Politik iFokus

Politik

Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1649 ggr
Mitralis
2

Vad är viktigast?

Vad är viktigast för er när ni ska välja vilket parti ni ska rösta på?

[Moa-]
0

I första hand ideologi, i andra hand inställning i aktuella frågor.

Halvdansken
1

Ekonomi - budget. Vad ska man satsa på, nerdragningar, investeringar osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Skunken
1

Åh det finns ju så mycket jag tycker är viktigt:)

Med den som framför allt ligger mig varmt om hjärtat är miljöfrågor.

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Maria
0

Vård och omsorgsfrågor

Skolan

Arbetslösheten

Bostadsbristen

/Maria

Jonna
2

Det är viktigt för mig att de tror på långsiktiga lösningar och kan få igenom sådana. Det är viktigt att minska klyftor och engagera människor i samhället.

Jag vill gärna slippa populister som tenderar sila mygg och svälja kameler. 

Ideologi i all ära men lever de gamla yrkespolitikerna som de lär? Inte enligt min erfarenhet. Därför försöker jag minnas de senaste tio åren hos vart parti och se hur mycket de svikit sin sak och löften då det varit verksamma.

De frågor politiker hanterar är alla viktiga och alla partier har sin idé om lösning. Jag försöker se vilka partier som försöker hålla koll på vad som forskning och experters slutsatser om vad som ger verkan i rätt riktning. Politiska lösningar byggda på lösa antagande om vad som tycks förnuftigt kan fungera ibland men det får lika ofta oanade negativa konsekvenser.

Visst är det tungt med remissrundgångar och tjänstemanna utredningar och dyrt också, men misstagen blir förre och inte lika många riskerar att komma i kläm.

Självklart måste de kunna avstå från att skicka ut på remiss om det handlar om mindre besparande justeringar på någon enstaka miljon, annars kostar förändringen mer än den ger.. Tuffa beslut.

Ja jag hör till dem som väljer när det är val och inte lojalt hänger på ett parti utan att omvärdera. Oftast blir det ändå ett visst parti men inte självklart.

Thaeri
1

#5, jag försöker göra detsamma, sen kan det bli en annan röst ändå men mest om just det partiet driver en fråga som jag känner är jäkligt viktig men som andra partier skiter i, eller som mitt förstaval skulle behöva hjälp med.

Och då handlar det till exempel om alla människors lika värde i praktiken, eller hur man bevarar den personliga integriteten i informationssamhället utan att lämna fritt spelrum för bedragare, och liknande.

Nalle43
3

När jag röstar är det viktigaste att den som ska ha min röst har en trovärdig inställning till ekonomi, mänskliga rättigheter, miljö och att flertalet av medborgarna får det bättre än de har det idag.

Det betyder inte nödvändigtvis att JAG får det bättre utan att samhället i stort blir bättre och lättare att leva i.

Detta tycker jag är den stora frågan. Ska jag vara egoistisk eller ska jag rösta för ett bättre samhälle. Ofta är det ju så att blir samhället bättre får jag det bättre, men något i min livssituation kan göra att det blir en motsatsställning mellan mina och samhällets behov/önskemål och då blir frågan om jag ska vara egoistisk eller inte.

🤔

Låt inte det du inte kan göra hindra dej att göra det du kan göra

Mitralis
0

#7 Bra där. Jag gillar din hjärna 🙂

kamera0710
0

Miljö- och fördelningspolitiken.

[knugenskrona]
0

Integrationsproblematiken

stillness
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför rösta när inget förändras? Allt är ju riggat av

"Illuminati (bankeliten)

Här har ni en bild som talar om vårt nuvarande politiska system där vi tror vi har demokrati :)

stillness
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en till talande bild, hur Höger och vänster är Illusioner allt går runt, Ingenting ändras, där av allt går åt fel håll i samhället, Politiker är professionella lögnare likt skådespelare med falska leenden.

Det finns många bra människor som vill förändra systemet men tyvvär så förändrar systemet dem det är gjort så via all Byråkratietc.

och samma kraft styr bakom alltihopa

[Mustangcab]
2

# 12 Är det samma personer som styr i USA som styr i Kina eller i Ryssland?

vimes
1

vad är det för "kraft" som styr då stillness?

Nalle43
1

stillness!

Hur vore det om du diskuterade ämnet i tråden i st f att propagera för dina flummiga zen-åsikter?

Låt inte det du inte kan göra hindra dej att göra det du kan göra

stillness
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är Illuminati, de 13 blodslinje familjerna ,bara att googla.

bestående av bla Rotchilds,rockefeller etc de skapade EU de styr mega bankerna tex Federal reserve bank i USA samt JP Morgan bank.

De skapar pengar av luft som de sedan tar ut stora vinster på och skapara inflation (Det vi ser idag) så jobben försvinner samt skickas till Kina (Globalism= centralisering av tjäsnter,resurser och  jobb.

Bilda er en egen uppfattning med allt  tänk själva etc ta inte mina ord för det.

Skickar med en bra Video nedan ifrån Alex Jones - Endgame.

www.infowars.com

www.vaken.se

www.davidicke.com

Maria
2

Suck

/Maria

vimes
2

"De skapar pengar av luft som de sedan tar ut stora vinster på och skapara inflation (Det vi ser idag) så jobben försvinner samt skickas till Kina (Globalism= centralisering av tjäsnter,resurser och  jobb."

Men det verkar ju dumt att ha som långsiktig strategi att "ta ut stora vinster" på att "skapa pengar ur luft" just på grund av inflationen. Eller? På vilket sätt tjänar "de" på att jobb försvinner till Kina?

[Mustangcab]
1

Generellt sett så skulle nog världen må bra av lite inflation istället för deflation som vi har nu. Det skulle skapa arbtestillfällen.

olaka
6

När foliehattstramset är på den här nivån blir den direkt farlig. Den verkar aktivt för att passificera människor, "det spelar ändå ingen roll etc". Det är nästan så att man misstänker att det är det som är syftet.

(Om ni inte förstod det så är den sista meningen menad som ett skämt som vissa skulle bepryda med en gul gubbe)

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Joppo
3

🥳 Folieparty!