Politik iFokus

Politik

Etikett: ordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 1185 ggr
[Jimmy.L]
0

Stökig fotbollsmatch

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var på träningsmatchen mellan Djurgården och Union Berlin på tele2. Före matchen försökte Berlin storma inträdet men stoppades av OV och polis. Vid 15,30 höll en grupp Djurgårdare upp en banderoll med text om rivallaget Dynamo Berlin det gjorde att tyskarna stormade planen.

Jag filmade stormingen. Det tog en stund innan man hade kontroll på planen. I andra halvleks början dök banderollen upp igen och nya oroligheter tog fart men dog bort snabbt. Efter Djurgårdens mål tände Djurgårdsklacken bengaler och tyskarna svarade med samma medel men satte eld på några av sina egna banderoller och domaren bröt matchen. Hur tycker ni att man så stoppa våldet och inget snack om att det är ett storstadsproblem för det förekommer i alla orter.

[Calle64]
2

Man får strunta i att arrangera såna matcher, de beter sig som djur. Låt de göra det någon annanstans. Ta bort bilden och lyssna, ska verkligen fotboll vara ursäkt för detta beteende?

Djurgårdarna är nog inte oskyldiga allihop heller. Min erfarenhet är ju att de är en massa småpojkar som ska impa på varandra. Det är ett storstadsproblem från början.

[Jimmy.L]
2

#1 Leksand ishockey hade för ett tag sen två personer som skrek på en spelare är dom ett storstadslag? Luleå-SAIK räknas som ett högriskmatch kan göra listan lång. Har inte sagt att Djurgården var oskyldiga. Men det började att Berlin stormade in på läktaren innan matchen för att få in pyro. Polisen valde inte att plocka ut dom igen för att kunna visitera dom. Redan då var vissa av dom maskerade. Polisen kände på sig att något skulle hända men var ganska få stundtals.

Jag försvarar inte banderollen men att storma en fotbollsplan för det? Under matchen stod tyskarna maskerade och i min film kan du se stort antal vara maskerade och jag har mer film än detta som jag inte lagt upp där tyskarna försöker ta sig över till sittplats.

Jag hoppas dom Djurgårdare som sprang in kommer att stängas av från våra matcher i år.

[Calle64]
3

Alla större incidenter så är det Stockholmslag inblandade, eller rättare sagt deras svansar, stå och skrika rätt ut som ni gör på din inspelning, ociviliserat i kvadrat!

[Jimmy.L]
0

#3 Alla större? Malmö, Helsingborg, Västerås, Assyriska, Syrianska, Norrköping, Örebro, är bara några dom senaste åren det har hänt något där klubbarna fått böter för deras fans är det Stockholmslag?

Jag kan lista mer än 40 lag den senaste 5 åren som fått böter för deras supportar då är 3 Stockholmslag.

[Calle64]
0

Och vilka mötte de?

fatcat
0

Djurgården? 😉

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Jimmy.L]
0

Malmö-Helsingborg matchen avbruten på grund av supporter sprang in på planen.

• Syrianska-Västerås.
  • Västerås-Eskilstuna.
  • Göteborg-Malmö
  • Gais-Helsingborg

Ska jag skriva fler det förekommer stök på landsorten med fast du inte tror det.

Kan dra allt bråk på hockey matcher med där Stockholmslagen inte är inblandade. Bara under denna säsong har ett 30 tal bråk varit där Stockholmslagen inte varit inblandade med så det är en myt att det är ett Stockholmsproblem

Malmö FF gick så långt att dom endast tillät sina fans åka bussar till Helsingborg alla som tog tåget skulle inte få komma in på bortaläktaren efter allt bråk på stan det blev stora skriverier om det.

fatcat
0

Vi borde undvika att kritisera Malmö FF, kan uppfattas som främlingsfientligt. Tänk att många av deras supportrar är invandrare… 😢

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law