Påverka EU?
Hur fungerar det här med EU egentligen?
Är det enda sättet att påverka de frågor som tas upp inom EU och det som händer där att påverka den svenska riksdagen i form av val och dyl? Vad har vi som enskilda individer egentligen för rättigheter att veta om, ta del av och påverka inom EU?
Behöver vi EU? Eller är det överflödigt? Jag förstår inte riktigt vilka fördelar vi får genom att besluten tas inom EU istället för nationellt?
/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus
Det är ju val till EU-parlamentet också. Själva grundtanken med EU försvinner om man på individnivå menar att man själv måste gynnas maximalt för att ett medlemskap i EU ska vara berättigat. Tanken med EU är ju att hela länder ska förenas och närma sig varandra för ett mer jämlikt Europa i form av gemensamma lagar och bestämmelser.
Man glömmer ofta EU som fredsprojekt också. Istället för att kriga så samarbetar man. Det är värt en hel del. Blir mörkrädd över alla egoistiska motiv nuförtiden. Även om man skriver vi så lyser jag igenom.
accel; dock har EU ett i grunden egoistiskt motiv, vi skall förbättra för de innanför gränserna och försvåra för de övriga…
EU som fredsprojekt kommer jag aldrig att acceptera, EU skapar "vi" och "dem" och det är något jag aldrig kommer att se som fredsskapande (sedan får Nobelkommittén tycka vad de vill).
Grunden var ju kol och stålunionen, så man slapp kriga över råvaror. Hjälpa varandra istället för att ha krigskadestånd som skapa grogrunden för Hitlers politik.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Eu är skapad av Bank eliten Rothcilds/rockefeller som verktyg även kallad Globalism så att de kan centralisera länders resurser,tillgångar,tjänster och JOBB vilket vi ser tydligt idag med all mass arbetslöshet överallt.
EU är alltså ett kontrollverktyg skapad av en Elit som även går under namnet Illuminati.
Jag uppmanar er alla att forska,googla,läsa på och bilda er en egenuppfattning världen är inte vad vi trott den har varit där av all korrumption och kaos vi ser idag politiskt etc.
Googla Illuminati,bilderbergruppen,New world order
Här kan ni se om denna intelligenta man som säger vad han tycker i EU
Nigel Farage
:)
Ojdå! Man kan verkligen googla sig till vad som helst!