Ta kampen mot SD
Kartellen berättar varför de skrev hotlåten: Sebbe får själv 15-20 mordhot från SD:are varje dag och tänker inte låta sig skrämmas till tystnad.
http://www.svd.se/kultur/darfor-skrev-kartellen-hotlaten-mot-sd_8778012.svd?sidan=1
Att SD:are hotar sina meningsmotståndare är inte så förvånande när man tittar historiskt på det hela. Så gjorde fascisterna i Italien och nazisterna i Tyskland, både innan och efter de tagit makten. SD förnekar själva likheterna mellan dem själva och nynazistiska organisationer. En intressant grej man kan göra är att gå in på forum där SD:are skriver och jämföra med forum där nynazister skriver. Man märker ingen skillnad i hur de uttrycker sig.
Jag har själv blivit hotad av SD:are och jag är inte politiskt aktiv - jag bara yttrar mina åsikter ibland. Och det kommer jag att fortsätta göra.
Detta är så dumt så man häpnar. Han påstår att han hotas och därför så hotar han tillbaka… Våldtar han i kampen mot våldtäkter och slår ner folk på stan i kampen mot våldet också?
Prova att sätta upp dig på valbar plats till SD i kommunfullmäktige så ska du få se på inte bara hot utan även fysiska angrepp på egendom och kanske även din person.
#2 Sluta gråt, är det så förfärligt om det inte bara är SDare som blir hotade? Se bara vilka som är otrevligast i riksdagen, SD.
Magnuz; var det inte så att ganska många av hoten och övergreppen mot SDs företrädare begåtts av personerna själva för att ytterligare utöka offerkoftans storlek…?
Jag vet inte hur många andra partier som skulle klottra och elda på sina egna dörrar eller rista in nidtecken i sin egen panna…
#4 Just det ja, var det inte en som skar in ett nassekors själv?
Calle64; jo, någon fick ju det strålande idén (länk nummer 3 ovan). Som sagt, vet inte om dessa personer själva misstrott sina kollegor eller om partiets politik inte håller… Frågan är varför man annars skulle komma på en sådan idé?
Det påstås från vissa håll att det skulle vara så, det är ju inget som är bevisat.
Istället för att hänga fast vid enstaka tveksamheter kan man se till helheten och den blir som SÄPO och polisen har;
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-politiker-mest-utsatta_2697699.svd
"Enligt både Säpo och polisen är Sverigedemokraterna utsatta för fler hot än andra partier. Flera SD-politiker har lämnat politiken efter hot."
Magnuz; att både läkare och polis är övertygad säger inget? Förstod jag rätt har det även gått till åtal, dock ej hört något om utfallet i rätten, kanske inte tagits upp ännu.
#7 Sin gnällvarning trogen så är det de som anmäler mest, och får flest nedlagda fall. Mannen med hakkorset ska vara glad att man inte gick vidare.

Detta handlade väl om en (S) politiker?
Så jag tror inte att vi bara ska utmåla SD.:are som "fuskare".
Ja ja. Det är bara GWs funderingar, men har ni hört nåt mer om det?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Halvdansken; jag förstår inte ditt inlägg…? Ingen som gått ut och gråtit ut i media om sin position som offer, inte heller är det på något sätt klarlagt eller ens en offentlig misstanke om att det är fejkat, endast att GW personligen utan att vara insatt i utredningen har "misstankar".

Moa- det var en kommentar till ditt inlägg: "Magnuz; var det inte så att ganska många av hoten och övergreppen mot SDs företrädare begåtts av personerna själva för att ytterligare utöka offerkoftans storlek…?"
Om denna S-attacken nu istället varit ett SD-självförvållat, tror du då inte att det stått nåt om det i tidningarna?
Och jodå, det har stått om det i tidningarna.
Halvdansken; händelsen har det rapporterats om ja, men det talar ju för inte emot min sak.
Vart är misstanken om att det skulle vara självförvållat i något annat forum än GWs personliga spekulationer? Att det skulle vara självförvållat är ju inget som det överhuvudtaget finns någon offentlig misstanke om, utan det är GWs helt egna spekulationer och är inte värda ett dugg i diskussionen. Han saknar helt belägg för sina påstående vad jag kan se. Det är lika mycket värt som om du eller jag skulle uttala oss om ett rättsfall och tro att något felar. Återkom när det finns skäliga misstankar kring detta.
"…Förundersökningsledaren XX på Västerbottenspolisen bekräftar för Expressen.se att en misshandel ägt rum under onsdagskvällen.
– Vi fick in larmet vid 23 och vi har tagit upp en anmälan om misshandel och hemfridsbrott, säger han.
Förhör har hållits under morgonen och kommer att fortsätta hållas under kvällen. Polisen har genomfört en teknisk undersökning för att säkra spår av den eventuella gärningsmannen.
– Vi har tagit upp några spår, men vi inte fått tillbaka några resultat från tekniska ännu, säger XX. …" [Egen borrkorrigering av namn] Artikeln ovan Vart är misstanken om att detta är fejkat?
"…– Men ingen vet egentligen något om en hotbild förrän vi får något från polisens förundersökning, och på den råder förundersökningssekretess, säger han.
Nämndpolitikerna blev upplysta om att de ska vara försiktiga och höra av sig om de känner att de behöver prata. …" [Egen borrkorrigering av namn] Artikeln ovan
Vart är offerkoftan och utpekandena? De säger ju sakligt att de skall vänta på besked. Ja, personen själv misstänker en politisk sammankoppling, men ingen säger att de är så eller ej.
Moa, vad är det du försöker säga? Att alla hot och våldet mot Sverigedemokrater är påhitt för att möjligen något enstaka fall kanske är det?
Jag förnekar naturligtvis inte att det bland SD:s väljare och sympatisörer kan finns en klick som sysslar med sådant här, hot, näthat och trakasserier. Jag tar självklart avstånd ifrån det och det är bara kontraproduktivt.
Det jag upprörs över är att man så ensidigt lyfter fram hot från "Sverigedemokrater" och låter påskina att detta är de enda hot som förekommer i Sverige idag. Att man dessutom uppmuntrar till hot åt andra hållet från idioter som Sebbe Stakset är upprörande.
Antingen är man emot alla former av hot och fördömer och tar avstånd från alla som sysslar med det, eller så är man en hycklare och antidemokrat.
Magnuz; jag säger att två av de mest uppmärksammade fallen med sverigedemokrater uppenbarligen var falska och brottsliga, frågan är hur dessa personer fick denna idé om övriga hot varit verkliga? Vissa hot och övergrepp har säkerligen skett, frågan är i vilken utsträckning.
Hot är aldrig okej, men du tar upp SDs utsatthet som försvar mot att sverigedemokrater gör fel, hur menar du då med ditt sista stycke? Om "ni" slår får vi också slå? ^^ Sedan är ju frågan vilka "ni" blir i detta sammanhang…
Som jag länkar till så säger både SÄPO och den vanliga polisen att hot och attacker mot SD är mest vanligt förekommande. Det borde räcka för att få slut på denna märkliga debatt och komma vidare.
"du tar upp SDs utsatthet som försvar mot att sverigedemokrater gör fel"
Gör jag? Visa exakt var någonstans jag skrivit något till försvar av SD-relaterade hot.
Magnuz; att du tar upp detta i en tråd som ensidigt handlar om sverigedemokraters attacker på andra politiker och meningsmotståndare?

Moa- har du bevis på att de som hotar "kartellen" är SDare, eller går du enbart på vad som står i artikeln?
Det vore ju en ren slump, eller?
Halvdansken; jag går på det som står, sedan är ju det öppet för diskussion i tråden.
Nja, den handlar om en extremist som själv dödshotar. Han PÅSTÅR sig få hot, vad har du för bevis för det. Han kanske ljuger?
Magnuz; nu har du tappat bort mig helt… Din logik brister eller min följdförmåga…
#22 SD drivs, i grunden, av hat. Man skall nog inte förväta sig logik.
997; ha ha, dock svårt att sakligt argumentera helt utan logik… =P
#23 Du säger att SD drivs av hat (vilket jag inte tycker) men själva drivs ni av ett sådant hat mot SD. Dubbelmoral.
May the spirit of the wolf guide me in life.
Dubbel dubbelmoral i det inlägget väl?

#25. "Du säger att SD drivs av hat (vilket jag inte tycker) men själva drivs ni av ett sådant hat mot SD. Dubbelmoral."
Nu sparkade du väl ändå dig själv på smalbenet.
#26 #27 inte ett dugg
Ni drivs av hat mot SD? Om jag tycker det är ett dåligt parti som ställer till skada för landet så hatar jag det? Om andra säger något om det så är de utsatta?
Härligt att de börjar tappa väljare, fler vaknar och ser igenom flosklerna.
ytterligare hat mot SD. http://www.svenskbladet.se/politik/index.php?alias=sd_utsatta_for_hatkampanj_fran_femaring.html
#30 Hahahaha XD
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Calle64; är den seriös?!?
Svenskbladet är en satirtidning…
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Olaka, okej, tack och lov. Aldrig hört talas om… ^^
Vad är det du inte förstår?
#36: Skapa en egen tråd om det, om det är något du gärna vill diskutera, istället för att kapa min tråd. Tack.
#38: Det tycker inte jag. Tråden handlar om hot från SD, inte hot från Sovjetunionen.
Inlägg #1 berörde nazism och facism under andra världskriget varvid det känns aktuellt att påtala den tredje stora -ismen, kommunism, som åsakade miljontals människors lidande. Sedan avslutas inlägget med självömkande.
Om det är något som "kapar" din tråd så är det denna diskussionen gällande huruvida jag "kapar" din tråd. Du får gärna kontakta Sajtvärd alternativt Medarbetare så kan de avgöra istället för att vi sitter och slösar utrymme i tråden du startat.
# 38 Jag tycker inte heller att ditt svar är befogat. SD drivs av hat mot vissa folkgrupper och de som inte tycker som SD. Detta är ett problem som måste diskuteras.
Själv hatar jag inte SD:are - jag hatar värderingarna SD bygger på. Tycker det är helt ok att kritisera invandringspolitiken, men:
1) det är inte ok att kalla människor för "Babbe" och "Hora".
2) det är inte ok att hota människor som ifrågasätter ens åsikter
3) det är inte ok att hänga ut barn på internet
o s v
#41 Jag hatar inte dom som inte tycker som SD.
Påtal om din andra punkt så är det inte bara SDare som hotar om man ifrågasätter ens åsikter, utan det existerar oavsett vilket parti man än tillhör. Alla hot oavsett vem det kommer ifrån är lika fel. Tycker du ska börja se att även andra partisympatisörer också sysslar med hot som du verkar tro endast förekommer hos Sverigedemokrater.
#41 Vill bara tillägga att värderingarna som du återger är inget SD:s partiprogram representerar. Om några utomstående eller SD-sympatisörer besitter dessa åsikter så har det inget med partiledningen o göra, däremot ger det en skev bild av deras medlemmar.
Samma sak kan dock sägas om andra partier.
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Är relativt säker på att Sverigedemokraterna innehar flest främlingsfientliga väljare. Människor som tycker allmänt illa om invandrare och vill bevara "svenskheten". Dessa extremistiska personer borde vända sig till SvP då SD infört nolltolerans mot rasism.
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

#44. Jag tror nog att de som är så extremistiska har lämnat SD för längesen. Men de som är kritiska mot Sveriges invandringspolitik och alla de miljarder som invandringen (inte kvotflyktingar) kostar skattebetalarna har mer eller mindre inget val än att rösta på SD.
SDs politik är inte så väsensskild från tex sossarna här i Danmark, eller många andra partier runtom i Europa. Men det är Sverige som står och pekar finger åt resten och säger "ni har fel".
De som förespråkar mer eller mindre fri invandring och PUT (inklusive höga bidrag) till alla som tar sig hit säger ofta att pengarna inte kommer från samma kassa. Men det gör det. Nämligen Sveriges skattebetalare. Mängden pengar är begränsad, det kan man inte bortse ifrån. Och att betala enorma hyror för slott, herrgårdar, campingplatser och vandrarhem plus dygnetruntpassning i närmare 1:1 förhållande mellan personal och ensamkommande (plus internet, datorer och telefoner) sticker säker en massa folk i ögonen, när man på samma gång läser att ägg och kaffe ransoneras på ålderdomshemmen.
Hur man vänder detta till att det är rasism, fattar jag inte.
#45 Det blir ju det när man väljer att ställa motsatsen pensionärer flyktingar. Det kan ju lika gärna vara pensionärer-26 miljarder till Stockholms infrastruktur. Politikers löner kontra pensioner och så vidare.

Ja, givetvis. Helt sant. Om nåt kostar mer så är det mindre pengar till annat. Men det blir väl mindre rubriker om man drar ner på Stockholms infrastruktur, eftersom inte alla bor i Stockholm, men de flesta känner nån gammal.
#46 Om alla hade dött runt 65 år så hade vi sparat mycket pengar. Rent ekonomiskt så är det ju jättebra om många drabbas av letala sjukdomar så som hjärt- kärlsjukdomar vid denna ålder, rent humanistiskt så blir det dock en helt annan grej. Pensionärerna har tillskillnad från invandrarna betala för sig innan detta sker.
#48 Du säger det där sarkastiskt men drar dig inte för att behandla andra grupper än pensionärer på exakt samma sätt.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
# 47
Så retoriken går ut på att skaffa rubriker, skit samma om en Breivikare får tokspel.
#51 Vi skulle också spara pengar om alla handikappade eller alla kroniskt sjuka dog. Du tror inte det finns något annat sätt att spara pengar på än att önska livet ur folk eller skicka tillbaka invandrare?
#53 Vart i mitt inlägg tillskriver jag dig åsikter? Du skrev själv att du inte var sarkastisk. Jag undrar fortfarande hur du tror att vi kan spara pengar på annat sätt?
Sedan hör inte härskartekniker hemma i en seriös diskussion. Jag tolererar inte att bli kallad "snälla människa" utav någon jag diskuterar med.
Jag kan ställa frågan såhär istället: Kan du komma på något bra sätt att spara pengar på som inte är sarkastiskt eller berör invandringen?
#54 Han konstaterade att vi hade sparat massor med pengar om alla dött efter 65 ca, det står inte i hans inlägg #48 att han själv önskar detta?
Dock skriver du i #52 att
"Du tror inte det finns något annat sätt att spara pengar på än att önska livet ur folk eller skicka tillbaka invandrare? "
Du menar alltså på, att RobinEH önskar livet ur folk eftersom det är honom du skriver till. Vilket han inte har gjort.(Alltså, det uppfattas som om du syftar på att det skulle vara RobinEH som önskar livet ur folk.)
#55 Han skriver att rent ekonomisk hade det varit jättebra, alltså för en bättre ekonomi så hade det varit bra om folk dog när de fyller 65. Och då undrade jag om det inte finns något annat sätt för bättre ekonomi. Jag har inte sagt vad som är moraliskt riktigt eller ej. Jag ger också förslag på hur ekonomin kan förbättras, dessa var helt omoraliska, det jag vill påpeka är: Vad tillför det diskussionen?
Det gynnar ekonomin om alla som lever på bidrag dör - Och? varför spekulera vidare i det? Eftersom det inte kommer ske en massavrättning av bidragstagare, eller av alla som gått i pension så anser jag det vara ett grymt oseriöst inlägg som inte kan leda någonstans.
#56 Det är fortfarande ett konstaterande och inte ett 'jag tycker' statement.
Otroligt nog finns det åtminstone några politiker ur sjuklövern med lite hederlighet kvar.
http://www.svt.se/kultur/musik/riksdagsledamoter-bojkottar-timbuktus-prisutdelning
"Jag tycker det är en obehaglig politisk retorik att sjunga om att dunka folkvalda politiker gula och blå. Det är inte så fräscht, tycker jag, för att inte säga osmakligt.
Hur ser du på den konstnärliga friheten?
– Alla som vill titta på honom (Timbuktu) ska få det, men jag förbehåller mig rätten att låta bli, säger Johan Pehrson."
#59: HAHAHA! Det var snyggt! 😂
#59, 60 Jag kan fullt ut förstå behovet av dessa tramsiga och ovidkommande inlägg, som dessutom inte har ett dugg med trådens ämne att göra. De kommer förstås ur insikten om att inte kunna bemöta SD sakligt. Detta beteende ser man ändå upp i riksdagen.
Otroligt nog finns det åtminstone några politiker ur sjuklövern med lite hederlighet kvar.
Så skrev du i # 58
Har du något exempel på att någon politiker som inte är emot texten i låten?
Snacka om trams, du serverar det ena tramsinlägget efter det andra, sen kommer offerkoftan på direkt, utan anledning. Snacka om oseriös debatt.
Kliv upp ur sandlådan!
Vad menar du? Går man på en hyllningsceremoni så gillar man uppenbarligen texten. Gillar man den inte utan är konsekvent i sitt avståndstagande mot politiskt våld så väljer man, som t.ex. Westerberg, att inte gå på ceremonin, mycket enkelt.
#63 Det är ett flertal politiker som är emot texten, oavsett parti, ta av dig skygglapparna!
Jaså, ja, det är möjligt. Kan du namnge, låt säga…tre stycken? (Förutom de tre moderaterna+SD) Eftersom du skriver att det är "ett flertal" så borde det inte vara några problem.
#65 Jag följer inte vartenda ord dessa skriver, men om du läste tidningarna under tiden man skrev om detta så vore det inga problem. Jag tänker inte sitta och leta länkar åt dig för varje dumt påstående du kommer med.
Vi har högt i tak men för det kan man hålla en vettig tonläge till varandra även om det är ett ämne som ger heta känslor. Väljer inte ta bort någon inlägg och hoppas ni är snällare mot varandra /Sajtvärden
Precis som vanligt kan du inte belägga dina påståenden utan sitter och häver ur dig det ena påhittet efter det andra alltså.
Kan du belägga att det bara är några moderater som är emot texten? Sluta fjanta dig med motbevisa till dina teser, bevisa dina istället.
#69 Ja, eftersom artikeln bara nämner dessa tre så är det bevisat tills du kan styrka något annat.
#70 Å det finns inget mer skrivet om detta? Glöm att jag söker igenom arkiverade artiklar för din skull. Alla med lite sans vet att fler var emot ordvalet i texten.
Det är redan påbörjats killen mellan de arbetsföra människorna och det som inte är. De styrande har under nåt årtionde steg för steg genom att sänka de sjukas eller pensionärers vardag men även nästan omöjliggöra för en sjuk person att få rätten till ekonomisk existens visar de vilket värde som denna grupp har och skall ha. Att man sen är rasist för att man vill att gamla och sjuka ska först få möjlighet att leva innan man tar in mer folk när man inte har råd att ta hand om de som redan bor där,absurt är inte ordet. Tycker inte skattepengar skall generellt ska gå till saker som inte finns vettig grund till.Tex statliga lyxfester eller idiotiska utvärderingar som ska utvärdera vad som redan utvärderats.Som sagt mycket skattepengar kommer inte dit det ska.