inte hör hemma i politiken, än mindre i ett samhälle.
Visst tycker jag att vissa går väl förbi vanligt förakt. Men egentligen är det inte så konstigt. Det är helt enkelt någonting man får ta om man vill stå för någonting som andra avskyr, sakring, precis som att jag får ta en väldig massa skit för att jag tycker om att sparras och ha mig. "Våldsam" är någonting man blir kallad frekvent. Så det är i livet, om jag ska bry mig om var enda liten jävel som tycker illa om mig så har jag ingenting annat att göra.
-Stephen Hawking
#69 Men Sverige kan vara förstört på många sätt. Jag är ingen människa som dömmer folk, men det verkar vara så att alla som INTE röstar på SD är folk som dömmer. De som inte röstar på SD, det är folk som ser den gungande mannen i tecknade filmen som en jude och den mörkhyade flickan som en slav.
Jag har aldrig sett de tecknade figurerna som varken jude eller slav.
Du dömmer dessutom mig som extremist, jag är varken det ena eller det andra. Jag är bara en svensk som älskar traditioner, älskar vårt vackra land och nationalsång. Jag ser gärna att det finns utlänningar i Sverige, men det får vara till en viss gräns. Nu har det gått så långt så SD har blivit ett större parti och får mer och mer röster… Jag är inte ensam med mina tankar om det vackra land vi faktiskt har, Sverige!
#70 HAHAHAHAHA, Så jag drömmer säger du? Haha, du är verkligen förvriden:D
Nej, förstört är en rätt seriös term att använda. Det är en absurd term att använda i ett land som Sverige.
Vilken jävla tecknade film pratar du om?
Ja, du får vara hur mycket extremist du vill. Jag älskar Sverige, det vackra landskapet, och visst fan är nationalsången fin. Traditionerna är lite si-och-så, men Midsommar är väldigt mysig och så är julen.
Vilken av dom tankarna stödjer SD på något jävla vis? Du har helt missat vad SD är för någonting, hur deras politik ser ut. Invandringen är en del, resten är någonting som platsar i en jävla annons för 1900-talets början.
Och sure, jag säger inte att dom inte har poänger. Men sen kommer det fakta att deras ursprung är renodlat nazistiskt. Det finns tyvärr ingenting som dom kan göra för att tvätta bort den skammen i min värld, annat än en jävla massa tid.
Och se precis vad som hände, jo, riksdagsledamöterna bestämde sig för att det var en jävla bra idé att jaga folk på stan med järnrör. Så nej. SD är fan inget parti för mig.
-Stephen Hawking
Men du säger att extrimister inte hör hemma i politiken. Men kan du socialdemokraternas bakgrund? Om du kan den, borde de finnas med i politiken då?
Sverige är rädd för att bli kallade rasister om dom skulle sluta ta in invandrare. SD tar ju upp vissa saker som inget annat parti vågar just pga att bli kallade rasister.
NÄ, det är bättre att ta in en massa hela hela tiden och fullkomligt skita i det som redan finns här och försöka fixa upp skiten. Så bara in med fler invandrare, va fan gör det om vi alla går utan jobb och att livet på landet snart inte existerar eller skog för den delen (snart ett minne blott) Vad gör det om vi trycker in flera miljoner till….
Nej, problemet med SD är inte att de pratar om de problem som misslyckad integration har lett till. Problemet är att de påstår att minskad invandring är lösningen på ALLT.
Inte heller vill de satsa några som helst resurser på att förbättra integrationen. Invandrare, även flyktingar, ska helt enkelt spela efter exakt samma spelregler som vi som är födda i Sverige. Tillåt mig tvivla på att det öht är möjligt när det i många fall handlar om människor som inte kan språket (de behöver hjälp med språket) och som dessutom kan behöva en grundläggande utbildning. Eller att de behöver komplettera sin utbildning för att kunna arbeta i Sverige.
Med tanke på att det går så pass bra för Sverige trots en hyfsat stor internationell ekonomisk kris gnälls det förbannat mycket. Men det är nog som det sägs, ju bättre man har det… ju mer gnäller man.
#72 Det är bakgrunden, det är inte den som den är nu. Förändring tar tid, och förtroende tar tid.
#73 Den åsikten håller du själv i, det gör inte jag. Visst tar SD upp andra frågor än dom andra partierna, det är ju därför dom ens finns i riksdagen till att börja med?
Vad är det för nå skit du spottar ut ur dig egentligen? Inge här på politik har den åsikten, ingen alls. Men du försöker precis som Magnuz se saker svart och vitt. Det funkar inte så, och förändring tar tid.
-Stephen Hawking

#73. Du menar alltså att det beror på invandringen att "livet på landet snart inte existerar eller skog för den delen"?
#73 Lika bra argument som när Hitler kom till makten i Tyskland…Kanske dags att tänka till lite först?

#70. "….men det verkar vara så att alla som INTE röstar på SD är folk som dömmer. De som inte röstar på SD, det är folk som ser den gungande mannen i tecknade filmen som en jude och den mörkhyade flickan som en slav."
Säger du det? Nej, jag röstar inte på SD, och kommer aldrig göra det heller….trots det har jag inte sett de teckande figurerna som du påstår att jag har sett dem.
Sen är det kanske inte ett dugg konstigt att du och de som anser SD vara ett förbaskat bra parti, inte ser de teckande figurerna som jude och slav. Det kanske beror på att SD´s politik liksom går ut på att det är helt ok att döma ut människor p g a varifrån de kommer, inte p g a hur de beter sig oavsett varifrån de kommer.
Generaliserade jag där? Jo kanske, ungefär på samma vis som du, fast tvärtom.
I o f s, om man tänker efter, är de teckande figurerna rätt sterotypa och gamla. Vi har väl kommit lite längre än den tid då man målade en vit man svart med jätteläppar i filmer, istället för att helt enkelt låta en svart man få spela en svart man. Likaså att en jude alltid utmålades med jättenäsa och otroligt sniken.
Fast när man läser i många av trådarna här, kan man ju undra om vi egentligen kommit särskilt långt och/eller lärt oss vad historien har att berätta.
Innan ni bildar er en politiskt uppfattning bör ni iaf ha en hyffsad uppfattning om hur saker och ting fungerar, eller iaf kunna kritiskt granska "fakta". När man ser vad folk TROR är fakta utan att ens reflektera över hur det ligger till kan man ju undra hur deras värld ser ut…inte ens i närheten av verkligheten uppenbarligen.
Precis detta menar jag;
SD är rasister, i minsta form kulturrasister.
Det är inget argument, det är bara tyckande och namnkallande.
Offerkoftan har dom på sig ofta.
Tyckande, inget argument om varför.
Avpixlat tycker jag är idioter, eftersom jag tycker SD är idioter.
Jaha…och varför, vad är argumenten?
Men saken är fortfarande den att det gör inte att alla är extremister, vilket du har implikerat att du tycker rätt ofta.
Bevisa det då. Jag har ju nämnt Egypten som ett exempel, där det verkar som en klar majoritet nu är för ett islamistiskt styre byggt på Sharialagar. Nej, ALLA är inte extremister, men väldigt många är för ett islamistiskt styrelseskick. Ett argument mot detta innebär att du presenterar en undersökning, en källa, på att det bara är ett mycket litet fåtal muslimer som vill se ett islamistiskt styrelseskick byggt på Sharia. Att du SÄGER att det är så är inget argument, det är (värde)löst tyckande.
Vi fick kristendomen att gå i från att vara ojämställd. Varför skulle man inte kunna göra samma sak med islam?
Det är klart man kan, men hur troligt är det att det händer inom vår livstid? Ser du starka rörelser bland muslimska företrädare i en sådan riktning? Tvärtom vill jag påstå, det pågår en radikalisering åt andra hållet i länder som Egypten, Irak, Turkiet och Afghanistan. Det är bra om du har åtminstone en fot i verkligheten.
Visst kostar invandringen. Men den är en del av budgeten, som allt annat.
Exakt! Och om du har haft något att göra med budgetarbete så vet du att om man ökar på beloppet inom ett område så måste man sänka i ett annat. Eftersom statsbudgeten omsluter i princip alla politikområden så påverkar också invandringen alla dessa områden på ett eller annat sätt, både rent budgetmässigt men också genom överrepresentation inom socialt arbete, kriminalvård mm.
Även korkade utbyggnationer i samhället, varför ser inte jag dig klaga på det,
Åsikt, tyckande från din sida. Ska du få det till ett argument måste du ge ett exempel och motivera.
som faktiskt, i varje fall i stockholm, inte går att klara sig utan.
Tyckande utan uppbackning av fakta. Värdelöst som argument.
vissa inte verkar förstå att i sverige gäller svenska lagar, men varför, för i hela helvete, skulle SD ha ensamrätt på sådana åsikter?
Ingen skulle bli gladare än jag om övriga partier tog tag i detta bättre än man gör idag. Tills detta sker är jag glad att det finns åtminstone ett parti som gör det.
Dom är inte rasistiska, dom är allmänvettiga, men det SD gör är inte allmänvettigt, det är äckligt om något.
Du menar att om SD säger nåt så är det äckligt. Om ett annat parti säger exakt samma sak så är det allmänvettigt?
Problemet är att de påstår att minskad invandring är lösningen på ALLT.
Jaså? Vad är SD:s politik när det gäller framtida elförsörjning? Minskad invandring? Nej, såklart inte. Vad är SD:s försvarspolitik? Minskad invandring? Nej, såklart inte. Att säga som du gör är bara tramsigt och saknar ju helt förankring i verkligheten.
När det gäller integration så säger du att det aldrig kan fungera. Well…det fungerade utmärkt fram till 70-talet när det kom väldigt mycket invandrare från Finland, Jugoslavien, Italien, Sydamerika osv.
Du pratar om att förändring tar tid. Ja, det är helt rätt, men i vilken riktning tycker du att förändringen rör sig just nu, och har gjort de senaste 25-30 åren? Åt det bättre eller det sämre? Har vi fler utanförskapsområden idag än för 20 år sedan? Är det större risk för brandmän att få stenar kastade på sig idag än för 30 år sedan? Är resultaten i skolan bättre eller sämre idag än för 30 år sedan? Osv.. Det är dags att inse att 7-klövern fått bedriva sin politik nu i en halv mansålder och det är uppenbart att det inte fungerar. Det är därför dags för en ny politik.
#74 Det behövs pengar för att bygga ut kärnkraften och om man vill satsa på försvaret (why???) och hur ska vi få fram de pengarna? Minskad invandring.
Utträde ur EU och minskat utvecklingsbistånd är två saker som på kort sikt skulle ge mer pengar i statskassan för satsningar på detta och det har inget med invandring att göra.
Dessutom är det ju så med kärnkraften att det är ett mycket långsiktigt projekt. Man har en stor etableringskostnad initialt, men under kraftverkets livstid så har man ju förtjänst på elförsäljningen vilket gör att man under verkets livstid kan uppnå nollresultat eller till och med vinst beroende på elprisets utveckling de kommande ca 50 åren. Fördelen är att det är pengar som stannar i Sverige och inte går till t.ex. import av tysk kolkraft. Tvärtom kanske vi kan exportera el och tjäna pengar.
Och hur går minskat bistånd ihop med SDs påstådda vilja att hjälpa flyktingar i sina hemområden? Vill man minska flyktingflödet måste man ju arbeta konsekvent med att höja levnadsstandarden i utsatta områden för att minska risken för svältkatastrofer och konflikter som leder till krig. Förbättra tillgången på färskvatten och mat, sjukvård, utbildning osv.
Vad gäller kärnkraft så visst, det är långsiktiga projekt men förnyelsebara energikällor är ännu mer långsiktiga. Jag utgår ifrån att SD vill bryta uran i Sverige också eftersom de anser att det är viktigt att vi kan ha en självständig energiförsörjning.
Du tycker ju också en massa saker Magnuz, vad är skillnaden mot oss andra?
#85 De som inte röstar på SD kallar oss andra som röstar på SD för rasister, säger krängande ord m.m. Det skulle jag vilja påstå är skillnaden. Det är bara att läsa här i tråden!
Magnuz: Heder till dig, du framför det på ett ordentligt och icke kränkande sätt som andra gör här i tråden.
Det finns säkert de som säger att alla som röstar på SD är rasister. De flesta gör det nog inte. Jag anser att SD är ett rasistiskt parti (ja, jag har läst deras principprogram), men det betyder inte att alla som röstar på dem är rasister. Om man däremot röstar på SD för att ge alla andra partier fingret snarare än pga. deras politik är man dock okunnig vilket är illa även det. Om man röstar på SD för att man kan deras politik och gillar den, ja då är man i mening en rasist.
Sedan finns ju stora grupper människor som väljer parti utifrån små frågor och inte bryr sig så mycket om den övriga politiken. Det är slarvigt och farligt på sitt sätt för det är viktigt att veta vilka det faktiskt är man försöker rösta fram på maktpositioner.
#87 Jag håller delvis med. Det kvittar vilket parti det gäller, så röstar man inte för att ge fingret till ett annat. Man röstar för att man vill rösta.
Men vilket menar du skulle vara rasistiskt av deras politik? Att de vill stoppa invandringen? Är man rasist då? Att man vill att folk som kommer hit ska lära sig vårt språk? Att folk som kommer hit inte ska leva största delen av sitt liv på socialbidrag?
Peka gärna på något som verkligen är rasistiskt, för det andra ser jag knappast som något rasistiskt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag såg denna precis och måste fråga er. Hur många svenskar ser ni här? Är detta verkligen Sverige? Är vi svenskar uppfostrade att göra så här? En enkel fråga!
Vilken är den största anledningen till att invandrare kommer hit?? Jo, krig och sånt skit dom håller på med i sitt land. Var kommer då deras krig fortsätta i slutändan?? Ja, inte i deras eget hemland för det kommer snart inte existera mer då dom dödar varandra hit och dit.
Om Sverige fortsätter att ta in invandrare, så KOMMER all skog och livet på landet att försvinna pga att det kommer bli så fullproppat här så vi måste bygga ut för att alla ska få plats.
Jag sätter inte alla invandrare över samma kant. Dom som sköter sig har jag inget emot, men om man kommer hit och bara skiter i allt o tror man kan fortsätta som dom gör hemma i sitt land, dom kan hålla sig borta.
#80 Det har jag ju sagt?
SD är socialkonservativa, som det heter så mysigt, vilket gör dom till just kulturrasister. Personligen anser jag att människor som springer runt och jagar folk på stan med järnrör pga ursprung är rasister. Därav så är vissa av dom rasister.
Avpixlat är idioter därför att dom skriver en jävla massa skit helt enkelt. Och det har jag förklarat förut med.
Om du vill se ett lugnare land så kolla på Turkiet. Visst är det problem där med, men du verkar ju tro att det är enkelt att skapa en demokrati. Men det är din egen konstiga illusion du lever under, inte verkligheten.
Du har tyvärr ingen rätt att säga åt mig vad jag ska länka till och inte. Du bestämmer inte hur jag diskuterar och argumenterar. Om du gjorde det så försvinner den fria viljan i en diskussion, fast det är ju drag du uppvisar något extremt när du använder dig så flitigt av härskartekniker som du gör.
Jag vet att du lever under illusionen med att du tror det var bättre förr - men det fanns problem då med. Och jag tror ingen har sagt heller att det är ett problemfritt samhälle vi lever i, även om du gärna använder dig av argumentet "Om du är mot någonting så är du för motsatsen" har du ju sagt, vilket egentligen visar vilket pucko du är, om du faktiskt genuint tror på det där.
Om du fortsätter bete dig som du gör med dina härskartekniker måste jag nog prata med Mitralis om ditt betéende med, det är helt enkelt inte okej att göra så, och jag själv har gjort så förr, vilket haft samma konsekvenser.
Och du har inga argument mot det jag har skrivit heller, du skriver typ "Hur troligt är det att det kommer hända då!?" istället för att komma med någonting konkret. Det är typiskt dig, faktiskt.
Och du ordvränger ännu mer, det är så sjukt så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen. Och det är klart som fan att dom andra SD anhängarna som skriver på forumet håller med - varför skulle dom se vad du gör?
Och vi har för fan diskuterat det här så jävla många gånger förut, ska jag behöva repetera var enda litet argument då eller? Du verkar ju inte behöva det, utan trycker på som vanligt?
Det skriker dubbelmoral och härskartekniker kring dig, Magnuz. Det är inte okej.
-Stephen Hawking
Oj då Geru…det började ju lugnt och sakligt för att sedan övergå till ett allt högre tonläge och en massa svordomar. Det verkar som att ju mer du läste ju mer insåg du att jag har rätt, vilket fick dig att totalt tappa fattningen.
Det är knappast härskarteknik att efterfråga källor och bevis på det en annan skribent påstår. Du har ju försökt två gånger nu utan att lyckas. Särskilt inte som denne skribent tycker att man ska ta till sig av det han skriver.
Så…du kan ta av dig offerkoftan nu 
#90 Har du någon som helst verklighetsförankring? Du är medveten om att ca 70% av Sveriges landdel är täckt av skog och en väldigt stor del är privatägd? Enligt din logik skulle tex Kanada ha ett storskaligt inbördeskrig. Det funkar inte riktigt så. Du påstår att ytan håller på att ta slut? Sverige ligger på ca 180e plats när det gäller invånare/yta. Du kan ju jämföra med tex Tokyo som har en population av ca 35 miljoner. Detta på en yta som är ca 2 500 km^2 större än Skåne.
#92 Och där tittade den sedvanlige magnuz fram, mycket trevligt.
Nej, jag tycker inte att du har rätt. Du fortsätter skriva samma provocerande saker hela tiden, är det så konstigt att man blir förbannad på dig då? nej, trodde inte det heller.
Nej, det är inte källorna som jag syftar på då, men där kör du ju en härskarteknik igen:D Det är faktiskt rätt kul att se hur du kör det, skyfflar runt allting som alla säger, för att inte behöva svara på ett skit av det.
Jag har inte sagt att det är synd om mig, eller att jag är ett offer. Men det är störande, eftersom man inte kan diskutera ordentligt med någon som använder härskartekniker, speciellt inte så flitigt som du gör. Men det är rätt värdelöst att säga så av mig egentligen, för någon som använder härskartekniker bryr sig inte ändå.
Magnuz, hur fan tappade du verklighetsförankringen så mycket? Du skriver saker där som jag inte hoppas du tror på själv. Du vet var jag står någonstans i frågan om SD. Du vet att jag har argumenterat med dig förut, och du vet att jag står fast, ändå fortsätter du förolämpa och försöka trycka på din skit genom att skriva saker som du skrev nyss. Räcker det aldrig för dig eller? Får du inte nog av att försöka trycka ner folk?
Här, läs på lite om härskartekniker så ska vi se om du faktiskt har någon självkännedom. Du använder dom så flitigt att jag vet inte var jag ska ta vägen, helt allvarligt.
Det har aldrig varit speciellt lugnt och sakligt med dig någonstans, det vet du också om redan.
-Stephen Hawking
#93 Ja, vad har det med saken att göra att det e privatägt osv? Det kommer inte finnas ngt privatägt i den bemärkelsen om det kommer in miljoner efter miljoner människor.
Blir så trött på er som påpekar att man e rasse o diverse bara för man anser SD gör ngt vettigt. Dom tänker på Sverige.
Det e väl för fan bättre och se till det som redan finns än att göra det värre. Här finns redan tillräckligt med brottslighet.
Ni som är emot SD, varför tror ni att ni har bättre argument mot oss som står med SD??
Ni e så jävla falska själva så hälften kan räcka. Ni vågar inte stå emot ngt som e så förbannat synligt, så ni tycker det e bättre att stoppa huvudet i röven och skita i vilket!!!
ACCEPTERA ATT ALLA INTE TYCKER LIKA OCH SLUTA TRO NI E BÄTTRE ÄN ANDRA!!!
#92 Problemet är att du hittar på "fakta", tar saker ur sin kontext, försöker trycka ner andra. Ett stort problem som jag har observerat är att anhängare till SD mest vill försöka ska konflikrer istället för att komma fram med konkreta förslag på lösningar. Jag är medveten om att ditt mål med att skriva var att få såna här reaktioner, men det går inte att inte bli förbannad när folk försöker få det här landet ännu längre ner i skiten. Att SD har framgångar visar att demokrati i sin nuvarande form inte riktigt fungerar…
#95 Det kommer inte in miljoner efter miljoner med människor.
Jag anser inte att du är rasist pga att du röstar på SD; missanvisad, om något. Men det är typ det.
Jag vet att att det finns otroligt mycket bättre sätt att lösa problemen på än vad SD säger sig kunna göra. Visst har SD poänger, men saken är den att jag aldrig skulle rösta på ett parti som har samma inställning till homosexuell(som exempel) som KD eller andra anti-homo åsiktsdelare har.
Jag står för det jag tycker. Om du har ett problem med det kan du dra ditt det är varmt, och en röd figur skuttar runt och torterar skiten ur dig. Jag diskuterar det här var enda eviga dag. Jag är less på att diskutera det. Det finns bra lösningar, och visst fan ska man ha minskad invandring, speciellt nu i kristider. Men det går ju inte in, varken hos dig, Magnuz eller Radio. Samma tomma tunnor som skramlar om och om igen. Samma gnäll, samma tyckande.
Jag vet, per definition, att jag är bättre än dig. Inte att mina åsikter är det, men att jag är det. Varför? Jo, jag läser på om saker innan jag bildar mig en uppfattning. Jag läser även teori kring hur man kan sköta saker innan jag gör det med. Det gör varken du, Magnuz eller Radio. Det enda ni har läst är propaganda, och ni köper hela skiten. SD målar det hela svart och vitt, eftersom det är det dom vinner röster på. Och ni köper det.
Så trist att människor visar sina sanna ansikten i kristider. Illusionen att det faktiskt var rediga människor där ute är ju helt förstörd.
-Stephen Hawking
#97 Inte än, men tids nog har det kommit in miljoner!!
Jag anser inte att allt SD kommer med är rätt iheller. Jag har inget emot homosexuella, men har däremot tröttnat på invandringen.
Om du nu e så trött på att diskutera detta vareviga dag, va fan fortsätter du skriva här för? Du känner inte mig, därav kan du inte säga du e bättre än mig, men det gör du ju enbart för att vi står olika inför SD.
Sen vill jag fullkomligt ta o skita i om du läser en massa för att bilda dig en uppfattning, jag behöver inte läsa om det, med tanke på var jag bott.
#97 Du kommer inte långt med dina påstående. Du ser mig som en mindre värd människa än vad du är själv. Du känner varken mig eller min utbildning. DU går till Personangrepp. det gör inte jag.
Jag ser inte dig som en sämre människa för att du inte röstar på SD eller vad din politiska ståndpunk är. Men du däremot kränker och nervärderar människor som har en diskussion med dig. Om du inte klarar att diskuterar och inte "orkar". Varför lägger du ner så enormt mycket hat i dina inlägg och dessutom lägger tid på att skriva de?
Jag har belägg för mina kommentarer och jag står för varenda ett. Det enda jag inte stödjer med SD är när det gäller de homosexuella, men allt annat stödjer jag. Jag är varken rasist eller människohatare, jag vill bara att det ska ta stopp någonstans så vi kan börja utveckla det vi redan har.
Så du kan dra ditt pepparn växer och sluta med dina jäkla påhopp och usla kommentarer. Väx upp och lär dig disskutera istället. Det är människor som du, som bygger folks hat.
# 81 Magnuz Sluta upp med att kalla finnar/finnländare för invandrare. Vi har fri rörlighet inom Norden och kan bosätta vad 17 vi vill.
#100 - Det håller jag med om, finnar är inte invandrare i den bemärkelsen. Jag anser att folk i norden tillhör varandra.
#98 Nej, det kommer det inte -_- Herre gud, man undrar ju hur mycket propaganda du har läst.
Så du är en proteströstare då, det är ju i varje fall någonting trevligt att läsa.
Jag fortsätter skriva för att andra människor ska vet att det finns dom som inte håller med. Som alltid.
O nej, jag menar, du vet ju bäst själv, eller hur?
#99 På vilket vis är det ett Personangrepp. Det är vad jag anser, och det är inte ens en förolämpning. Jag nedvärderar nämligen inte dig, jag uppvärderar mig själv. Lär dig skillnaden.
Jag skiter banalt i vilket parti du röstar på. Det har ingenting med det värdet jag pratar om med.
Jag har blivit kränkt längs hela jävla tråden, och du har mage att klaga på att jag gör det tillbaka? Är du från vettet eller? Visst, det är inte du som gjort det, men du får ta samma skit ändå.
Jag har inget hat i mina inlägg. Jag har ogillande. Jag har beskrivit i ett annat inlägg(möjligen inte den här tråden) vad jag anser hat är.
Jasså, det är jag som gör det tycker du? Där är vi av en rätt skild uppfattning, kan jag ju säga.
Det här är nog den 5000:e jävla tråden som är om SD. Förstår du att jag är less på skiten eller? Och ni SDare, kommer alltid i nya former, utom Magnuz då. Egentligen borde man låta hela skiten rämna och flytta utomlands, till Canada eller typ Japan. Så ja, ditt pepparn växer blir utmärkt!:D
Det återstår att se om du är rasist eller människorhatare. Den sista termen är väldigt konstig och jag har aldrig ens hört någon bli kallad det förut, men det är jag då.
Men annars trevligt att du gillar ett parti som tar till järnrör när språkrören inte håller:D Det är det du får, och det om något säger exakt vad som kommer ske om SD får makten:)
-Stephen Hawking
#102 Du säger att Magnus hänvisar till skit och även att Annica.78 gör det. Men själv får du hänvisa till en lite film som har spridits där två personer tar till ett järnrör och TÄNKA sig, de är med i SD och därför står hela partiet för det. *suck*
Men alla andra partier som använder miljon i fiffelaffärer, dricker sprit för 100 tusentals kronor och festar loss på skattebetalarnas pengar. Tycker du inte det är illa och dessutom mer skadande när det finns åldringar som har skit dålig vård, sjuksköterskor som är överarbetade m.m?
Jag tänker inte kommentera det andra du skrev, om du ser dig som en högre stående människa än mig så får du skriva ut det ordentligt. Jag TOLKAR det som nervärdering, precis som du tolkar dina skit saker.
Om det nu finns så otaligt med trådar, är du verkligen så trög tänkt att du inte förstår att du inte ska kommentera de? För du tar ju bevisligen skada av det…. Jag vill ju absolut inte att du ska bli trött eller lägga din otroligt begåavde energi på att bli trött när du sitter där framför datorn och känner dig som kungen över vetandet.
God jul på dig och gör mig nu en tjänst, ta ett djupt andetag och bege dig ifrån datorn så du iaf får en lugn jul. Det kommer jag få med våra underbara traditioner, man vet nämligen inte hur många år till det varar.
#103 Jag säger väl inte att han hänvisar till det?
Dom är riksdagsledamöten. Och det är knappast det enda som olika SD medlemar har gjort. Lite less på den här diskussionen faktiskt. Har tagit upp många, många fler exempel.
Ja, jag tycker det är illa i fall någon slösar pengar, som dessutom inte är deras. Men är det lika illa som att ta upp järnrör? Nej, det är det inte. Hade jag blivit lika upprörd om Anders Borg hade tagit upp järnrör? Ja, antagligen mer, jag liksom förväntade mig att SD skulle vara på det viset, och inte fan har jag haft fel.
Det finns plats inom stadsbudgeten att fixa dålig vård och annat utan problem, det är alltså inte relaterat till invandringen, även om många, där i bland dig, verkar tro det.
Haha, du får tolka det bäst du vill. Jag vet vad jag står någonstans. Jag ser inte ner på dig, kan jag ju säga. Jag tycker synd om, i viss mån, eftersom du verkar något fantastiskt bitter, men det är typ därför. Ingenting med dina åsikter, alltså.
Jo, som sagt, jag svarar. Om någon skapar en tråd och den får samma urspårning som alla andra så, för principens skull, måste jag skriva det jag tycker, så att ingen får för sig, som Magnuz fått, att alla håller med honom. Det skulle bli rätt sjukt då, och ungefär det som hänt inne på Flashback.
Tradtionerna kommer inte försvinna, och om du tror det kanske jag måste ändra uttalandet kring vad jag tycker om dig, för det hamnar under genrén Korkad och Grundlöst Blåst.
-Stephen Hawking
Haha! DU är en bitter människa med väldigt dåligt självförtroende. Det märks och syns långa vägar. Du tror dig veta allt, men du kan sällan hänvisa till en källa. Du säger att Magnus är en dålig människa, men gissa.. Jag skulle vilja säga att ni är exakt samma människa fast ni röstar på olika partier.
Det är möjligt att jag är korkad och grundlöst blåst, men jag är inte du! Och det är jag fanimej glad över. Jag skulle aldrig sjunka så lågt som du, skriva så lågt om andra människor som du gör.
Jag är väldigt nöjd med mig själv…….
Förresten! Jag håller med dig, trådar som denna är dryg och de skapas hela tiden. Men så länge det finns din sort i trådarna så kommer de aldrig sluta. Du är en översittare och även det märks, du måste hela tiden ha sista ordet. Jag är rätt säker på att du kommer skriva ngt igen, det är ett bevis och det märks så tydligt på dig. Du kan inte ge dig, du måste visa din stolthet och din otroligt "grymma" kunskap.
Ska du fortsätta "klanka" ner på mig så är du välkommen att träffa mig. Jag tar gärna en fika med dig och då kan vi genomföra en vettig disskution, om du nu hade klarat det förstås.
#105 Nej, jag har faktiskt rätt bra självförtroende nuförtiden, även om människor som dig själv faktiskt ofta försöker förstöra det som jag byggt upp där. Bitter? Ja, det kan jag nog faktiskt kalla mig, utan problem. Jag ser en hatisk värld som bara blir mer hatisk. Och det skrämmer mig, helt allvarligt. Högerextremister sprider sig över hela europa.
Nej, vi är inte exakt samma människa, och jag röstar inte på något parti alls i nuläget.
Varför jag är extra otrevlig här är för jag är trött, less, förbannad och arg. Det är min förklaring, inte för att det ursäktar betéendet som har/är väldigt dåligt från min sida, jämfört med vad jag kan.
Du är bra mycket lägre när det kommer till människovärden och när det kommer till jämlikhet. Jag anser inte att något av dom nuvarande partierna är bra. Jag anser även att vänstern och KD är ungefär lika dåliga som SD.
Så länge det finns dom som skapar dom kommer trådarna alltid finnas. Jag har provat att sluta skriva, det enda som händer är att dom blir fler.
På vilket vis är jag en översittare? Du får gärna förklara det för mig.
Jag kräver inte sista ordet, men saken är ju den att du skriver påståenden som jag vill svara på, och därför gör jag det. Om du inte förstår det är det helt allvarligt inte mitt problem.
Visst, skicka PM så kan vi träffas. Ser inga problem med det alls. Jag är långt i från så här bitter i verkligheten. Jag skäms inte för den jag är, och jag döljer inte mitt namn eller var jag bor. Så jag är funtad i grund och botten. Står man för den man är så skriver man allt sånt, vilket jag har gjort i andra trådar.
-Stephen Hawking
Jag vet, per definition, att jag är bättre än dig.
Haha, det där var nog det mest korkade jag läst på detta forum någonsin, och det står ju mycket stolligheter här så det vill inte säga lite. 
Hur menar du nu? Vi har fri rörlighet när det gäller passfrihet och att vi inte behöver ha uppehållstillstånd för att vistas i övriga nordiska länder ja. Men det är ju inte samma sak som att vi är en nation eller samma stat. Om jag flyttar till Finland och blir finsk medborgare så är det väl klart att jag är invandrare och har invandrarbakgrund?
Tittar man i statistik hos t.ex. scb så finns ju Finland med som ursprungsland för just gruppen finländska invandrare.
# 104 Geru, När det aktuella inträffade fanns inte SD i riksdagen.
De enda som brukar använda STÅLRÖR och faktiskt slå någon med är vänstern.
#108 Det spelar ingen roll ju. Det är samma personer ändå. Det är inte så att du blir "auto-okej" bara för att du sitter i riksdagen. Det är väl i så fall att man myglar ännu mer för att slippa pressbajset.
Varför försvarar du dom? Det är en hemsk handling, och dom människorna satt i riksdagen sen. Fy fan alltså. Dom var ju inte ens ärliga med filmen till att börja med.
-Stephen Hawking
# 110 Jag försvarar inte någon. Du sa att de satt i riksdagen vilket var fel. Det var vad jag påpekade.
#111 Dom gjorde det och sedan satt i riksdagen. Det är, i min värld, ingen skillnad på det och göra det medans man sitter i riksdagen. Sure, efter, men det är en annan femma.
-Stephen Hawking
Vilket brott pratar du om?
#113 Ah, ledsen. Fixat nu.
-Stephen Hawking
# 111 Men du skrev riksdagsledamöter. de var inte dt vid tidpunkten. Det var vad jag avsåg. Frågan är om folk vill ha politiker som är fullständiga oskulder och när något är förlåtet.
#115 Jag anser att det där är en moral fråga, och alla lär väl ha olika uppfattningar. Jag personligen anser inte att det där är hälsosamma politiker, och det har ingenting med SD att göra med faktiskt.
Dom blev riksdagsledamöten. Och dom visste vad dom gjort när dom blev det. Det om något är ju ett förtroende svik.
-Stephen Hawking
Haha!
Dom blev riksdagsledamöten. Och dom visste vad dom gjort när dom blev det. Det om något är ju ett förtroende svik.
Ska vi räkna upp alla politiker som förtroendet är borta från. Mona Sahlin är väl den som toppar listan.
Varför försvarar du dom? Det är en hemsk handling, och dom människorna satt i riksdagen sen.
Så sakring får inte rätta dig, du som sitter med all fakta, haha! Det bevisar ju även att sakring är en person som står för sina saker, inte som du som slänger ur dig allt skit du läser i aftonbladet.
Snacka om att du sitter och skämmer ut dig här. Du hatar SD, men du tänker inte rösta på något parti? Jaja! Jag tänker iaf "avgå" från denna tråden. Jag tycker om att disskutera med folk som vet vad de pratar om och kan stå för sina saker. Men du Geru bevisar åter igen att du har inte mycket belägg för dina saker och när det börjar klämma till så är folk dumma i huvudet.
Prova gå ut genom dörren en dag. Jag är säker på att du är en människa som sitter inne hela dagarna för att du är så jävla rädd för att gå ut, du kan ju bli överfallen… Och vem är det då som överfaller? Är det en vanlig svensson? Nja, tror knappast det!
Men jag förstår dig, det är ju klart att man ska klanka ner på SD, alla andra gör ju det och du måste ju vara med de andra. För du har ju påpekat att du är bättre än oss andra.
Önskar er andra en riktigt God Jul! Nu måste jag ta hand om familjen här och börja njuta av det fina som julen ger.. Till dig Geru, tror det eller ej men jag tänker önska dig en God Jul oxå, fast du är som du är.
GOD JUL!
#117 Inte sagt att jag tycker andra politiker är så jävla mycket bättre, men det där tar ändå ett rekord. Men fine, tycker ni det är okej, så får ni göra det. Jag själv tycker inte mycket om anarki, folk som Magnuz skulle få för mycket roligt med att slå ihjäl mig då.
Sakring får visst rätta mig, och det gjorde hon ju. Men jag såg det som att hon försvarade dom, vilket hon gjorde.
Nej, jag hatar inte SD. Var skriver jag det :)?
Du får springa och gömma dig bäst du vill, för jag antar att du inte har mage att faktiskt ta en fika? Jag menar, seriöst nu, jag är inte våldsam av mig, det är just generellt SDare som är det;);)
Nej, jag är inte rädd för att gå ut. Jag går ut och går rätt ofta, faktiskt.
Sist jag blev överfallen var när jag gick i skolan. Det var av nynassar. Fast det vet väl du ingenting om, nynassar liksom… Eller ja, Skinheads, är väl termen som användes på den tiden.
Jag har faktiskt 2 st kompisar som blev rånade av mörkhyade(inte en aning om ursprung). Dom åkte dig, har jag för mig. Man tycker ju iof att straffen i sverige ska vara längre. Det är inte det att SD inte faktiskt har poänger, för det har dom. Men det är det fakta att dom som röstar på SD är… hur ska man säga, "mindre benägna om friheten än om traditionen" som gör det hela orimligt i min värld.
Jag har i varje fall mage att inte tillhöra något parti. Jag behöver inte göra det, jag vet helt enkelt bättre.
Nej, jag klankar inte ner på SD för att alla andra gör det. Jag klankar ner på SD för att jag tycker illa om dom. Inte för att andra gör det.
God Jul till dig med.
-Stephen Hawking
Du pratar mycket om att Sverigedemokrater är våldsamma. Du tror t.ex att jag ska slå ihjäl dig och skriver att "det är just generellt SDare som är det".
Har du några belägg för detta? Vad jag kan komma på har ingen Sverigedemokrat misshandlat någon politisk motståndare någonsin. Inte ens de värsta du kan komma på, Erik Almqvist, Kent Ekeroth och Christian Westling misshandlar ju någon i filmen, hade de gjort det hade de ju förstås åkt dit för det, eftersom det finns på film.
Men du kanske har ett hemligt arkiv med SD-misshandlar att gräva ur? Eftersom du, per definition, är så bra så borde du ju hur enkelt som helst backa upp dessa påståenden om våldsamma Sverigedemokrater. Och för att det skall gälla så måste du alltså bevisa att de är mer våldsamma än någon annan.
#119 Nej, det hoppas jag verkligen inte :) Där i mot så är det den bilden jag har av SDare, jag hade den innan skandalen med, och grejen är ju det att den där skandalen inte direkt hjälpte till förtroendet, om man säger så.
Bara den första länken på google då.
Jag behöver inte ha belägg för det, precis som att du inte behöver ha belägg när du säger "Islam kommer ta över sverige och världen och alla svenska tradtioner kommer försvinna" Inte för att du sagt det ordagrant, men jag vet flera SD-sympatisörer som pratar precis på det viset, därav mitt tyckande med.
Förstår inte att det kan vara så svårt att stå för sig själv. Jag vet vad jag är, jag är grinig som fan, drygare än helvetet själv och otrevligare än fan själv. Stå för den du är. Så farligt är det inte att vara rasist, helt allvarligt.
-Stephen Hawking
Geru! Nu får du ge dig. Jag rättade det du sa jag försvarade ingen!
#121 Okej, då backar jag. Jag kan dock inte editera den texten längre.
-Stephen Hawking
# 122 Det är helt OK.
Inte särskilt svårt att hitta enskilda fall där någon politiker misshandlat någon. Det jag frågade var om du har några belägg för att de skulle vara mer våldsbenägna än andra.
En intressant sak är dock att Sverigedemokraten som du länkade till avgår från sina politiska uppdrag medan vänsterpartisten inte verkar vilja lägga av trots sin dom. Här är en annan vänsterpartist som verkar ytterst våldsbenägen.
Trots allt han skriver och gör så utesluts han inte. I SD hade han rykt direkt och det visar ju tvärtom att SD har betydligt mindre tolerans för våld och hot än vissa andra partier.
#124 Suck, du är seriöst omöjlig att diskutera med.
Jag anser ju annars att SD är ungefär som Vänstern i extremism :) Så trevligt att du tog upp dom faktiskt.
Jag undrar om han rykt i SD. SD medlemar har sagt en hel del oroväckande och skrämmande saker och inte ett skit har hänt. Heck, det var inte ens säkert att "järnrörsmännen" skulle avgå. För att inte tala om att dom sagt att sina politiska karriärer inte är slut heller.
Du påstår en väldig massa om SD, och försöker som vanligt skönmåla det hela istället för att faktiskt se vad som står.
Och jag behöver inte bevisa ett skit faktiskt. Jag tycker SDare är våldsamma. Samma med vänsterpartister. Samma skit, i min värld.
-Stephen Hawking
Ok, så nu är vänstern lika illa helt plötsligt? Förut var ju bara SD som var generellt våldsamma. Du kunde ju ha skrivit SD och VP i så fall. Är det nåt mer parti du vill lägga till på listan? S kanske? Den ökände "Kungen av kungsan" som slagit åtskilliga personer på käften, Paolo Roberto, är ju sosse.
#126 Jag tror jag sagt flera gånger att jag anser att vänstern är lika illa som SD. Men grejen är ju det att SD är mer aktivt än vänstern just nu, på alla plan.
Du kör verkligen hårt med dina härskartekniker. Fast jag är tveksam om du ens förstår vad den termen innebär, tråkigt nog.
-Stephen Hawking

#126. Vill förtydliga att Geru, vid flera tillfällen och både nu och förr, har sagt precis det han nu säger….att vänstern är lika extremistisk som SD och/eller annat jämförande av dem.

#100. Om man utvandrar ur sitt eget land och flyttar in i ett annat är man invandrare. Spelar ingen roll om det är inom norden eller utom. Det liksom säger sig självt….man vandrar in = invandrare, man vandrar ut = utvandrare.
Jag kan inte hålla reda på exakt vad du skrivit tidigare, det är vad du skriver i den här tråden som är intressant.
"Men grejen är ju det att SD är mer aktivt än vänstern just nu, på alla plan."
Och med aktivt menar du att de är ute och slåss och bråkar? Kan du ge något exempel på politiskt motiverat våld som en Sverigedemokat utfört?
#130 Jo, det kan du faktiskt ta och göra. Jag gör det med dig, och andra gör det med mig, utom du då. Fast du kanske rensar närminnet när du går in i en tråd :)?
Det har jag väl inte sagt? SD är mer aktivt, inte bara genom sig själva utan dom blir aktiverade av media med.
Jag vet redan var jag står, Magnuz, och det vet du med. Du bara använder dig av ännu fler härskartekniker när diskussioner inte går som du vill. Typisk SDare, måste jag säga:D
-Stephen Hawking
# 129 Vad jag menar är att du kan inte jämställa nordiska folk med andra invandrare då vi har fri rörlighet inom Norden.
Som sagt…det är ingen härskarteknik att efterfråga lite substans i andras tyckande. Ta av dig offerkoftan nu.
#133 Det är inte det jag syftar på heller, Magnuz.
-Stephen Hawking
Att ni orkar fortsätta käfta med varann hela tiden. Vi har alla här förstått att vi e inte lika och att vi tänker olika. Njut nu av julen istället!
God jul på er allihopa!!
Varför skulle jag memorera allt du skriver? Du är inte en så viktig person som du kanske tror, även om du per definition är bättre än andra.
#136 Uh, har du så dåligt minne? Jag brukar komma ihåg det andra skriver utan att memorera skiten. Det sätter sig där ändå.
Jag har väl aldrig sagt att jag är en viktig person? Jag är långt i från viktig.
#135 Damen, det är ett diskussionsforum. Folk skriver sin åsikt, diskuterar och debatterar den, det liksom ingår. Du behöver inte skriva om du inte vill.
-Stephen Hawking
Det där säger ju inte ett skvatt. Om du vill bevisa något så måste du ju ha något att jämföra med. Hur stor andel av svenska män är t.ex. dömda för ett brott? Hur många i de övriga partierna?
Här är ett annat exempel;
Henrik Nilsson har kontrollerat 4 046 styrelseledamöter mot Brottsförebyggande Rådets lagföringsregister. Av dem är 901 personer, drygt 22 procent, dömda för brott. Totalt av Stockholmsbörsens bolag har närmare 90 procent minst en styrelseledamot som dömts för brott.
Topparna i vårt näringsliv är alltså dömda dubbelt så ofta som Sverigedemokrater. Det anser jag vara ett ganska bra betyg åt SD!
Det är ju just de siffrorna de tar upp. Vet ju till exempel att förre vise ordförande för SD i västmanlands-dala distriktet surfa på barnporrsidor på sitt jobb. Starke mannen här förut, satt inne för hustrumisshandel. När det gäller våldsbrott så verkar det vara värre tycker jag än Mona Sahlins toblerone som ofta kommer upp. Partiet får ju rensa lite då och då, det tror jag inte SD gör helt utan anledning. Man fyller ju inte ens de platser man har, inte vill man bli av med ännu fler.
Det där inlägget tillförde inte ett dugg. Återkom när du har nåt att jämföra med.
Du har väl redan glömt vad du skrev i 119 och 130, nu skriver du visserligen politiskt motiverat, vilket är en efterhandskonstruktion, men andra skriver om våldsamhet i stort. Du tål inte jämförelser för innerst inne vet du att du måste jämföra med något i sammanhanget irrelevant.
Dessutom är inte du ensam härskare på denna sida och bestämmer vad som får och inte får skrivas. Lägg ner översittarfasonerna.
Du får använda vilken jämförelse du vill, du kan se det som min julklapp…förlåt, vintergåva, till dig.
Det finns dock två aspekter på detta och det vet du mycket väl. Dels allmän brottslighet och dels politiskt motiverad hatbrottslighet av den typ som drabbade t.ex. Sverigedemokraten Issa Issa.
När det gäller det senare så känner jag inte till att det någonsin inträffat att en Sverigedemokrat misshandlat en politisk motståndare på detta sätt, men som sagt, jag kan ha missat det.
Du börjar bli jobbig med dina personliga påhopp, du tappar tråden som vanligt. Vad menar du med vintergåva?
Hur var det med hakkorset i pannan? Petzälls utmobbning, det är politiskt motiverat om något, är skillnad på folk och folk tydligen. Just det ja, Petzäll gick väl ur SD för att andra partier var dumma mot honom, SD kan ju inte ha gjort något, de är ju alltid offer. Han med hakkorset tvingades väl till det av andra partier också. Lite hustrumisshandel fär man väl tåla om det är SD politiker som gör det, det är ju så synd om dem. Lite barnporr är väl inte så farligt om det är SDare som åller på, det är väl vänstermaffian som är bakom egentligen, säkert Expo eller Aftonbladet.
Nä du Magnuz, bara för att ingen vill fira jul med dig så finns det andra som fortfarande gör det, till och med buddister, jag är sambo med en så du får tro vad du vill.
Ehh…så när du ska svara på frågan om en Sverigedemokrat misshandlat någon politisk motståndare så svarar du med von Arnold och Pätzell.. Tack, då vet jag att det inte finns något sådant exempel.
Det är du som tjatar om politiska motståndare, är det okej att sparka folk som du inte vet deras politiska hemvisst? Blanda inte äpplen och päron igen. ehh,,,,,