Politik iFokus

Politik

Etikett: miljö-klimat
Läst 1215 ggr
Mitralis
0

EU arbetar mot miljön

Hörde idag att EU vill straffa Kina för att de säljer för billiga solpaneler.
Kan du komma på någonting negativt med billiga solpaneler?

[Moa-]
3

Att du inte kan sälja de dyrare solpanelerna inom EU?

Det är så hela frihandelsområdet är uppbyggt, att de innanför murarna premieras och tvångsbeskattning/tullar läggs på sådant som tillverkats utanför, om länderna inom EU själva kan tillverka varan.

Mitralis
0

#1 Men är det verkligen vettigt med tanke på att det främjar klimat och miljö? Det borde ju vara viktigare än pengar.

[Moa-]
0

Frihandelsområdet och EU/EGs grund och det ursprungliga syftat, detta är det som förekommer i samtliga fördrag, förordningar och direktiv, det skall mycket till innan det bryts.

Detta är den mest grundläggande anledningen till att jag emot EU. Att oavsett anledning och syfte så utestängs omvärlden i syfte att stärka Europa, däremot exploaterar vi gärna omvärlden när det gynnar Europa. Vi mot dem.

[Mustangcab]
1

Om de har tillverkats under slavliknande förhållanden så kan jag mycket väl tänka mig det.

Thaeri
3

Kina är ju inte direkt kända för sin miljövänliga industri, så det kan ju mycket väl vara så att deras billiga solpaneler i längden innebär mer tryck på miljö och klimat än det de ersätter.

Denna kommentar har tagits bort.
Joppo
4

Kära Stillness. Skulle inte du kunna skapa en egen tråd där du samlar dina konspirationsteoretiska inlägg? Det är lite irriterande när du strösslar ut dem i de seriösa trådarna.

[Mustangcab]
4

# 9 Nej det är ingen debatt för du debatterar inte du kommer med påstående som du underbygger med videor som ingen orkar se.

[Moa-]
3

stillness; nej, jag tror inte heller att någon sett dina uttjatade videor. Skriv gärna skriftliga inlägg så lovar jag att du kommer att få svar.

Joppo
3

#11 Är du medveten om att historien om Illuminati är påhittad? Jag förstår inte vad den har med denna sajt att göra? Denna sida handlar ju inte om fiktion utan om verkligheten.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Illuminatus!_Trilogy

[Mustangcab]
1

OK stillness du vinner jag ska inte svara på dina inlägg och  videor.

[Calle64]
2

Det riktiga Illuminati, Weishaupts inriktning har inget med dessa foliehattar att göra, tvärtom var det folket som skulle upplysas genom Illuminati. Inte att de förde någon bakom ljuset ;-) Dessa foliehattar har fått allt om bakfoten, det visar hur grundmurad man blir om man inte kritiskt granskar de somtror sig veta bäst, Alex Jones till exempel.