Åhléns drar tillbaka julkatalog
Åhléns julkatalog blev föga populär av "PK-maffian" som ansåg att dem spred nidbilder genom att hänga ut två figurer föreställande svarta människor. Personligen vet jag inte vad jag ska tro.. Är det något fult att vara svart? Ska Åhléns byta ut färgerna mot vitt?
Ja, avgör själva..
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Jag förstår inte riktigt hysterin… Jag tänkte på pepparkaksgubbar/gummor nu när jag såg bilden. Det är vad de ser ut som för mig. 
Herregud! När ska PK-maffian sluta att skapa rasism samt göra rasneutrala bakverk till rasistiska tillmälen? Vad kommer sen? Lussebulleförbud då de är gula? Blossa får inte ha tomtar på etiketten då det kan ge folk bilder om hur mycket glögg som finns i kaggen på rundlagda vithåriga män?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Det var också min tanke när jag såg dem.
Undrar om personen som anmälde tänker likadant när han eller hon ser en mörkhyad människa ute på stan? Att den människan säkert är diskriminerad och borde inte få vistas utomhus eftersom deras utseende kan tolkas rasistiskt.
Är ungefär den tolkningen jag gör utifrån denna händelse.
Fast det finns ju inte riktigt SVARTA människor, det är väl det folk reagerar på. Kan aldrig tänka mig att de hade brytt sig om gubbarna var bruna. Jag har aldrig sett en SVART människa, om det inte hade varit en sotare då förstås. Sedan kan jag också tycka detta går lite för långt. Det är säkert fler ställen man ser helvita gubbar, typ som streckgubbar och dyligt, jag har ju inte heller för den delen sett en VIT människa. Frågan är vad gränsen ska gå, så länge gubbarna inte har stora röda läppar så tycker jag väl inte det ska uppstå debatt.
Ja det har gått lite för långt nu. Finns annan rasism som borde bekämpas istället.
#5 Ja och höger/vänster extremism som sprids i samhället.. Tycker det skrämmande är att jag sett båda sidorna använda rasdiskriminering. Inget extremparti är bättre än det andra.