Politik iFokus

Politik

Etikett: skola-utbildning
Läst 1109 ggr
Emo
0

Mobiltelefoner i skolan

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Leon1973
2

Men tyvärr är det ett problem med elever som inte respekterar reglerna som gäller.

Att under lektion SKA telefonen vara på ljudlöst och i fickan, den ska inte vara framme under lektion. 

Det finns undantag och det är endast när läraren presenterar dessa undantag, t.ex, under tiden ni gör detta arbetet är det okej att lyssna på musik. Då är det musik som är okej, inte SMS och en massa andra saker som tar bort fokus från arbetet.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Lojs
0

Jag håller absolut med! 

Personligen så jag jag så konstig att jag kan lyssna mycket bättre på en föreläsning (jag går på universitet) om jag spelar ett mobilspel samtidigt, då driver inte hjärnan iväg på sina egna spår, som den gjorde i grundskolan/gymnasiet när jag hade väldigt svårt för att hålla fokus om jag inte var speciellt intresserad av lektionen.
Jag lyssnar mycket snabbare än de flesta pratar nämligen, och förstår väldigt fort, när då lärare förklarar saker väldigt basic som jag redan förstått, då hjälper det mig att göra något annat samtidigt för att jag ska kunna fortsätta hänga med ändå. (Förr satt jag och klottrade under lektionerna, men då var det inte lika lätt att hänga med, det hindrade inte dagdrömmarna särskilt bra).

Nu förstår jag ju att det lätt skulle spåra ut om barn fick sitta och spela mobilspel på lektionerna, men jag tänkte bara ge en bild ur min verklighet.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Emo
0

#1 Just det. Därför är det bra skrivet.

#2 Precis. Det är inte mobiltelefonernas fel om de används på ett felaktigt och störande sätt.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
0

#1 Håller också med. Bra skrivet.

/Maria