SD väljer vård före invandring
Sverigedemokraterna vill dra ned kraftigt på invandring och i stället satsa på vård och omsorg i sin vårbudgetmotion.
Sverigedemokraterna vill satsa 6,9 miljarder kronor mer än regeringen nästa år på vård och omsorg, totalt 37 miljarder nästa mandatperiod.
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article18797676.ab
Superbra. Det gäller att prioritera rätt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Låter väl bra, vården är hårt eftersatt och tyvärr så måste man dra ner på invandringen när det inte finns jobb eller bostäder i landet så att det räcker till alla som finns här idag, svenskar som invandrare.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
👍
Vård före vård.
Att vårdsektorn behöver mer pengar är inte helt nytt. Men att få ihop dessa pengar genom att skära ned på både invandring och bistånd anser jag inte vara någon bra lösning. Ytterst få invandrar för nöjets skull. Att bromsa invandringen samtidigt som ländernas bistånd minska lär inte göra saken bättre. Men Jimmie och hans partikamrater har säkerligen redan tänkt på detta.
#4 Eftersom invandringen kostar oerhört mycket pengar (har inte de exakta siffrorna i huvudet) så är det väl helt klart rimligt att skära ner på den kostnaden.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag själv tycker att det låter rätt vettigt att skära ned på invandringen för att spara pengar till de som redan befinner sig i landet och faktiskt behöver vård.
Det bästa kanske varit om människan aldrig lämnat den afrikanska kontinenten, som vi utvecklats på och sedan utvandrat ifrån? Jag tycker att alla som är så kritiska till invandring borde föregå med gott exempel och återvända dit, för att sona synderna hos förfäderna som utvandrade.
SD vill skära ner på invandringen? Whaaat?! Skämt och sido så undrar man ju om Åkesson o Co nånsin sett en befolkningspyramid? Hoppas svenska folket ser igenom deras låtsasmatte.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Finns säkert människor som lockas av detta.
Jo, jag tror det också tyvärr. Att ställa en svag grupp mot en annan medan man gynnar de starka i samhället är ju en klassiker.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.