Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 1142 ggr
Staffan
0

Reformer i Stockholm

**S lovar reformer för en miljard ** Gratis förskola, 15 000 nya bostäder och heltid för offentliganställda deltidare. Det lovar Socialdemokraterna i Stockholm med Annika Billström i spetsen om de vinner valet.

>> Länk till artikeln på SvD.se

Mvh // Staffan

Kaj
0

Oj ja det var ju inget valfläsk eller hur?

Men vad är nu hennes löften värda?
Tre dagar före förra valet satt hon i TV och sa "det blir inga biltullar i Stockholm under nästa mandatperiod om vi vinner valet. DET ÄR ETT VALLÖFTE till Stockholmarna"
En vecka efter valet blev det bestämt med biltullar. Annika blev därefter bara arg på alla som frågade hur hon kunde lovat detta. Hon svarade
"Kan vi inte sluta med detta larv nu och lägga det bakom oss. Jag tycker ni är barnsliga"
Så mycket respekt för ett vallöfte från henne.

Och alla bostäder hon lovade skulle byggas under valperioden.
Efter 2,5 år hade det inte byggts mer än ca 20% av dessa. Då svarade Billström argt "vi lovade att se till att det fanns mark för bostäder". När hon egentligen sa att de skulle byggas under perioden.

Hon rättar vallöftena efter utgången så hon får förlåta om jag inte ger ett smack för hennes vallöften denna gång

Anne
0

Haha - ja Billström har banne mig inte mycket trovärdighet vad det gäller vallöften :)

AndersE
0

Vi får väl se hur mycket förtroende hon har hos väljarna…

Ida
0

Låter som ren och skär desperation. Och med facit i hand så gäller det kanske att ta till rejält för att flirta till sig väljarnas förtroende ännu en gång..

Staffan
0

Enligt Svenska Dagbladet går dessutom finansminister Pär Nuder nu samarbetspartierna till mötes och vill sänka fastighetsskatten.

Det börjar märkas att det är valår.

// staffan

mans
0

Det är ju underbara reformer hon föreslår, men vad KOSTAR det? Känns som att det är omöjligt att genomföra och hålla utan att höja skatterna.

AndersE
0

#6 Jo, det är ju alltid utvägen. Tyvärr tror jag att skattehöjningar lockar många väljare…

Jag uppfattar att många människor ser skattehöjningar som ett enkelt sätt att förbättra välfärden - och att många människor tror att skattehöjningar drabbar andra, men gynnar en själv.

Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer