Moderat tog ut ockerhyra
.. utan att styrelsen i bostadrättsföreningen godkänt detta. Vad anser ni om det?
http://www.expressen.se/nyheter/moderat-toppman-tog-ut-ockerhyra/
Ockerhyra, men det är väl upp till var och en vad de vill betala.
Håller med Calle, är upp till varje människa att bestämma själva. Är väl bra om exempelvis någon fattig aupair-student hyr ut en lägenhet i andrahand till någon rik borgare för ockerpris. Fenomenet existerar så länge det finns galningar som är villiga att betala.
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Men det var inte och hade inte godkänts av styrelsen.. Lite kul. Hade det varit SD politiker som gjort så hade det blivit livat. För övrigt håller jag med. Hade allt gått rätt så hade jag inte haft någon åsikt :)
Löjligt att en styrelse ska lägga sig i vad en enskild vill ha i hyra för sin lägenhet. Beror ju lite på vad man har där och vad det skulle kosta om det blev förstört. Har man en möbel värd hundra tusen så kan det ju vara svårt att bevisa vem som haft i sönder den. Hade det varit en SD politiker så hade det blivit en artikel av det också. Skillnaden är att deras anhängare måste in och gnälla även när det inte är det.
Calle64; slitage och risk när styrelsen ej vet vem som nyttjar lägenheten. Bostadsrättsföreningen skall godkänna köpare av bostadsrätter, hur skulle godkännande i detta fall inte motiveras på samma sätt?
Mest avundsjuka tror jag, hyra stuga i fjällen för 7 000/vecka är ju inga problem.
Står ju i artikeln att man måste ha tillstång från styrelsen.
Calle64; det spelar i tillståndsfallet ingen roll om det vore nästintill gratis…
Nu är det ju nya lagar på gång som ska underlätta andrahandsuthyrning. Förhoppningsvis i alla fall.
Ska själv hyra ut till ett mediebolag i sommar.. 🙂
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Det stora problemet när det just är politiker som gör något sånt här är att det uppstår en jävssituation, om man tjänar på den enorma bostadsbristen så kan man ju undra om samma person skulle fatta beslut som motverkar den…
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.