Spännande!
Lilla Övertorneå uppe i norra Sverige, på gränsen till Finland, har nog de flesta av oss hört talas om. Vad som däremot kanske inte är lika känt är att det där just nu utkämpas en blodig strid mellan de styrande Socialdemokraterna och ägaren till lokala kraftbolaget Ekfors Kraft, Mikael Styrman…
>> Ta en titt på den här artikeln i NSD
Mvh // Staffan
Intressant!
Jag kan se det positiva att man faktiskt reagerar då man tycker man blir illa behandlad.
Sen tycker jag inte att valet av reaktionsmetod är speciellt tilltalande. Att dra in nazism i en reaktion mot s känns varken relevant eller smakligt.

Haha, så bra bild. Sen är det kanske lite långt att gå men det är mycket som sossarna tror att dom har total makt om.

Jag tycker inte heller att valet av reaktionsmetod är speciellt tilltalande MEN faktum är att han nu blir omtalad i media vilket helt säkert var hans mål.
Vilken metod tycker du han skulle använt?
// staffan
Han kunde gjort likadant fast utan att använda de symbolerna.

Tror du att media hade uppmärksammat det?
Det tror tyvärr inte jag.
// staffan
Ja, jag tror att man kan få uppmärksamhet på annat sätt.

Hur skulle du själv ha gjort?
// Nyfiken
Jag har lite för svårt att sätta mig in i hans situation - såväl jobbmässigt, politiskt som geografiskt.
Jag tror ändå jag skulle försöka använda tidningar (insändare, kontakt med journalister) och kanske även de reklamutrymmen han använt - fast med ett annat budskap.
Han verkar ju ha en stor budget. Kanske kunde använt en PR-konsult?

Eftersom man absolut inte har någon insikt i själva bakgrunden och rättstvisten, så får jag lite dubbla vibbar här, dels är det inte helt omöjligt att det är en liten David mot Goliat likväl som det kan vara en riktig rättshaverist det är fråga om. Intressant hur som helst…