Annons:
Etikettvalfrågor-riksdagsval
Läst 1801 ggr
[[eskils_]]
2018-08-15 12:44

Varför INTE rösta på Löfvén?

Vi är ju ganska många som är missnöjda med hur Löfvéns regering har skött sitt ansvar för landet de senaste fyra åren.

Vore intressant att se vilka sakfrågor som väger tyngst i beslutet att INTE lägga sin röst på (s) i riksdagsvalet i år. Alltså områden där man tycker att Löfvén har misslyckats mest.

Jag har listat några sådana frågor att välja mellan. Fyll gärna på med fler! 🙂

Man "röstar" genom att markera 1-5 stjärnor för respektive alternativ.

Tycker du t ex att skandalen inom Transportstyrelsen förra sommaren var just en skandal som avslöjade regeringen Löfvéns usla ledarskap och bristande ansvarstagande - då markerar då 4 eller 5 stjärnor för den.

Annons:
[Göstage]
2018-08-15 12:50
#1

Menar du en stjärna för sådant man skött riktigt dåligt, eller fem?🤔

[[eskils_]]
2018-08-15 12:51
#2

Fem stjärnor för det som han har skött riktigt dåligt! Alltså anledning att INTE rösta på honom.

Man kan rösta på flera alternativ, och man kan ändra sig senare om man vill.

[Göstage]
2018-08-15 12:52
#3

Tur jag frågade då, för jag hade röstat tvärtom…☺️

[[eskils_]]
2018-08-15 16:07
#4

#3 Usch, det kunde ha gått riktigt illa… 😉

[Göstage]
2018-08-15 16:11
#5

Har vi överlevt fyra år med rödgrönt styre så hade vi nog tagit den smällen också…😉

[[eskils_]]
2018-08-23 17:54
#6

Nu har det gått över en vecka sedan frågan ställdes, Varför INTE rösta på Löfvén. Inte särskilt förvånande ligger Brottsbekämpningen och Integrationen i topp bland de saker som de politikintresserade iFokus-medlemmarna tycker att regeringen Löfvén misslyckats mest med. Den uppfattningen delas sannolikt med en stor del av befolkningen.

Man markerar alltså 3, 4 eller 5 stjärnor för det som man tycker är tungt vägande skäl att INTE rösta på (s) i årets riksdagsval. Ju fler stjärnor, desto större misslyckande.

Fyll på om ni saknar något alternativ i listan! Eller motivera era val om ni vill. 🙂

Jag lägger in två alternativ till nu.

Annons:
iFokus
2018-08-23 17:58
#7

eskils har lagt till följande förslag:

  • Skolan
  • Järnvägstrafiken
iFokus
2018-08-23 23:11
#8

VeilofElysium har lagt till följande förslag:

  • Hantering av antisemitism
VeilofElysium
2018-08-23 23:12
#9

Lägger till hantering mot antisemitism. Hela vänstern brister i detta. Det är ett skämt vad lite de har gjort om något alls..

[VSK]
2018-08-23 23:23
#10

Va ju inte svårt detta. Femmor på alla hittills lagda alternativ.

JonasDuregard
2018-08-24 10:02
#11

#9 Är det någon särskild åtgärd du skulle önska?

VeilofElysium
2018-08-24 15:59
#12

#11

Till och börja med sluta att finansiera organisationer som är direkt antisemitiska. Hårdare tag och hårdare straff mot hatbrott. Jag tycker väldigt mycket om Siavosh Derakthi och det arbete han gör mot antisemitism och främlingsfientlighet. Han åker runt på skolor och föreläser och pratar med ungdomar i Malmö. Önskar med sådana satsningar i hela landet. Att en skolfröken säger "aja baja du ska inte vara elak mot judar" hjälper inte när många av de som blir matade med antisemitism hemifrån av sina föräldrar som i sig också blivit matade med antisemitism.

 https://www.expressen.se/gt/kultur/sa-hjarntvattas-vi-syrier-att-hata-judar/

Här har du en av flera artiklar där man talar om hur man i muslimska länder hjärntvättas att hata judar. 

Jag ska påpeka att jag själv är uppväxt i Märsta där det finns mycket hur mycket invandrare från Mellanöstern som helst. Det har inte varit lätt att växa upp i ständig utsatthet och med det hatet riktat mot sig, för vad? Jag är född judinna och har även ett yngre syskon som vart utsatt.  Då gjorde man ingenting.. Lärarna totalt ignorerade situationen.  Jag polisanmälde en man som var min överordnade på en arbetsplats för att han kallade mig "smutsiga jude" för något år sedan.  Det blev nedlagt ganska omgående. Det var hans ord mot mitt och han var muslimsk invandrare.  Det här hände i Malmö.

iFokus
2018-08-24 20:10
#13

Zepp har lagt till följande förslag:

  • Hantering av främlingsfientlighet
Annons:
Zepp
2018-08-24 20:13
#14

Lade till Hantering av främlingsfientlighet.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
2018-08-25 06:09
#15

#14

Ja, det står tydligt i #13.

iFokus
2018-08-25 16:01
#16

KimE har lagt till följande förslag:

  • Vilja att regera med Miljöpartiet
Zepp
2018-08-28 20:33
#17

Iallafall.. man får svar som man frågar!

Jag har lixom inga större problem med hur min före detta IF-Metallordförande , sköter sitt uppdrag som statsminister!

Jag hade i princip inget emot hur Reinfeldt skötte sitt uppdrag heller.. även om jag har synpunkter på hur olika åtgärder/beslut lett till omfördelning mellan olika grupper inom vårt land!

Iallafall vi som inte är purunga vet vad det handlar om, antingen mer till de som saknar eller mindre till de som saknar.. så att de tar sig i kragen.

Hur som helst så inbillar jag mig att S helst såg att de fick majoritet, dvs då slapp de MP och förhanndla med V!

Menna.. jag är lixom inte helt övertygad om att det är mest optimalt om ett enskildt parti fick majoritet?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[[eskils_]]
2018-09-08 17:19
#18

Ja, då börjar valdagen närma sig, dags för summering av denna lilla ovetenskapliga enkät. 

Efter tre veckors överväganden har väljare på Politik iFokus kommit fram till att S-MP-regeringen har misslyckats med mycket under sin mandatperiod, men att dessa tre faktorer är de viktigaste orsakerna till att INTE rösta på Löfven i årets riksdagsval:

1. Brottsbekämpningen            

2. Sjukvården                            

3. Integrationen

Tack för ert deltagande! 🙂

[Hayabusa]
2018-09-08 17:28
#19

#18 Lite OT, men när det gäller integration - borde inte landet Sverige på något vis precisera VAD integration innebär/betyder?

[[eskils_]]
2018-09-08 17:35
#20

#19 "landet Sverige" - menar du mig?? 🤔

Annons:
[Hayabusa]
2018-09-08 18:50
#21

#20 Inser att min kommentar hamnade lite galet…Vad jag försökte säga, vilket i sig inte har så mkt med tråden att göra, är att  det pratas en hel del om Integration - men aldrig EXAKT VAD den innebär. 

Sorry…

[[eskils_]]
2018-09-08 21:05
#22

#21 Ok, no sweat… 😉 Trodde din dator/mobil spökade.

Kanske lämpligt ämne för en egen tråd?

Stallmima
2018-09-08 22:14
#23

Har inte röstat/tänkt i någon av frågorna, tycker nog folk bör sätta sig in i hur riksdagen fungerar. Alla partier röstar i propositioner som läggs fram av alla partier och ibland går det inte som "styrande" part vill.

iFokus
2018-09-09 09:57
#24

Record har lagt till följande förslag:

Upp till toppen
Annons: