Politik iFokus

Politik

Etikett: ordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 2865 ggr
Johannez
4

Timbukus tal i rikshuset

Som många av er vet så höll Jason "Timbuktu" Diakité ett tal i riksdagshuset efter att ha prisats av "Fem i tolv- rörelsen".

Talet var känslomässigt och rörande där han, genom att bland annat visa sitt svenska pass, styrkte sin tillhörighet som svensk. Komikern Özz Nûjen kommenterar talet på sin hemsida med rubriken "En sak grämer mig". Han menar på att något är fel när vi måste vifta med passet för att bekänna vår kärlek för landet.

"…Du behöver inte ens säga något, eller ens försöka bevisa din kärlek mot den du vördar och är kär i. Det syns… i dina ögon, det märks i dina handlingar. Timbuktu har i hela sitt liv, genom sin musik och sina handlingar redan visat och överbevisat sin djupa kärlek för vårt Sverige. Det borde ha varit gott nog, för alla oss, sedan länge.

Och det är detta som grämer mig…

Nu stod han där och viftade med passet. Det är ovärdigt vårt Sverige."

Jag skapar denna tråden då jag vill höra era åsikter om detta. Vad det fel av talmannen Per Westerberg att ta ställning och utebli från ceremonin och talet. Det sägs att han tog avstånd med anledning av Jasons samhällskritiska låt där han rappar om att slå Jimmy Åkesson "gul och blå". Själv vet jag inte hur jag ska ta ställning till agerandet och vill därför höra vad ni tycker.

Länk till Özz Nûjens inlägg:

http://www.nujen.nu/en-sak-gramer-mig/

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

fatcat
2

Förstår inte poängen med att vifta omkring det svenska passet. Detta land tillhör förmodligen ett av världens mest jämställda, utan någon massiv rasdiskriminering. Känns på något sätt kränkande då denna bild inte stämmer, Sverige räddade tiotusentals människor under andra världskriget genom att dela ut skyddspass.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

olaka
6

#1 Poängen är väl att vi måste värna just de värdena, för att vi har ett vidrigt parti som angriper dem.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

fatcat
8

Men vi "kritiker" måste också få diskutera och argumentera mot invandringspolitiken utan att bli påhoppade som rasister.

Bilden av Sverige som rasfientligt land där invandrare måste vifta omkring med passen stämmer inte överens med verkligheten.

blombuketten
3

#3. Är du säker på det?  Eller tror du bara?

Kanske man ska se det symboliskt.

olaka
7

Återigen, kanske inte än. Men om Jimmie och hans gäng fick bestämma skulle inte såna som Jason Diakité inte ens ha nåt pass att vifta med…

Det funkar inte att bara reagera på rättigheter som har tagits ifrån oss, vi måste även värna de rättigheter vi fortfarande har.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Johannez
2

Under 2013 har vi återkommande sett fall där utanförskap, etnicitet och det som inte får talas om i Sverige bubbla upp till ytan.

Jag pratar om ett startskott som avfyras med Jonas Hassen Khemiris öppna brev till Beatrice Ask "Bästa Beatrice Ask" i våras, om upploppen i Husby, om alla granskningar som grävts fram av media, Tobias Billströms uttalande "De är inte blonda och blåögda" och om människors egna berättelser om tillvaron i Sverige som medier tagit fasta på.

Det Sverige vi hör i media under 2013 är ett Sverige under förändring, med SD som får goda opinionssiffror och nu Jasons gripande tal i rikshuset.

Men jag kan inte hålla med. Precis som #3 du nämner ser verkligheten en annan ut, åtminstone ur mitt perspektiv. Men genom all denna uppmärksamhet är jag rädd för att vi rör oss allt närmre den verklighet som gestaltas genom media. Eller vad säger ni? Åt vilket håll rör sig utvecklingen?

http://www.dn.se/kultur-noje/basta-beatrice-ask/

Fördomar är dumbommarnas förnuft.
François de Voltaire

fatcat
0

#4 Givetvis är det spekulationer.. Finner dock inga trovärdiga faktauppgifter som verifierar detta. En av mina vänner härstammar från Mellanöstern, han genomled diverse fördomar i lågstadiet men lyckligtvis inte idag! Tycker det känns respektlöst att vifta med passet då svenska diplomater delade ut detta på löpande band under WW2. Men, samtidigt är ju budskapet minst lika viktigt.

fatcat
5

Skolan som jag är anställd på har många utomeuropeiska barn/ungdomar vilket aldrig varit några problem. Har inte förekommit någon form av rasdiskriminering under tiden som jag varit där!🙂

Tycker det är viktigt att samhället inte svartmålar oliktänkare som rasister då invandringspolitiken faktiskt orsakar missnöjesröster. Man kan inte skylla allt på fördomar.

Martin
0

Den raden om Åkesson och banka gul och blå (om den nu går så, har inte hört just denna låten av nämnde artist) är ju i min värld ganska oförargligt i jämförelse med en del andra låttexter av samma artist. Så jag hoppas snarare det var andra textdelar än just denna som fick detta resultatet, om det nu är texterna som gjorde att det blev som det blev.

mvh Martin

[Moa-]
4

Martin; skall vi lyssna på Jason själv, vilket vi kanske borde i detta sammanhang så har den omdiskuterade meningen flera innebörder, men ej den bokstavliga tolkningen som många felaktigt dragit… Det är ju även en referens till Fridas låt från några år sedan 2007.

Martin
0

#10 Även om jag uppfattar det oförargligt kanske hans innebörd är värre än jag trodde. Har du länk till var han berättar om låten? Jag kanske klampade i klaveret nu, tyckte ju inte det lät så allvarligt. Eller du menar inte att jag är en av de som dragit felaktig slutsats? Jag har faktiskt för övrigt inte dragit någon slutsats alls, har inte hört låten och ett par ord i urdrag är inget jag drar slutsater från. Däremot tycker jag inte det låter oförargligt, men det beror såklart på hans syfte.

Har däremot hört andra texter av honom som jag tycker är värre (utan att veta vad han menar med dem).

Men så är det väl med musik som med så mycket annat, någon kan tycka att det låter mer eller mindre bra (eller dåligt) oavsett vad skaparen menar med det.

mvh Martin

olaka
2

Det finns en rolig häshtäg på Twitter: #bokstavligrap

https://twitter.com/search?q=%23bokstavligrap&src=hash

[Moa-]
1

Martin; jag sekunderar ditt första inlägg, de som dragit fel slutsats är de som ser det som en uppmaning att misshandla sverigedemokrater. Jag sökte på Youtube tidigare men fann det ej upplagt, men han var med i TV4s nyhetsmorgon och förklarade sina avsikter. 

"Martin; skall vi lyssna på Jason själv, vilket vi kanske borde i detta sammanhang så har den omdiskuterade meningen flera innebörder, men ej den bokstavliga tolkningen som många felaktigt dragit… Det är ju även en referens till Fridas låt från några år sedan 2007." Inlägget var tänkt som lite vagt förtydligande i och med att jag ej hittade det aktuella klippet just då. Meningen i låten är alltså inte att någon bokstavligen skall misshandlas.

Magnuz
3

Hur menar du att Jason inte skulle funnits i Sverige med SD:s politik? Exakt vilket förslag i SD:s partiprogram är det som skulle förhindrat hans existens i Sverige?

olaka
3

#14 Extrem minskning av invandringen.

Magnuz
1

#15 Var hittar du stod for den asikten? (am tangentbord…)

olaka
4
Magnuz
5

#17 Det finns inget på den sidan som stöder ditt påstående. Återigen, vad i SDs politik skulle gjort att Timbuktu inte funnits i Sverige?

olaka
4

Du kan inte av det jag länkade till samt SDs allmäna politiska handlingar och resonemang utläsa att SD vill minska invandringen?! Trollar du nu eller är du allvarlig?

Magnuz
7

Nej, SD vill utifrån rådande situation idag minska asyl- och anhöriginvandringen med ca 90%. 

Jasons föräldrar kom hit som studerande från USA på 70-talet och han föddes här i Sverige, i Lund för att vara exakt.

Du har alltså fel på mer än en punkt;

1. Jasons själv är född i Sverige, SD vill inte kasta ut några svenska medborgare.

2. Jasons föräldrar kom som studerande, SD vänder sig emot vår höga asyl- och därpå följande anhöriginvandring.

3. Situationen i Sverige i början av 70-talet var helt annorlunda än idag. Behovet av ett parti som SD var litet eller obefintligt eftersom invandringspolitiken ännu inte börjat haverera. Det fanns alltså inga tankar på att begränsa någon invandring.

[Calle64]
2

#20 Det enda SD vänder är kappan efter vinden! :-)

olaka
2

Du tror att SDs politik skulle se exakt likadan ut om man hade regeringsmakt i Sverige alltså? Själv är jag inte så blåögd, kan man lära sig något av historien så är det att högerextrema partiers acceptans mot andra människor minskar exponentiellt med hur mycket makt de har i samhället.

Magnuz
5

Självklart skulle den det, och skulle man ändra sig kraftfullt från det man gått till val på skulle man åka ut med huvudet före efter fyra år. Det är nämligen så demokrati fungerar.

På tal om acceptans mot andra människor så är det väl magstarkt för att komma från en vänsterpartist…

[Calle64]
3

#23 Lika löjligt som det som kommer från en SDare. https://sv.wikipedia.org/wiki/Nazism

blombuketten
3

#23. Så där gör du väldigt ofta, länkar till vad, allra helst någon vänsterpartist har sagt. Som om det skulle göra SD´s uttalanden, göranden och låtanden mindre anmärkningsvärda. Försöker du vända på diskussionen och hoppas att vi andra (några av oss andra) inte märker det? Det fungerar inte vet du.

Om jag uttalar mig elakt mot någon, blir ju inte mitt uttalande MINDRE elakt bara för att någon annan säger något dumt.

olaka
3

Det var därför jag skrev "om Jimmie och hans gäng fick bestämma". Jag hoppas de inte får sån makt och tror heller inte heller att de kan få det med parlamentariska medel.

Kommunistspöket är såklart en undanmanöver för att slippa diskutera sakfrågorna som blombuketten skriver, därför avhåller jag mig från att kommentera det vidare.

Magnuz
2

Om ni läser om mitt inlägg så ser ni att det var i ett eget stycke på slutet som jag tog upp vänsterns historia och eftersom jag uppfattat det som att olaka är just vänsterpartist så visar det vilken hycklare han är.

olaka
5

Vänsterpartiet har som bekant egen majoritet i Fagersta. Hur har man betett sig där? Skatt på 110%? Gulagläger? Troseder gentemot den röda fanan varje skolmorgonsamling?

[Calle64]
2

#27 Det är dina länkar som är löjliga, och ditt resonemang. När det gäller vänstern så drar du upp gamla synder, som aldrig får glömmas. När det gäller SD så är allt som sagts glömt på en grisblink, oseriöst förhållningssätt.

Magnuz
3

Då kan vi bara vänta och se vad som händer när SD får egen majoritet i någon kommun. Du kommer garanterat att bli besviken eftersom varken gaskamrar eller förintelseläger skulle upprättas. Om jag skulle gissa så skulle politiken bli ungefär som den varit i Vellinge under många år.

[Calle64]
3

#30 Däremot en ekonomi på fallrepet, inkompetenta ledamöter och utflyttning. Tur att det inte kommer att hända!

olaka
4

Du menar att man, som i de kommuner där skånsk-rasister fått inflytande, aktivt vill stoppa allt flyktingmottagande. Ja, det är vad jag kallar vidrigt beteende och typiskt en sak som kommer att ske på alla nivåer där SD får makten. Jag tänkte inte ens på det emipiriska faktumet innan du påminde mig, tack för det!

Magnuz
3

Jo för Vellinge går det ju så väldigt dåligt för…

Men tänk efter lite nu för en gångs skull..du skriver det ju själv, det jag hela tiden sagt; "aktivt vill stoppa allt flyktingmottagande."

Jasons föräldrar kom hit som studerande, inte flyktingar!

olaka
3

Jag besvarade #30 som behandlar en eventuell framtid där SD har politiskt inflytande…

Magnuz
3

Hela denna del av diskussion kommer sig av ditt uttalande;

"Men om Jimmie och hans gäng fick bestämma skulle inte såna som Jason Diakité inte ens ha nåt pass att vifta med…"

Vilket alltså är grundlöst eftersom Jasons föräldrar kom hit som studerande och Jason själv är född i Sverige.

[Calle64]
2

Nej, läs #0 om du vill ha en ledtråd till denna diskussion.

Magnuz
3

Läser du bara varannan mening av mina inlägg? Eller läser du dem ens? Det verkar ju inte så.

"Hela denna del av diskussion"

[Calle64]
2

Läser du överhuvudtaget vad tråden handlar om?

Magnuz
6

Okej..det var droppen. Jag kommer från och med nu inte ens försöka ha någon diskussion med dig eftersom du är så besatt av att angripa och säga emot precis allt jag skriver utan egna resonemang, belägg eller försök till vettigt samtal.

Du kan kontakta mig via PM om du ändrar dig så välkomnar jag fortsatt debatt, på en seriösare nivå.

[Calle64]
4

Det var detlöjligaste jag läst på länge, du tillför inte ett dugg själv mer än härskarmetoder där du själv går in och påpekar vad tråden handlar om. Det är inte din tråd, blir du irriterad av mina påpekanden så är du irriterad på dig själv.

Är det något somär tröttsamt så är det dina ständiga utflykter och undanflykter.

olaka
2

Magnuz:

Den biten avhandlade jag mer eller mindre färdigt redan i #22…

Magnuz
4

Nej, du kommer med konspirationsteorier om att SD säger en sak nu, men om de får makt, då jädrar blir det dödsläger och förintelse. Som sagt, anklaga andra för att ha foliehatt går bra men då ska du sopa rent framför din egen dörr först.

olaka
1

…dödsläger och förintelse…

Jaså, har jag sagt det? Det kan inte vara så att du överdriver nu?

Vad jag säger är att, med tanke på att så många Sverigedemokratiska företrädare har så vidriga åsikter, och eftersom man(i stort sett alla SDare) inte kritiserar enbart flyktingmottagandet i retoriken utan kritiserar flyktingarna och andra invandrare så är det inte så långsökt att tänka sig att man skulle försöka all invandring i större utsträckning än vad man nu föreslår om man hade större makt.

Magnuz
4

Och sedan när räknades utländska studenter som invandrare? Inse att du gjorde ett förhastat uttalande, kan du åtminstone inte ha en sådan hederlighet att du erkänner att det blev lite fel istället för att vara så otroligt prestigefull? Jag lovar att inte "hold it against you", tvärtom skulle du stiga i aktning genom ett sådant rakryggat beteende.

olaka
2

Men i Sverige blir du inte svensk medborgare bara för att du föds i Sverige(så som det är i USA), så det krävs ju att päronen ansökt om medborgarskap.

Magnuz
4

Det spelar ingen roll hur du krumbuktar dig. SD:s politik går inte ut på att stoppa utländska studenter eller välutbildade personer som vill bosätta sig i Sverige och ta ett arbete där det råder arbetskraftsbrist. Det SD vänder sig emot är den oproportionerligt omfattande asyl- och anhöriginvandringen. Varken Jasons föräldrar eller han själv tillhör denna grupp och alltså är du galet ute.

olaka
2

SD:s politik går inte ut på att stoppa utländska studenter eller välutbildade personer som vill bosätta sig i Sverige och ta ett arbete där det råder arbetskraftsbrist

Och faller de inom den ramen så ska de få svenskt medborgarskap enl SDs sätt att se? För uppehållstillsånd ger ju inte medborgarskap.

Magnuz
2

SD är inte emot att utlänningar blir svenska medborgare. Tvärtom är man för en öppen svenskhet och välkomnar de människor som vill anamma svensk kultur, svenska värderingar och bli en del av vårt land och nation. Med det sagt vill man samtidigt återupprätta statusen på medborgarskapet och inte dela ut medborgarskap till höger och vänster utan några krav, så som sker idag.

Samma typ av krav eller utveckling mot högre, dock fullt rimliga, krav ses i hela världen. Nu senast i Storbritannien;

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2522877/Ian-Duncan-Smith-says-migrants-pass-English-tests-claiming-benefits.html

"All migrants will have to  demonstrate a ‘reasonable standard of English’ or be barred from claiming benefits, says Iain Duncan Smith."

[Calle64]
6

Du som tjatar om länkar i det mest skilda och oväsentliga frågor, var hittar du uppgifter omatt man delar ut medborgarskap till höger och vänster?

Mycket märkligt att du beskyller andra för trams men själv hittar på värderingar hela tiden. Starta gärna en egen tråd, där det har med tråden att göra. Du får försöka göra en koppling till SD för det är ju de enda trådarna du själv skriver i.

Croatoan
4

Man får ha åsikter, man får tycka, man får uttrycka vissa åsikter högt, vi lever i ett så kallat Demokratiskt samhälle. Det är vad ni tror, Ni vill inte ha SD och dess väljare, Ni vill inte att man ska ha såna åsikter, Ni vill inte ha mångfalden inom Demokratin. Jag är för en arbetskraftsinvandring, jag motsätter mig starkt den flyktingpolitik vi har nu och har haft under lång tid. Asylsökande ska inte behöva vänta upp till 10 år på svar, under den period de inte har mycket till val än att leva på samhället. MEN det är inte deras val, det gör dem inte till lata eller parasiter. Regelverket stoppar dem. Och utifrån erat perspektiv, är jag en rasist, jag anser att det ska gå fortare och effektivare, ärligt talat ser jag mig själv som mer humanistisk än vad många av SDs kritiker anser sig själva vara.

I dagen superliberala Sverige där alla lever i det rosaskimrande sockervaddens dal har man slagit samman invandring med flyktingpolitik/hjälp. Det är helt separata frågor. Invandrare kommer för arbete/studier m.m. Flyktingar kommer från, krig/svält/sjukdom/tortyr m.m. inte kanske redo att ställa sig vid Volvos löpandeband. Tyvärr så går det inte att diskutera med "SD motståndare" då de har den enda och sanna tolkningen av vad SD är och står för.

olaka
3

#51 Jag slutade ta dig på allvar vid "ni vill inte ha mångfalden inom demokratin", för det var en så dum straw man att man nästan svimmade. Oärligt av dig, med hopp om bättring.

Magnuz
2

Det stämmer ju på många personer och grupper, exempelvis AFA, RF och andra som hetsar och sjunger om att slakta Sverigedemokrater. Eller varför inte våra fackförbund, transport eller LO, som utesluter personer med vissa politiska åsikter. 

Om man vill slakta och utrota människor så tycker i alla fall jag att det indikerar att man inte vill ha dem kvar. Men du har säkert någon mer eller mindre bisarr bortförklaring även av detta…

olaka
2

Så du menar att "Ni" i detta inlägg riktar sig till AFA sympatisörer? Bra, så slipper jag (och de andra i tråden) känna sig träffade.

Magnuz
1

Exakt vem han syftar på med sitt "ni" vet jag inte, det får han svara på själv. Tolkar ditt svar som att du i alla fall håller med mig i det jag skriver i #53, alltid något.

Tralle3
0

De överhypar timbuktu eftersom han är kändis. Hur många andra invandrare har inte sagt det han säger men inte fåt någon respons eftersom de har varit vanliga snubbar? Bullshit kallar jag detta politiska kändisskap.

[Moa-]
0

Tralle3; är det inte bra att någon då fått ett kommunikationsutrymme så att frågan kan lyftas?

Ja, kända personer hörs mer, detta är logiskt, att ge nio miljoner människor egen TV-tid är relativt ogörbart…

Tralle3
0

Jo det är väll bra, men knappast nödvändigt. Detta bevisar bara att något är fel, och jag vet ärligt talat inte varför timbuktu gjorde detta uttalande, vad var hans agenda? Jag har iallfall svårt att ta någon drogliberal kändiss på allvar.

Om ni missförstår mig rätt så tror jag nog att han spelade sina kort rätt, att han verkligen vill vara svensk och identifiera sig som svensk annat än på passet tror jag inte på. Det har blivit en trend att personer med invandrarbakgrund spelar på "raskortet" vilken han gör. Vad han sedan tycker vet jag inte, han är känd och är rik, han har många kontakter. So what? Frågan är om han verkligen är gatans röst som han så gärna vill påstå.

Timbuktu och Nujen är är experter på att synas i rätt sorts media och tala om kontroversiella ämmen, fasen, det är ju deras jobb. Om de sedan verkligen tror på det de predikar om och lever som de lär, det är en annan femma. 

Jag vet ärligt talat inte vad dessa snubbar gjort som är så "fett" att de förtjänar den överdrivna respekten de har, och varför deras ord skulle vara värda mer.

[Moa-]
2

Tralle3; även om du kommer dig "upp i världen" så har du kvar din bakgrund och dina erfarenheter. Det är sällan du förlorar medmänsklighet om du någon gång haft det. Zlatan exempelvis lär fortfarande kunna identifiera sig med mångkulturen i Malmö och se problemen som faktiskt föreligger i samhället, även om han idag tillhör de absolut rikaste i Sverige (i alla fall strikt ekonomsikt sett). 

Att någon har en annan erfarenhet eller åsikt i en fråga än dig, det innebär inte att det personen har att säga i en annan fråga är oviktigt.

[Calle64]
2

pseudokommunikatör kallas det när kändisar blir språkrör. Det är inget nytt fenomen. Alexander Bard är ju en sådan som sitter i soffor och tycker saker, Zlatan som politiker har ju diskuterats här. Ronald Reagan är ju en annan. cicciolina satt ju i Iataliens parlament till och med. Så att en artist eller en komiker gör uttalanden är inte så konstigt. Proggrörelsen är väl mer känd för sina texter än skönsång. Komiker har alltid häcklat politiker, Karl Gerhard drev ju med Hitler.

Magnuz
1

Det är väl solklart för alla varför de gör detta? Precis som alla andra B-kändisar vet de vad man ska säga för att hamna på löpsedlar eller på bild i skvallertidningarna. Det ger ringar på vattnet och man blir bjuden på fler kändisfester, får mer press och säljer mer skivor samt får sola sig i kändisglansen. Precis samma anledning som Magnus Betnér alltid klankar ner på SD, han vet att det ger cred och han syns mer i media. Tomas Ledin och några till var med i den där filmen "Jag är Jason" eller vad det nu var, samma sak där, man måste synas annars finns man inte.

Enkel logik.

[Calle64]
1

#61 Vad är logiken? Det är väl snarare ologiskt om B- kändisar uttalar sig om olika saker.

[Moa-]
2

Jag säger tvärt emot, jag ser inte anledningen med kända människor som inte har något vettigt att säga. 

Magnuz; eller så har Magnus med normal stavning lite vett och står för sina åsikter, om än ofta med en komisk tvist…?

Tralle3
0

63:

Du ser aldeless för lättsinnt på detta och du verkar köpa skådespeleriet. Jag hävdar fortfarande att detta är någon form av pr grej. Du verkar vara en schyst brud, men ärligt talat fattar inte hur du kan ta zlatan på allvar. Visst han kan identifiera sig med "mångkulturen" vilket jag har svårt att tro innest inne med tanke på hans val av fru, och han förstår problematiken i förorten? Och? Han säger inget som ingen annan inte redan sagt.

Det finns bättre och sämre känsidar som talar om samhällets problem, och jag kan tyvärr inte säga att jag hittat några i sverige eftersom de talar alla på samma sätt, precis som de lärt sig att skådespela för att få tittarsiffror. Jag känner ingen äkthet i det dem säger, även om det dem talar om till viss grad är sant.

[Calle64]
2

Jag förstår inte varför kändisskap ger legitimitet åt åsikter. Även om jag kan förstå varför de ger högre tittarsiffror. Risken är ju att debatter reduceras till antiintellektuella diskussioner.

[Moa-]
1

calle64; inte legitimitet utan uppmärksamhet vilket leder till att frågan lyfts, vilket sällan sker annars. En viktig skillnad enligt mig.

Tralle3
0

Så klart bra att frågorna lyfte, om man antar att det dem säger är en korrekt bild av verkligheten. Jag tror de flesta politiker är fullt medvetna om landets problem men de kan/vill inte göra något eftersom det är en omöjlighet. Kom ihåg partier = vinstdrivande organisationer. Sedan när ger mcdonalds ut gratis happy meal?

[Calle64]
1

#66 Det jag menar att det ger legitimitet åt vissa åsikter, som vi sedan köper, en sorts PK styrning. Sedan kommer då anklagelser om just PK media som ett brev på posten. Tyvärr är ju de som sitter på kunskap inte mesiaanpassade som ger dem tv-tid de kanske borde ha.

olaka
1

Du får vända på det Calle, om du råkade vara känd och hade en åsikt du brann för, skulle du inte då utnyttja ditt kändisskap för att föra fram den åsikten?

Tralle3
0

Hur många utav dessa kändisar brinner för det dem snackar om? En intressant fråga.

[Calle64]
1

#69 Där slog du nog huvudet på spiken. Förmodligen, men jag tror, inbillar mig kanske, att man skulle hålla sig inom ett område man kan. Som fotbollsproffs inom idrott. Som musiker i idoljuryn. ;-)

Magnuz
0

Det finns två utgångspunkter här; dels B-kändisarnas och dels de som bereder plats åt dem i rampljuset. Jag utgår från den första i #61, inte den andra.

Tralle3
0

Jag skulle inte kalla timbuktu och zlatan b-kändisar, men det har inte med saken att göra. De flesta politiker är ju a-kändisar men inte fasen har de vettigare saker att säga.