Stefan Löfven - färgblind?
Tänkte om man skulle testa Stefan Löfvens syn, han kanske har blivit färgblind på äldre dagar?
Jag typ HATAR Sverigedemokraterna, MEN jag hatar vad de övriga partierna håller på med än mer. De beter sig som dagisbarn i en sandlåda som inte får som de vill, det är helt sjukt. Om det är 10 % av Sveriges befolkning som röstar på SD, så får man väl ta det, ge dem ett erkännande istället för att motarbeta partiet hela HELA tiden. Det är ju inte demokratiskt alls. De övriga riksdagspartierna inklusive mitt eget parti, vänsterpartiet nonchalerar inte bara SD utan även TIO% av väljarna. Man motarbetar 10% av Sveriges röstare, det är helt sjukt. Var är demokratin?
Om mitt parti (vänsterpartiet) hade gjort allians med folkpartiet och centern BARA för att motarbeta SDs roll som vågmästare, då hade jag fan röstat på partiet jag hatar, i ren jädra protest. Vilket jag tror många redan gjort.
Partierna får väl ta SD för vad de är, som det ser ut nu, Sveriges tredje största parti. De får istället argumentera mot dem och vara demokratiska och förebygga istället för att mobba ut partiet som ett gäng med dagisbarn i sandlådan. Skärpning!
tråkigt att ingen har svarat…
Men hur ska man kunna samarbeta med ett parti man inte på något sätt delar värdegrund med?
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Man behöver inte samarbeta med dem, men man behöver inte skapa allianser i syfte att förminska deras inflytande. Då kör de över både Sverigedemokraternas väljare och sina egna. Jag skulle bli helt galen om Vänsterpartiet började samarbeta tätt ihop med något parti från alliansen, det är inte så jag vill att min röst ska användas. Jag vill att vänsterpartiet ska stå för sina värderingar och sin ideologi istället för att slå ihop sig med exempelvis fp som är lååååångt ifrån Vänsterpartiet i delar valfrågor. Nu gäller det ju inte Vänsterpartiet, utan Socialdemokraterna, men ändå.
T.S Instämmer till fullo i det du säger.