Psykvård
En del mottagningar runt om i landet har redan tvingats ha vakter vid entréerna blir det ännu vanligare nu? Om detta blir verklighet lär fler göra "besparingar" på samma vis. http://www.dn.se/sthlm/psyknedlaggning-ska-spara-15-miljoner/
Ja, "Visa beslut fattas här" är verkligen en sanning … Jag blir så bedrövad när jag läser om eländet.
"Nedläggning av psykintensiven beskrivs av de ansvariga som en satsning."
Det här var bland det mest motsägelsefulla jag någonsin läst.
Psykvården är uppenbarligen väldigt viktig då psykisk ohälsa är så vanligt. Samtidigt ska man alltså "satsa" genom att lägga ner. Jag skäms nästan över att säga det men det är tur att man än så länge själv inte lider av psykiska problem eller har anhöriga som gör det.
Jag brukar inte svära, men dom är ta mig fan dumma i huvudet.
Ska man jämföra kostnader, är det väl lämpligt att jämföra mot annan intensivvård istället?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ja, hm, vi får hoppas att de inte bestämmer sig att "satsa" på annan intensivvård också … hoppas de "osatsar" på psykvården igen!
Ack, ack, det var bättre förr 🥵
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
#5 Det beror alldeles på vad man menar med förr?😉
Åtminstone vad det gäller psykvården så har det gjorts stora framsteg men att man nu väljer att dra in pengar från denna viktiga del av sjukvården är helt horribelt.
/Maria
Förr när Beatles spelade på Grönan och Svenskar läste glosor i skolorna… Eller näe..
Jag menar när psykvården fungerade ekonomiskt! På den tiden då vårdplatserna fanns i överflöd till behövande. 🤗
Alliansen har misslyckats totalt med sjukvården. Finns ingen solidaritet i dagens samhälle.
Allt handlar bara om pengar, pengar, pengar.😡
Seriöst!! Jag blir så förbannad! Giriga as! Varför måste pengar väga så mycket mer än att kunna hjälpa utsatta människor. Det är pinsamt och tragiskt.
kl
Jag hörde nyss på lokalnyheterna att planerna på att stänga PIVA avdelningarna på Danderyd har stoppats. Administrationsnissarna har fått på pälsen, politikerna var inte informerade om den sk omorganisationen.
Alla ej fast anställda skötare på kliniken har redan blivit uppsagda till den 28/2 för att göra plats åt personal från PIVA. Platserna skulle försvinna o PIVA patienterna skulle vårdas på vanliga psykavdelningar utan att personalstyrkan skulle utökas!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#10 Bra!
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ibland är man för ivrig att få patienter!
http://www.expressen.se/kvp/tvangshamtades-till-psyket--var-fel-person/
Rätt personal är bra. Fel är dåligt. Hörde att en patienten blev våldtagen på en avdelning av någon som visste patientens efternamn och vad patienten sagt till läkare inför vistelsen på avdelningen. Hur bra är psykiatrin på människokännedom när psykiatrin väljer sina anställda?
Finns det något som våra jordnära och folkliga politiker inte raserar inom stort sett samtliga sk välfärden,mig veterligen ingen. De behöver inte leva i den verkligheten som flertalet gör. Att vår statsminister Reinfeldt behövde gå till en hjärnskrynklare är inget jag sänker honom för men som han med sina gelikar visar att han skulle stannat kvar på psyket bra mkt längre.Då hade han åtminstone kanske fått bättre empati för både de psykiskt sjuka men även för dem som jobbar med det! Men tyvärr inser det inte att det finns de tyvärr som mår så dåligt att det inte är frågan om utan när det händer nya Anna Lindh fall.
Fast i det här fallet var det ett tjänstemannabeslut, frågan hade inte avhandlats av politiker.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Som flertalet av neddragningar i samtliga områden ,styrs de av tjänstemän i slutändan eller sker det.av vad jag kallar våra politiker?
Lägg in politikerna undercover i psykvården så får de veta hur det är.
Om en politiker blev utsatt för tretton skulle nog saker hända vad det gäller höjda krav på de de anställer inom psykiatrin