Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 2429 ggr
Mitralis
3

Har ni gjort något test?

Har ni gjort något test där ni kan se vilka partier som ni sympatiserar med?

[julatopp7018]
2

Inte på ett tag.

[NeferNefer]
1

Det låter intressant! Jag skulle gärna ta ett sånt test. Jag vet inte vad jag ska rösta på (ett parti vet jag att jag inte tänker rösta på). Självklart ska jag samla in information om alla demokratiska partier och sätta mig in i vad de står för, men ett test kanske kan ge en fingervisning om inte annat. 👍

[Calle64]
1

Finns ett gammalt test, tänker man bort partiledare som fanns då kommer man väl hyfsat nära sanningen. Själv blev jag närmast S, längst ifrån M.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article12428442.ab

[NeferNefer]
1

#3: Kan vara något knas med min dator, men jag kunde inte göra testet. Jag klickade på "Fortsätt" men ingenting hände … 🤔

[Calle64]
1

Jag fick scrolla i fältet för att se frågan.

[NeferNefer]
2

Jag hittade ett annat test: http://valpejl.se/kompass?ramverk=ja Resultatet blev ungefär som jag anade. Bland annat är jag inte sverigedemokrat.

[Moa-]
0

Jag gjorde mest för intresses skull inför föregående riksdagsval, det gav förväntat resultat, och de två partier som jag övervägde i topp. Däremot så hjälpte det mig att personrösta, någon jag ej hade lyckats med annars, därför rekommenderar jag faktiskt detta inför valen.

Mitralis
1

Hm, enligt testet så är jag 69% V, 63%S, 52%MP

Magnuz
5

#2, #6

Din hangup på SD är verkligen fantastisk.

[Calle64]
1

Fortfarande S med detta test, ganska högt med SD också faktiskt

Winrey
6

#6 Jag tror vi vet att du inte är Sverigedemokrat, förstår inte varför du måste påpeka det i varje inlägg?

May the spirit of the wolf guide me in life.

Magnuz
3

🏆

[Mustangcab]
3

# 8 Det blir mer än 100%😂

Mitralis
1

Japp 😃

RobinEH
1

Jag är tydligen närmast piratpartiet följt av S och MP, längst ifrån V. Blir väl till att läsa på vad piratpartiet vill. När jag kollade på parti per fråga så tyckte jag dock att det var lite underliga kopplingar.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Remix]
1

Körde valkompassen (SvT) med 2010 års frågor och fick 58,1 i snitt  för oppositionen mot 40,5 för Alliansen. Största likhet med S, 67%, minst med C, 36%.

fatcat
0

Testade också valkompassen, högst upp kom (V) 63% därefter socialdemokraterna 62% och slutligen SD 54%

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

mopsen12
2

Blev rätt förvånad av mitt resultat: V - 79%,  MP - 72%, S - 62% och minst moderaterna och SD på 23% vardera. 

Allting var förväntat utom miljöpartiet som jag inte hade en aning om skulle klaffa så mycket. 😮 

Borde nog ta mig i kragen och kolla upp varför jag fick så mycket som stämde överens med dem.

fatcat
0

Låt mig gissa, du är emot kärnkraft och vill ha högre bränsleskatt?😉

mopsen12
2

#19 haha, antar att den tar sådana frågor och gör om mig till miljöpartist 😃

997
1

71% v och 70% mp….men jag är för kärnkraft…

25% sd - 25% mer än vad jag trodde jag skulle vara.

[Moa-]
2

997; det är ofta inte fel på SD;s politik som sådan, utan deras sätt att finansiera sina satsningar. Vissa frågor är ju givetvis väldigt fel, men som regel hade du nog utifrån övriga partier som kommit högt kunnat komma ännu högre på SD.

fatcat
1

#20 Jag fick också högt procentantal på miljöpartiet. Är emot utbyggnad av kärnkraft men däremot vill jag att man bevarar och använder det som finns.