SD vill sammarbeta med Front National
Sverigedemokraterna funderar på att sammarbeta med högerextrema Front National från Frankrike.
http://www.dn.se/nyheter/politik/le-pen-pa-besok-hos-akesson/
Och då undrar jag vem i SD som talar franska för inte är det någon från Frankrike som talar svenska.
En vild gissning tagen rakt ur det blå är att man eventuellt (även om det förstås är extremt osannolikt) pratar engelska med varandra…
Det betvivlar jag då fransmän sällar talar engelska. Möjligtivs något annat latinskt språk såsom ex spanska.
Det finns såklart många fransmän som talar engelska även om jag aldrig hört Marine Le Pen göra det. Ett samarbete mellan FN, UKIP, PVV och SD vore väldigt bra för demokratin och friheten i Europa.
# 4 Tyvärr har jag då aldrig träffat någon i Frankrike😃I Spanien så är franska andraspråk så det är inte alltid som de latinsktanande länderna har engelska som andraspråk. Men de kanske kan tala tyska?🤔
Träffade på engelsktalande fransmän i Stockholm i somras som jag hjälpte så det finns säkert dom som kan det.
# 6 Men det är inte mängder då de inte har engelska som andraspråk och dessutom dubbar allting som är utländskt.
#7 Gissar att övre medelklassen säkert kan engelska.
# 8 Nejdå det är inte alls så säkert.
#9 Se länk.
# 10 Ja de har släppt in engelskan nu! Men alla de andra miljoner fransoser talar inte engelska och som jag sa de hör inget annat språk än franska då allting dubbas.
#11 Självklart finns det en stor del som inte pratar engelska, men det finns såklart en del som pratar engelska.
# 12 Vad jag menar är att de inte har engelska som andraspråk såsom vi har, de har spanska och de hör inget annat språk än franska på TV:n det är en viss skillnad. Så är det i de flesta länder utom här i Norden.
Som vanligt när SD diskuteras fastnar ni i tramsdiskussioner. Man har ju bevisligen träffats i Stockholm och samtalat. Eller tror Mustangcab att Le Pen och Åkesson bara satt och stirrade på varandra över en kopp kaffe. Kom igen nu.
Haha vilket intressant ämne! Pratade dem franska allihopa eller kanske svenska eller engelska?🤪Spelar det någon roll? 🙂
Två partiledare bör behärska engelska språket.
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law