Trådars utveckling
Med anledning av medarbetaren cala02:s beteende i tråden "Ränderna går inte bort" vill jag ställa en öppen fråga;
Är det på Politik i Fokus inte tillåtet att avvika en mikrometer från exakt det som en trådstartare skriver i #0? Om man t.ex. skriver om att folkpartiet vill satsa på kärnkraft, är det då mot forumets regler att skriva att det är bättre att satsa på förnybara energikälllor? Om en person startar en tråd om att friskolor är dåliga, får man då inte utveckla ämnet till att omfatta både friskolor och kommunala skolor samt göra jämförelser?
Min uppfattning är att en trådstart enbart är en inkörsport till ett ämne, där man sedan naturligt kommer in på angränsande och närliggande saker. Pratar man om trängselskatt i Göteborg så är det naturligt att hänvisa till hur det fungerar i Stockholm t.ex. Det blir enligt mig inte möjligt att ha en politisk diskussion om man är strikt begränsad till exakt det som trådstartaren tar upp och inget annat är tillåtet.
Självklart är det inte acceptabelt att i en tråd om trängselskatter helt plötsligt ta upp att man vill avskaffa monarkin och införa republik, men det är ju inte heller ett nära angränsande ämne.
Eftersom cala02 är Medarbetare här på iFokus så sätter ju han med sitt agerande en standard och bör ju själv handla i forumets anda (kan man tycka), därav att jag blir fundersam.
Från tråden du hänvisar till. inlägg #0;
"En av grundarna till det antimuslimska nätverket
Tryckfrihetssällskapet misstänks för en ovanligt brutal misshandel.
Han ska ha dunkat en kvinnas huvud mot en vägg tills hon svimmade – och sedan
gett sig på hennes dotter.
Motivet: de bar slöja."
Ditt inlägg;
2012-12-30
09:03#3skrivet av Magnuz
Tja…strategin från halalmedia att aldrig bemöta argument i sak utan bara ägna sig åt att lyfta fram skit om enskilda personer gäller tydligen även denna gång. Det är väldigt talande!
Visserligen inte en mikrometer ifrån, snarare kilometer!
Du fortsätter;
Naturligtvis talar jag om att media och politiker inte bemöter det negativa och den kritik som framförs mot t.ex islam. Istället koncentrerar man sig på att skjuta budbärarna, tex Dispatch International.
Fortfarande okej, om än inte närmare.
Visa mig detta;
1. Var har jag försvarat handlingen?
2. Var har media på ett seriöst sätt bemött det som skrivs i Dispatch International om islam?
Varför ska andra bemöta det i denna tråd?
Du har inte startat tråden varför ska andra då svara på DINA
frågor, så länge de inte handlar om #0?
Visst kan trådar spåra ur, och visst kan jag bidra till det ibland, men kasta inte sten i glashus. Du lyckas alltid göra dig och SD till martyrer och dra in SD i vareviga tråd.
Ja jag blir irriterad på dig ibland, därför uppmaningen att växa upp! Vore faktiskt intressant att veta hu gammal du är?
Jag tycker att Magnuz skriver mycket bra och sakligt. Jag tycker också att det är synd att inte iFokus Medarbetare (sajtvärdar?) kan följa Skrivregler utan det blir sandlåda.
Eftersom du bara citerar själva inlägget så kan jag ju då komplettera med citat från artiklen;
"54-åringen var med och startade Tryckfrihetssällskapet tillsammans med journalisten Ingrid Carlqvist i januari i år. De menar att journalister mörklägger den sanna bilden av Sverige och föreningen beskrivs av sina kritiker som islamofobisk."
"Ingrid Carlqvist är chefredaktör för Dispatch International, en islamkritisk tidning"
Eller menar du att man inte ska läsa och ta hänsyn till vad som står i länkar? Är det bara det som trådstartaren skriver själv i #0 som man får förhålla sig till?
Mina "frågor" är ju av retorisk art, ett sätt att ställa saker på sin spets och inte bara köpa det andra (du i detta fall) skriver. Som du själv citerar ovan så ställer jag ju inga frågor i mina första två inlägg utan först när du och andra ifrågasätter det jag skriver.
För att summera;
#0 handlar om att en 54-åring med kopplingar till Dispatch International begått ett brott. Du själv kommenterar med "Det är mycke nu" (eller nåt liknande) och insinuerar alltså kopplingar till SD. Redan här går du själv alltså utanför det som #0 skriver om. (sten i glashus?) Jag reagerar på att man bara tar upp DI när man kan skriva något negativt om personerna eller tidningen, alltså en direkt koppling till Aftonbladets artikel och motiven bakom varför man skriver den. Det är närliggande och angränsande.
Tråden har ju heller ingen frågeställning, ingen given öppning för diskussion utan är i princip bara en länk till en artikel om en händelse. Vad är det för mening med att starta trådar på ett diskussionsforum om man sedan inte får spinna vidare på ämnet? Då kan vi ju rensa ur ett stort antal trådar som inte direkt innehåller någon fråga eller uppmanar till diskussion.
Nej, det hela handlar förstås om att cala02 använder sig av sådana här knep eller trick, när han själv inte känner för att fortsätta någon diskussion. Jag tycker det är trist att en "medarbetare" inte klarar av att hålla en högre nivå i sin aktivitet på forumet.

I princip så följer väl skrivna diskussioner samma mönster som de man har i verkliga livet.
"har du sett den nya filmen med xx - ja det är väl med Tom Cruise - är han snygg eller inte… vad med Scientology… vem regisserade, tror ni han får en Oscar, på tal om Oscar - kommer ni ihåg vem som vann 19--…, och vilken känning hon hade… och nu när vi är i USA - vad anser ni om…. osv osv osv"
Det är fullständigt omöjligt att styra en diskussion, och det är ju det som är så kul med diskussioner. Annars skulle vi inte haft dem.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ja jag tycker det är mycke nu, ser du inte kopplingarna mellan SD med utrensningar, uoomaningar från Åkesson att man inte vill framstå som arga unga män, järnrör och misshandel så är ju det upp till dig. Om jag gör de kopplingarna så står jag för det, det kan inte du påverka. Ett diskussionsforum tycker man saker på, olika ibland, det får du tåla. Nu är det en tråd du startat som handlar om mig, förbaskat löjligt att påstå då att jag är den som ska följa din pipa eller SDs.
Du får tycka vad du vill, men du kommer också få svar som inte passar dina syften, det får du lära dig. Vill du fortfarande tjata om samma sak hundra gånger gör det. Du får inte rätt bara för du upprepar samma sak hundratals gånger. Jag ska ta upp saken om att göra dig till Medarbetare om du vill. Tvivlar på att du vill ta det ansvaret men, men. Att vara Medarbetare innebär inte att man ska rätta sig efter nån enstaka medlem.
Märkligt vad du lärt dig på ett dygn!
Sarkastisk eller ironiskt? Man kan läsa utan att vara inloggad och som du säkert har snokat reda på så är jag nyreg Men tack och bock för det vänliga mottagandet till sajten. *obs ironi*
#2 Om du seriöst anser att det han skriver är sakligt så har du en skruv lös eller förstår inte termen. Välj vilket. Han har aldrig påstått att han skriver sakligt heller. Det ingår inte i sättet han skriver på.
Ge dig om du inte har något vettigt att komma med.
Reglerna följs. Om något så tummar Magnuz på dom eftersom han trollar som f*n hela tiden.
Den här sajten håller på att gå rakt åt helvete pga att människor får missbruka och manipulera bäst dom vill just medans sajtvärden inte vill stänga av folk för att dom blir förbannad då.
Det här är det sista inlägget jag gör på den här sajten nu. Jag har fått nog. Det trollas som fan, och folk får använda alla former av övergrepp och härskartekniker. Det är inte ett ställe för diskussion. Det är inte ett ställe för debatt.
Det är ett jävla tillhåll för SD propaganda.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Jag skulle tro att cala02 försöker insinuera att jag har skapat en till användare, dig.
På tal om saklighet…dina sista ord är alltså;
1. yyppyy har en skruv lös.
2. Han/hon har inget vettigt att komma med (efter ett par, tre inlägg totalt på sidan)
3. Jag trollar som fan.
4. Sajten går åt helvete pga att att jag (antar jag att du menar) missbrukar och manipulerar den. Du säger dock inte på vilket sätt, och har inga sakliga argument för varför det är så.
5. Du vill att sajtvärden skall stänga av mig för att jag inte tycker som dig. Jag antar att det är därför eftersom du inte ger några andra sakliga skäl till varför.
6. Du anser att jag begår "övergrepp och härskartekniker", återigen utan sakliga motiveringar. Samtidigt kan jag påminna mig om flera inlägg där du svär och använder ett allmänt trist språk mot mig.
7. Det är ett tillhåll för SD-propaganda trots att jag för det mesta är ganska ensam på min kant mot ett antal motståndare. Det är ju snarare en anti-SD sida sett till hur många som är för och emot SD.
Trodde inte det men tack för tipset, ip-adresser går ju att kolla!
Anledningen till att vi tycker att SD kommer upp i var och varannan tråd är tack vare dig Magnuz, även där de inte nämns kommer du dragandes med samma VÄLDIGT tröttsamma klagosång. Du måste vara en oerhört bitter människa. Du gör precis som du anklagar andra för att göra, förlöjligar och kommer med känsloargument. Precis det du anklagar andra för. Trollningen består alltså av flera saker, samma vals gång efter annan, samma offerkofta, samma argument. Nu har inte jag tid med dig längre, försök vara saklig istället för att hoppa på mig.
#8 behandlar du alla nya likadant härinne? Hoppas att du inte representerar något parti för med den attityden skulle den inte få min röst. Att säga till en äldre (nåja medelålders person) att denne har en skruv lös gör mig inte ledsen men uppgiven. Måste det till så hårda ord för att man ska sluta skriva här för det verkar vara vad du vill.Magnuz påstår inte att han skriver sakligt, det är min personliga åsikt och jag har läst en hel del härinne. Det är lätt att förstå honom. Retar det någon att han har stöd av flera? Ja kanske, men det är ingen ursäkt till att tala till mig på det viset. Jag får väl hålla mig på mattan Herr Medarbetare så jag inte blir avstängd. Magnuz, fortsätt med vad du gör, det är ett nöje att läsa om dina funderingar och fakta.

#8. Vad menar du med att Magnuz inte skriver sakligt? Oavsett om man håller med honom eller ej, så kan man väl knappast klaga på sakligheten i hans inlägg.
En till offerkofta? Inte undra på SD anhängare blir generaliserade! OBS Ironi! eller?
#10 kolla ip-adresser, är du så desperat? Kan du helt enkelt inte förstå att fler har ungefär samma åsikter som Magnuz? #11 Nu börjar jag undra om du verkligen är/bör vara Medarbetare på sajten för du har lite för tråkig ton för det. Styr upp istället då istället för att hoppa på folk och ni borde väl vara glada över att fler hittat hit utan att komma med anklagelser. Hoppas sajtvärden läser dessa rader, tror att många inte törs skriva här inför rådande klimat. Jag tvekade, och se hur bra det gick. Jag har redan en skruv lös och en offerkofta. Bra jobbat! Nä inte precis.

#14. Håller fullständigt med. Cala02 kan vara otroligt agressiv och nervärderande mot folk som skriver här inne. Tycker inte heller att han ska vara Medarbetare.
Om du inte vill skriva om SD, varför svarar du då, eller startar trådar som direkt eller indirekt handlar om SD? Exempelvis tråden "Tänkvärt" som du själv startade nyligen eller din aktivitet om att det är regeringens fel att det går bra för SD. Jag kan ju inte själv hålla liv i en tråd, det krävs minst två för att dansa tango!
Jag har inte själv påstått att jag är saklig, men det gör jag nu; jag är, eller försöker i alla fall vara, saklig och skriva VARFÖR jag tycker som jag gör. Jag lämnar länkar, hänvisar till undersökningar eller nyttjar artiklar och klipp som stöd för mina ståndpunkter, det tycker jag är saklighet. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om dig alltid, även om du glimrar till ibland. Se bara här ovan där du skriver: "kommer du dragandes med samma VÄLDIGT tröttsamma klagosång". Du talar inte om vad du syftar på utan häver bara ur dig en harang som inte säger ett dyft och inte går att bemöta med logiska argument eller fakta, precis som du vill ha det, osakligt.
Samma sak är det med: "Du gör precis som du anklagar andra för att göra, förlöjligar och kommer med känsloargument. Precis det du anklagar andra för. Trollningen består alltså av flera saker, samma vals gång efter annan, samma offerkofta, samma argument."
Inga exempel, bara löst tyckande utan substans, osakligt.
I nyss nämnda tråd om det är regeringens fel att det går bra för SD så kommer du med en mängd påståenden, som jag sedan visar inte stämmer med hjälp av länkar och dokument.
Tycker du att det är trollande att begära att de man diskuterar med ska förklara varför de har en viss åsikt, eller att de backar upp påståenden med fakta?
För övrigt är det intressant att du nu klarar av att skriva en hel massa saker som inte har med #0 att göra medan du helt vägrar göra det i den andra tråden. Jag tycker det med all önskvärd tydlighet dels svarar på min frågeställning i #0, det är ok att avvika från ämnet. Och dels visar det att din vägran att föra en konstruktiv diskussion i den andra tråden inte alls beror på din vilja att slaviskt bara tala om det som står i #0 utan snarare om att du inte kunde svara på min fråga.
Tycker det är väldigt sakligt att fråga om SD nu menar 90% av invandrarna eller 90% av asylsökande, fortfarande har jag inte fått någon respons på den frågan, sä var det med den sakligheten. 119 miljarder i kostnad, heller inget svar än.
Du svarar att du inte alltid är saklig men kräver att andra ska backa upp sina fakta. Saklighet är ju inte att tro att man är det. Dina länkar säger ju inget i den tråd du pratar om här så vad är sakligt i det? Att hänvisa till vad ett parti säger sig vilja göra är det inte heller, speciellt inte som man ändrar sig ofta. Jag tror inte jag behöver påpeka det för andra än inbitna fans.
Använder du mig som slagträ i #0 så nog fasen är det relevant att svara. Du påstår en massa saker om mig, trar fasen jag svarar. Du är inte den som bestämmer innehållet i mina inlägg, däremot kan du ju försöka vara saklig i din debatt. Du påstår att du avviker en mikrometer från ämnet i en annan tråd, det är en ren bedömning från din sida, inte objektiv direkt. Dessutom är det ett mått som knappast är relevant. Inte heller dina exempel om kärnkraft och vad det nu är du jämförde med. Varför då inte jämföra med innehållet i den tråden du skrev om? Jag har redan förklarat att jag är irriterad på din ton så det är väl det närmaste du kommer fakta, men skriv det då!
Som jag ovkså ett flertal gånger skrivit så är dina frågor sällan relevanta, vad är det för frågor jag ska besvara? Om jag nu ska göra det, varför undviker du svar själv? Om jag nu är så oerhört dum, visa då det istället för att komma med påståenden.
Som du kanske märkt har jag inte tagit bort någon av dina trådar så du får ju framföra din åsikt. Om jag nu skriver att du är ot och behöver komma tillbaka till frågan i #0. Gör jag mig då skyldig till övertramp? Är det inte en vettig kommentar som Medarbetare?
Vad ligger då enligt dig i en medarbetares uppgift?
En medarbetares uppgift är att vara konsekvent, rättvis och hövlig mot medlemmarna. Att du bemöter mig på ett sämre sätt kan jag kanske förstå, på sätt och vis. Men att bemöta yyppyy på det sätt du gjorde här efter hans första(?) inlägg tycker jag inte är okej. När han sedan undrar vad han gjort för fel så är han en offerkofta.
När det gäller 120 miljarder osv så underlättar det nog om vi tar det i rätt tråd…
Nu skriver du om mig i denna tråd, så då får du svaren här.

Men ge er. Vad är det här för en slags tråd? Har den med politik att göra?
#15. "Håller fullständigt med. Cala02 kan vara otroligt agressiv och nervärderande mot folk som skriver här inne. Tycker inte heller att han ska vara Medarbetare."
Håller inte med dig alls. Jag tycker cala02 är en helt ok Medarbetare och har inte upplevt honom som aggresiv och/eller nedvärderande. Tvärtom tycker jag han har ett tålamod jag själv aldrig skulle kunna ha.
#18. "Men att bemöta yyppyy på det sätt du gjorde här efter hans första(?) inlägg tycker jag inte är okej."
Men du tycker det är ok att, som yyppyy, skriva sitt första inlägg med att klaga på sandlådenivån här? Du tycker inte alls att man kan reagera på att en person, på så kort tid, kan avgöra hur Sajtvärd och Medarbetare fungerar och även anklaga dem för att inte kunna följa skrivreglerna?
#12. "Vad menar du med att Magnuz inte skriver sakligt? Oavsett om man håller med honom eller ej, så kan man väl knappast klaga på sakligheten i hans inlägg."
Det kan man. Om man tycker att Magnuz inte skriver sakligt (eller någon annan) så tycker man inte det. Om du tycker det så är det väl bra, men det innebär knappast att alla tycker samma som du.
Själv tycker jag det kan bli lite fel att starta en tråd där man liksom pekar ut en person, som man gör i den här tråden. Det påminner väldigt mycket om en f d Sajtvärd som blev utsatt för liknande, även av mig måste jag tyvärr tillstå. Den tråden urartade och blev väldigt otäck till sist. Hoppas inte den här blir likadan.
Känns väldigt ironiskt att just Magnuz startar en sån här tråd. Om du har ett problem med en enskild person så ta det gärna via PM.
#20 Jag har läst här under lång tid och har faktiskt rätt till en åsikt, men det ska man som ny inte ha tydligen. Du tycker alltså att det är rätt att komma dragandes med att jag har en skruv lös och dras med offerkofta. Det säger mig mer om er än om mig. Du har nu också visat att nykomlingar ska hålla sig på mattan. Nä behåll ert forum för er själva, tur att det finns andra politiska TREVLIGA forum där man kan byta åsikter utan att bli förolämpad. Stå på dig Magnuz, du gör detta bra och gör bra reklam för sd. Det enda man kan rösta på, inget av dessa senare trådar kan visa något annat.
# du är ny här men läst under lång tid? Det börjar likna äpplen och päron detta!
#22 Klart man har rätt till en åsikt. Däremot är det inte ok när man tar till härskartekniker eller dylikt för att påtvinga andra ens åsikter. Jag tror precis som andra här att du är ett dubbelkonto.
Bra reklam, ja det är relativt (http://www.youtube.com/watch?v=vwgR792Jkx4). Ni visar iaf vad det är för typ av människor som röstar på SD och det lever helt klart upp till fördomarna.
Skriv samma sak hundra gånger till, det blir inte sant för det. Förlöjligande är en härskarteknik.
Nej just det, glöm inte det.
Har du glömt vad du skrev i ditt allra första inlägg här på sajten? Ett förlöjligande av mig som person. Dessutom använder du ordet sandlådenivå, som förekommit mellan mig och Magnuz förut, de ord jag använder brukar han senare använda mot mig, göra till sina ord. Du är precis lika tankspridd som Magnuz, glömmer vad du skrivit för att sedan repetera samma misstag igen. Angriper ni mig som person i en tråd då skriver jag tillbaka det kan du lita på. Precis som Magnuz så skriver du inte PM med klagomål. Det tog lång tid innan Magnuz startade trådar, kapade hellre andras, precis som du. Det är ett jäkla gnällande, precis som Magnuz.
Tror du det är konstigt att man tror det är samma person? Dessutom skriver Magnuz en sorts förklaring till något som inte hade med honom att göra, vilket var det som gjorde mig misstänksam från början,
Jag skulle tro att cala02 försöker insinuera att jag har skapat en till användare, dig.
Du själv säger att jag snokar på att du är ny, trevligt skrivet tycker du? Precis som Magnuz så svara du otrevligt själv istället för att ge ett seriöst svar, personangrepp direkt, då är jag olämplig som Medarbetare istället, offerkofta på precis som Magnuz. Väntar med spänning på resultatet av om det är en och samma adress, är det inte det så slutar jag som Medarbetare, är det samma så ryker bägge era konton. Ärligt talat så är jag trött på att detta blir en SDs propagandasida så jag hoppas det inte är samma adress. Erbjudandet står kvar Magnuz, vill du bli Medarbetare? Då kan du vara konsekvent, rättvis och hövlig.
Väntar du på ett resultat? Ja, då kommer det att visa att det inte är samma adress. Är uppriktigt förvånad, jag är ny medlem och skriver vad jag tycker och då ska min adress kollas upp?? Tyvärr kan jag inte anmäla inlägg, det står att man måste vara insidermedlem och det är jag inte. Snoka, det är ett ord jag använder när man är nyfiken och letar rätt på info. Spelar ingen roll vem det är, jag använder det ordet ändå. Tråkigt om jag har retat upp dig, men jag avslutar alla diskussioner med både dig och andra här nu.
Ja när en ny användare går in och enbart skriver i en tråd som handlar om mig så är det väldigt konstigt. Naturligtvis kollar jag upp dig och hur det kommer sig att jag är så intressant för dig. Inte ett inlägg i andra sammanhang, mycket märkligt. Direkt ett inlägg om hur dålig denna sajt är, inte en bra start enligt mig. Har nu fått svaret att det inte är samma adress, vilket jag då tar konsekvenserna av, ursäkt ger jag inte då jag tycker ni själva, Magnuz och yyppyy hoppar på mig som person, offentligt istället för i pm. Till övriga ber jag om ursäkt.
Tack för mig
"Väntar med spänning på resultatet av om det är en och samma adress, är det inte det så slutar jag som medarbetare"
Du tror alltså det! Du kommer att bli besviken eftersom du såklart har fel.
#0 lyder såhär;
"Är det på Politik i Fokus inte tillåtet att avvika en mikrometer från exakt det som en trådstartare skriver i #0?"
Jag har fått svar på det och avser inte gräva ner mig mer i den här numera urballade tråden. Föreslår att du låser den.
Vad gäller mig som Medarbetare så tror jag inte att du har befogenhet att utse sådana utan det är i sådana fall ett erbjudande som måste komma från den som "äger" sidan. Givetvis med en förklaring på vad en Medarbetare förväntas göra. Vad jag sett har du som Medarbetare inte gjort någonting alls och aktiviteten här på forumet är inte större än att det kan övervakas av en eller möjligen två personer. Det är ju inte direkt Flashback med tiotusentals inloggade samtidigt och många miljoner inlägg.
Och jag tackar för mig, då jag inte tycker det är trevligt att bli synad i sömmarna för mina åsikter, så jag avreggar mig nu. Men jag ber alla som jag trampat på tårna om ursäkt.
Har befogenheten att föreslå dig till Medarbetare, Sajtvärd ger dig behörigheten.
Liknar mer och mer flashback med personliga påhopp så din dröm om det kan ju besannas, men då får du ju jobba lite för det. Ska jag föreslå dig som Medarbetare? Har själv slutat som det så jag kan inte låsa tråden. Har ju bara frågat om du vill bli Medarbetare, har aldrig sagt att jag är den som beslutar om det, äpplen och päron……
Har befogenheten att föreslå dig till Medarbetare, Sajtvärd ger dig behörigheten.
Liknar mer och mer flashback med personliga påhopp så din dröm om det kan ju besannas, men då får du ju jobba lite för det. Ska jag föreslå dig som Medarbetare? Har själv slutat som det så jag kan inte låsa tråden. Har ju bara frågat om du vill bli Medarbetare, har aldrig sagt att jag är den som beslutar om det, äpplen och päron……
Om du vill föreslå mig som Medarbetare så är det upp till dig. Jag har dock svårt att tro att du gör det i ärliga syften. Föreslår man någon som Medarbetare så ska det ju vara för att man tycker att denne är duktig och skriver bra, det tycker jag framgår tydligt att du inte tycker om mig. Alltså är det bara ett sätt för dig att försöka "ge igen", dvs du vill att jag ska bli Medarbetare för att sedan kunna använda det emot mig. Jag tror inte medarbetarsystemet här på sidan är till för dina personliga vendettor.
Det är väl främst trådstartaren, tycker jag, som har mandat att avgöra huruvida en tråd spårar ur. Men ofta utvecklas/smalnar tråden av.
Precis…själva pudelns kärna är ju att man inte kan använda sig av off-topic argumentet när det passar en själv för att slippa undan besvärliga frågor. Då måste man vara konsekvent och aldrig avvika en tum från exakt det som står i #0.
Om det är den utvecklingen som önskas så får ju du kämpa för det, inte bara gnälla. Du har ju nu klagat på mig, gör något själv då och föregå med gott exempel, du har ju medhåll från andra så då är väl det den allmänna uppfattningen.
Min uppfattning står ju fast, du är en gnällspik som inte kan göra annat än gnälla, typisk SDare med andra ord. Det är ju lättare att gnälla än göra något konstruktivt.

Jag är helt med på att det kan svänga lite hur som helst i trådarna bara man knyter ihop säcken och någorlunda återknyter till #0.
Det händer att vissa personer inte är inne dagligen och läser och då kan det vara bra att man håller sig inom vissa gränser så att även dessa kan delta i diskussionerna.
För personer som sitter i timmar här på sajten så går det fort att glömma bort detta och göra trådarna till sina egna chattrådar där det blir två, tre personer som när de efter någon timme känner att de än nöjda med huvudämner börjar spåra och prata om helt andra saker.
Det är alltså olämpligt att byta spår och börja diskutera mängden vinäger i en dressing bara för att tråden exempelvis har nått 100 inlägg. De som inte är inne varje dag kan då finna tråden väldigt märklig och får det svårt att ta upp huvudämnet igen.
/Sajtvärden