Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 717 ggr
[Medelone]
0

Samband mellan olika länder

Behöver lite hjälp med att hitta samband mellan olika länder. Specifikt Argentinas relationer med Nord/Sydkorea samt Kongo. Jag har lite problem att få fram svar och undrar om någon vet något om ämnet eller vet hur man kan söka fram svar. :)

Halvdansken
1

Skoluppgift?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

eremiten49
0

Låter som ett mycket märkligt o långsökt samband.Det enda jag kan gissa,är att det rör sig om vapenhandel,el. något annat destruktivt.

[Moa-]
0

Argentinas UD bör ha en hemsida, kanske går att finna något där? 

Vad läser du för kurs/ämne som har så pass avancerade uppgifter? (Så tillvida att inte material utdelats…)

Martin
0

Har du testat att googla?

Inte för att jag vet om det är vad du söker efter men om man börjar någonstans kan man säkert hitta vidare. Utan att veta om det är något speciellt samband eller bara samband överlag som söks så finns det många vägar att gå.

Efter att ha googlat och tittat på resultat i 1 minut kan jag tänka mig att det har med kommunism, marxism, koreansk invandring/utvandring till Argentina mm. Har dock inte hittat något om kongo men har också lagt en minut och tänker inte lösa uppgiften :o)

Det finns också ett antal handelsavtal mellan i vart fall Sydkorea och Argentina. 

Google är din vän, nästan alltid.

mvh Martin

VeVeN
0

Samband i fråga om vad? Frågan är så allmänt formulerad att den blir svår att svara på.