Politik iFokus

Politik

Etikettjämställdhet
Läst 1241 ggr
[Calle64]
1

Nyamko Sabuni

Intressant beskrivning av Sabuni angående feminism av henne i programmet "Min Sanning".

http://www.svt.se/min-sanning/

fatcat
0

Skicklig minister, gillar henne 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Tralle3
1

Hon är färgad, vilket egentligen är ett problem ur många olika perskeptiv.

fatcat
0

#2 Suck.. Förmodar att du syftar på det hemska och ondskefulla partiet Sverigedemokraterna!

Tralle3
1

3:

Nej, det finns många problem med att vara ickesvensk och ha höga positioner i dagens samhälle. Hela tiden måste man tänka på att inte framstå som bias gentemot sin "egen" grupp, något som kan bli knas.

Winrey
1

#2 Ursäkta, men vad fan är det där för kommentar?

May the spirit of the wolf guide me in life.

Tralle3
0

5:

En kommentar som har mycket sanning i sig skulle jag påstå. Sanning som svaga indivder har svårt att acceptera.

Winrey
0

#6 Du tycker det är ett problem att hon är mörk?

Tralle3
1

7:

Ja faktisk, utav många olika orsaker. Egentligen ska det ju inte vara några problem, men i dagens våldsamma och respektbristande samhälle så är allt känsligt.

Winrey
0

#8 Jag förstår inte varför det skulle vara ett problem.

Tralle3
2

9:

Ditt parti misstycker…

fatcat
0

Måste vi alltid snöa in på SD?

Tralle3
0

Ja, det måste vi.

Winrey
0

#10 Tycker inte jag att dom gör.

olaka
0

Första gången jag klickade på "bra inlägg" på Winrey(#5)

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Tralle3
0

14:

Ta bort det då.

997
1

#13 Med all önskvärd tydlighet misstycker SD mot att det som inte stämmer in på "det svenska" befinner sig i Sverige.

Winrey
0

#16 Hur vet du vad dom anser är svenskt?

Tralle3
1

Eftersom vi har studerat SD och deras partiprogram en lång tid, därför. Vi har studerat SD och hela dess kontext, vi känner tills och med många högt upsatta i SD, men kan ej avslöja våra källor pga hot.

Winrey
1

#18 You're a obvious troll.😂

997
2

#17 Det vet dom inte själva! = Ett stort problem!

fatcat
0

#20 Sverigedemokraterna menar att svenskheten inte är definierbar, beroende på om människor är integrerade och känner sig delaktiga i kulturen. Inte uppfattar du dig som "Kines" endast för att du besöker Kina?

[Calle64]
2

Hon är svenska!

fatcat
2

#22 Nej, hon är supersvenska! En förebild för liberalismen🙂

997
1

#21 "Sverigedemokraterna menar att svenskheten inte är definierbar, beroende på om människor är integrerade och känner sig delaktiga i kulturen. Inte uppfattar du dig som "Kines" endast för att du besöker Kina?"

Det är just sådana argument jag menar!

fatcat
0

#24 "Det är just sådana argument jag menar!"  

Förklara vad du menar?

Winrey
1

Svenskhet för mig sitter inte på hudfärg eller etnicitet, utan det sitter i huvudet. Att man tar till sig det svenska samhället, lagar och sociala regler.

[Calle64]
2

#26 Så alla som bryter lagar och regler är inte svenskar? När jag blev utvisad i fotboll så miste jag mitt medborgarskap? Fuskani Fia med knuff, rökte utanför rökrutan, körde mot rött? Är till och med så osvensk så jag kör för fort ibland. Väääldigt många, till och med majoriteten i SD är alltså nationalister som inte har rätt att kalla sig svenska nationalister?

Tralle3
0

Jag kan hålla med att man är svensk om man uppfyller vissa kriterier. problemet är bara att dessa kriterier är olika beroende på vem man frågar.

Jag frågesätter dock "Att man tar till sig det svenska samhället, lagar och sociala regler".

- Vad menas med svenska samhället?

- Vilka lagar måste man följa för att bli svensk?

- Vilka sociala regler syftar du på?

Jag tror man kommer långt på att visa respekt oavsett vart man befinner sig. Det viktiga är ju inte vem som är svensk eller inte, utan hur indivden behandlar andra och hur den lever.

Winrey
0

#27 Så långsökt!  Jag menar att man ska anpassa sig till landet man kommer till.

Tralle3
1

27:

Långsökt, nej inte alls. Anpassa sig, jo det borde man göra om man vill vinna på det långsiktigt. Fast denna anpassning kan inte defnieras av staten eller av olika partier. Individen måste inse själv vad som måste göras. De personer som är missanpassade i sverige och har levt ett långt liv utan att komma "in" i samhället är kanske körda, även deras barn som växt upp med vissa ideer kommer ha samma problem. De vill och kan inte fatta vikten av "anpassning". Detta problem finns överallt så klart.

[Calle64]
3

Min erfarenhet utan att ha forskat på området är att de som hamnat lite utanför samhället som är mest rädda att mista det de har. Svensk i tusen år eller nyanländ.